Jonne11
door Jonne11 Jan 24, 2015 om 14:11
Computers & telefonie

Ongevraagd pakket, afzender onbekend

Goedendag, vandaag ontving ik met de post een grote doos gericht aan mij. In de doos veel kranten en een plastic tas van de Aldi met daarin 5 videobanden. Als afzender staat er alleen een postcode en huisnummer. Namelijk 4458AA-23a. Verder niets in of op de doos, geen naam van bedrijf of particulier, geen factuur. Heb gezocht naar telefoonnummer op internet, maar het enige nummer wat ik kon vinden op dat adres blijkt niet te kloppen. Iemand zoiets ook mee gemaakt? Waarom zou dit naar mij worden opgestuurd?

28787 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de postcode en huisnummer heeft, kan u het toch niet franco terug sturen?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat telefoonnummer wat u gebeld heeft, eindigt dat op 21?

U zou ook de buren kunnen bellen en vragen of die persoon contact wil opnemen met u.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik geen videorecorder, bekijken gaat dus niet. De buren heb ik al gebeld, op het betreffende adres woont een particulier, geen bedrijf. Het nummer wat ik vond en niet klopte eindigde inderdaad op 921. Ik zou het pakket inderdaad kunnen terugsturen, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om met zo'n joekel van ee doos te gaan lopen sjouwen, ik heb er niet om gevraagd om dat ding te krijgen en het dichtsbijzijnde postkantoor is hier op ruim 20km afstand.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariken7 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:30: Helaas heb ik geen videorecorder, bekijken gaat dus niet. De buren heb ik al gebeld, op het betreffende adres woont een particulier, geen bedrijf. Het nummer wat ik vond en niet klopte eindigde inderdaad op 921. Ik zou het pakket inderdaad kunnen terugsturen, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om met zo'n joekel van ee doos te gaan lopen sjouwen, ik heb er niet om gevraagd om dat ding te krijgen en het dichtsbijzijnde postkantoor is hier op ruim 20km afstand.

Er zijn ook verzend bedrijven die het op komen halen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:34:
mariken7 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:30: Helaas heb ik geen videorecorder, bekijken gaat dus niet. De buren heb ik al gebeld, op het betreffende adres woont een particulier, geen bedrijf. Het nummer wat ik vond en niet klopte eindigde inderdaad op 921. Ik zou het pakket inderdaad kunnen terugsturen, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om met zo'n joekel van ee doos te gaan lopen sjouwen, ik heb er niet om gevraagd om dat ding te krijgen en het dichtsbijzijnde postkantoor is hier op ruim 20km afstand.

Er zijn ook verzend bedrijven die het op komen halen.

Maar dat kost mij geld neem ik aan. En ik was toch niet van plan om hiervoor te gaan betalen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariken7 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:30: De buren heb ik al gebeld, op het betreffende adres woont een particulier, geen bedrijf.

Zoals u de inhoud van die doos beschrijft, komt dit, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, ook van een particulier en niet van een bedrijf.

Probeer toch eens in contact te komen met die particulier. Ik vermoed dat die persoon die doos aan iemand gestuurd heeft, met vermelding van een fout adres of zo.
Mogelijk verkocht via Marktplaats?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:43:
mariken7 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:30: De buren heb ik al gebeld, op het betreffende adres woont een particulier, geen bedrijf.

Zoals u de inhoud van die doos beschrijft, komt dit, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, ook van een particulier en niet van een bedrijf.

Probeer toch eens in contact te komen met die particulier. Ik vermoed dat die persoon die doos aan iemand gestuurd heeft, met vermelding van een fout adres of zo.
Mogelijk verkocht via Marktplaats?

Maar het is aan MIJ gericht, MIJN naam en adres staan er op. Dus hoe komt iemand daaraan? Heb buren gebeld, die hebben geen contact met betrefende adres en niet bereid daar te gaan vragen of die persoon met mij contact wil opnemen. Denk dat alleen de kliko nog overblijft.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op de link hieronder klikt, kun je daar die postcode en het huisnummer ingeven.
Dan krijg je twee namen en adressen en telefoonnummers, maar de nummers eindigen niet op *921.
Klik-> Hier

Het kan inderdaad een verkeerd adres zijn aan wie de afzender het gestuurd heeft, maar misschien oude opnames uit een verleden en kent de afzender jou of jouw familie(naam) zonder dat jij het weet.
Spannend hoor... ;-)

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien toch maar eens die banden bekijken. Misschien staat u er wel zelf op.
Vraag eens aan familie, vrienden enz. of iemand nog een vcr heeft. Iemand zal die toch nog wel hebben?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:50: Als je op de link hieronder klikt, kun je daar die postcode en het huisnummer ingeven.
Dan krijg je twee namen en adressen en telefoonnummers, maar de nummers eindigen niet op *921.
Klik-> Hier

Het kan inderdaad een verkeerd adres zijn aan wie de afzender het gestuurd heeft, maar misschien oude opnames uit een verleden en kent de afzender jou of jouw familie(naam) zonder dat jij het weet.
Spannend hoor... ;-)

Die site heb ik al geprobeerd, maar daar komt bij invoeren van het huisnummer 2 nummers tevoorschijn van het verkeerde huisnummer. Dus daar heb ik niets aan.
En de video's zijn van Monty Python volgens de omslag.....das toch niet uit mijn verleden...;)

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariken7 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 14:57:
Die site heb ik al geprobeerd, maar daar komt bij invoeren van het huisnummer 2 nummers tevoorschijn van het verkeerde huisnummer. Dus daar heb ik niets aan.
En de video's zijn van Monty Python volgens de omslag.....das toch niet uit mijn verleden...;)

Oké, dan moet het gewoon fanmail zijn... ;-)
Suc6 met de zoektocht...

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Waarom zou dit naar mij worden opgestuurd?.......

M'n glazen bol doet het vandaag niet.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn bol lenen?

Die zegt: "gewoon een brief sturen met wat de bedoeling is, er is toch een afzender?"

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 24 jan 2015, 15:30: Mijn bol lenen?

Die zegt: "gewoon een brief sturen met wat de bedoeling is, er is toch een afzender?"

De afzender is alleen een postcode met huisnummer, geen naam verder. Maar het gaat maar gewoon de kliko in.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De afzender is alleen een postcode met huisnummer, geen naam verder. Maar het gaat maar gewoon de kliko in.

deel 1: postcode met huisnummer als adressering verzenden: komt aan (ervaring mee)
deel 2: Dat is uw keuze.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien was dit een originele manier om je een aanzoek te doen en dat gooi jij nu gewoon de kliko in...

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u geen AH bijv. in de buurt met een postafdeling waar u het kunt afgeven en op de doos zetten: retour afzender?
Hier klik staat een naam op dat adres.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 18:36: Heeft u geen AH bijv. in de buurt met een postafdeling waar u het kunt afgeven en op de doos zetten: retour afzender?
Hier klik staat een naam op dat adres.

Dichtsbijzijnde supermarkt oid met postagentschap...20 km.
Als ik op jouw link de postcode en huisnummer invoer, komt er "geen resultaten".

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitgaand van het goede van de mensen...
1e. zou het zo kunnen zijn dat een wat ouder iemand mogelijk z'n woning mogelijk aan het opruimen is en die videobanden heeft beloofd aan een bekende of verre relatie. Adres op kladblaadje niet goed kunnen lezen en daarom via via gezocht en zo op jouw naam en adres terecht gekomen.
2e. Zelf schrijf ik op de achterkant van de enkele brief die ik nog verstuur ook alleen m'n huisnummer en postcode... mocht iemand daarover vragen hebben dan kan Post.nl via die gegeven de post direct aan mij doorsturen.
3e. Stel dat je zelf met smart op een pakketje zit te wachten en het komt maar niet... dan zou je het ook op prijs stellen dat diegene die per ongeluk dat pakket heeft gekregen even moeite doet om het naar de afzender terug te sturen. Gezien de postbezorging in "mijn" buurt stop ik ook wel eens verkeerd bezorgde brieven bij de juiste persoon in de bus.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dus ook niet om de hoek die AH o.i.d.
Inderdaad verschijnt de door mij bedoelde pagina niet als je de link opgeeft. Die pagina verscheen met naam en adres + telefoonnummer toen ik de postcode en huisnummer op internet intikte.
Misschien had u het adres en de naam al zelf gevonden met als laatste cijfers van het telefoonnummer 921.
Dan maar wachten tot u weer bij een postagentschap komt zou ik denken en dan alsnog daar voor retourzending afgeven. Dan weet de afzender dat hij het adres nog maar eens moet controleren en zit een eventuele ontvanger niet voor niets te wachten.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt natuurlijk ook een briefje sturen naar dat adres en aangeven dat u dit pakket hebt ontvangen en dat u de afzender in de gelegenheid stelt dit binnen 2 of 3 weken terug te halen. U kunt verder aangeven dat als dat niet gebeurt u het pakket vernietigd of in de kliko gooit.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch helemaal niets mis met Monty Python. Zeker niet weggooien. Neem contact op met dat adres. Iemand zit daar wellicht met smart op te wachten.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariken7 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 16:47: Maar het gaat maar gewoon de kliko in.

Als u het toch in de kliko wilt gooien, wat dacht u dan van een kringloopwinkel......?

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de postcode en het huisnummer in google zoekt dan kom je terecht bij een badmintonclub http://www.bczeeland.tk/
Stuur eens een mailtje naar de secretaris.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

En het zou maar zo eens kunnen zijn dat de afzender een pakket stuurde aan iemand die dezelfde naam als u heeft maar een verkeerd adres heeft opgezocht.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postcode 4458 AA met het huisnummer: Lange Achterweg 23-a, 4458 AA 's-Heer Arendskerke (Zeeland)

U ontving het pakket onverschuldigd en dat mag u gewoon behouden

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

janf43 schreef op zondag 25 jan 2015, 11:10: U kunt natuurlijk ook een briefje sturen naar dat adres en aangeven dat u dit pakket hebt ontvangen en dat u de afzender in de gelegenheid stelt dit binnen 2 of 3 weken terug te halen. U kunt verder aangeven dat als dat niet gebeurt u het pakket vernietigd of in de kliko gooit.

Postcode 4458 AA met het huisnummer: Lange Achterweg 23-a, 4458 AA 's-Heer Arendskerke (Zeeland)

U ontving het pakket onverschuldigd en dat mag u gewoon behouden. Niets een briefje sturen met een ultimatum.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dichtsbijzijnde supermarkt oid met postagentschap...20 km.

In een straal van 20 kilometer van uw woning geen postagentschap?

Klinkt niet geloofwaardig. Tenzij u woont op Rottumeroog.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niks besteld, geen idee wie de afzender kan zijn, maar wel openmaken en dan achteraf gaan zeuren nou nou.....maar goed: Dichtplakken, aan de buitenkant er duidelijk op zetten: Retour afzender, goederen niet bestemd voor geadresseerde.
En bij een eventuele volgende keer pakket weigeren.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma heeft niet goed gelezen, voor Marike7 is het 20 km. reizen om aan een postkantoor te komen en dat wil zij of hij niet, groot gelijk. Vragensteller wil het in de kliko deponeren, dat kan altijd nog, zolang er geen BOM in zit zou ik het in de schuur een poosje bewaren oftewel op een plaats waar het niet stoort. Na een poosje als men er van overtuigd is dat de eigenaar niet meer te achterhalen is kan je het nog altijd in de kliko deponeren. Meer moeite zou ik er niet voor doen, dat heeft vragensteller al genoeg gedaan vind ik persoonlijk. Er zit nog een addertje onder het GR. Het zou kunnen zijn dat er een dezer dagen iemand aan de deur staat en erom vraagt met allerhande smoesjes, de banden zouden ook een inhoud kunnen hebben, de wonderen zijn de wereld niet uit, dus een bandje open maken kan geen kwaad.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

donderdag, 17 oktober 2013 12:56
Let op als u op uw adres een postpakket ontvangt waarop een vreemde naam staat! Er kan sprake zijn van pakketjesfraude. Recentelijk zijn verschillende mensen hier (bijna) slachtoffer van geworden.

Bij pakketjesfraude laten oplichters een bestelling van een webwinkel op een willekeurig adres bezorgen. Met een smoes proberen ze de bestelde artikelen artikelen in handen te krijgen.

Werkwijze
Oplichters bestellen voor een fiks bedrag spullen bij Wehkamp of een andere webwinkel. Ze laten het pakketje bezorgen bij een nietsvermoedend slachtoffer. Vervolgens gaan ze langs bij de ontvanger, in de hoop het pakket in handen te krijgen. Hiervoor gebruiken de fraudeurs diverse smoezen. Bij een slachtoffer stond een jongen voor de deur. Zijn moeder zou zich 'vergist hebben in het huisnummer'. Ergens anders belde een knul aan, die zogenaamd van Selektvracht was. Hij kwam een door een collega 'verkeerd bezorgd' pakket ophalen. Soms wordt zelfs telefonisch contact opgenomen met de ontvanger.

Wat te doen?
Staat een bezorger voor uw deur met een pakket waar een verkeerde naam opstaat, neem dit dan niet aan. Is een poststuk bij de buren bezorgd, heeft een gezinslid het aangenomen of ligt het in uw brievenbus? Geef het pakket dan in geen geval aan vreemden mee. Neem contact op met de afzender, leg uit wat er aan de hand is en maak afspraken om het pakket te retourneren. Anders is de kans groot dat u moet opdraaien voor de kosten. Het zal moeilijk worden de webshop te overtuigen dat u niet degene bent, die de artikelen heeft laten bezorgen.

Ook komt het voor dat fraudeurs bestelde artikelen uit de brievenbus stelen of voor ontvangst al op straat onderscheppen.

In maart van dit jaar besteedde TROS Opgelicht?! al aandacht aan pakketjesfraude. Lees meer in het dossier.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

als het aan uw adres is gericht hoeft u het niet terug te sturen.
de post levert op adres en niet op naam.

als u niets heeft besteld bij de een of de ander dan heeft de afzender gewoon pech lijkt me.

Ik zou het gewoon wegflikkeren.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bramid

Vraag niet gelezen? De naam van de Ts staat op de doos en het spul komt niet van een webwinkel.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrijfsnaam
Badminton Combinatie Zeeland
Adres
Lange Achterweg 23/A
Pcd. / Plaats
4458AA 's-Heer Arendskerke
Telefoon via
klik voor telefoonnummer

Post.Adres
Lange Achterweg 23/A | 4458AA | 'S-HEER ARENDSKERKE
Werknemers
5-9
Gemeente
Goes
Provincie
Zeeland

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telefoon via
0900-1824 * (toestelcode : 6484)

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marieke7,

als je niets hebt besteld en niets online hebt gekocht, hoef je ook niets aan te nemen van de postbode.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk dat het "pakketje" word opgehaald en de vriendelijke meneer het wel even zelf wilt pakken?.
Mocht dat gebeuren doe dan het volgende, zeg dat je het pakket zelf even pakt en doe de deur dicht en bel meteen de politie.
Dit zijn trucks die ze uithalen met mensen die alleen thuis zijn of oudere mensen en als ze eenmaal binnen zijn dan stelen ze alles wat voor hun van waarde is.
Het beste kan als u dit overkomt ook zeggen dat u het pakket terug heb gestuurd en dan zo snel mogelijk de deur dicht gooien.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@audb

Over welke vriendelijke mijnheer heeft u het?

ve
door verwijderd - Jan 26, 2015 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Audb heeft helemaal gelijk.
Niet intrappen die truc.
Ik heb het zelf meegemaakt.
Een paar maanden geleden belde zo'n kale vent aan met een raar verhaal over een gewonnen prijs.
Voor de deur stond een BMW met een grote strik er om heen.
Die is voor u zei hij.
Nou daar trapte ik mooi niet in, oplazeren zei ik, je komt er niet in, en smakte de deur dicht.
U bent gewaarschuwd !