di
door dimankamp Feb 14, 2007 om 20:25
Computers & telefonie

Ongevraagde betaalde sms

Beste allemaal,

Ik krijg sinds een aantal weken smsjes waarvoor ik moet 1.09 moet betalen. Het vreemde hiervan is dat er geen nummer bij staat. Het is dus onmogelijk om af te melden voor deze volgens Simyo. De sms bestaat uit een operatorlogo.

Het is ook heel vreemd dat zij(simyo) wel geld kunnen afschrijven van mijn tegoed en dit dan overmaken naar de andere partij. Hoe kan dit als je niet weet wie de afzender is.

Als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik dit graag.

1113 10 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 14, 2007 om 20:38
1918 Antwoorden / 10 Vragen

wilt u dan aangeven wat er in het bericht dan staat ?

dan kunnen we misschien herleiden waar het dan vandaan komt

labswans

stacey
door stacey - Feb 14, 2007 om 20:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--operatorlogo-- (welke operator?)

Is het geen dienst van Simyo zelf ?

Heb je bv niet een meldingsdienst van hun aangevraagd ?

labswans
door labswans - Feb 14, 2007 om 20:45
1918 Antwoorden / 10 Vragen

waarschijnlijk is het een logo van sms dienst 4747 ,hierop is goed te googlen dat het daarvandaan moet komen

het einge wat je moet doen om af te melden bij 4747 is een bericht verturen met de tekst :

Stop naar 4747

labswans

di
door dimankamp - Feb 14, 2007 om 22:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het bericht is een operator logo. Zo herkent mijn telefoon dat. Je krijgt dus een plaatje te zien die dan op de plaats van je operatorlogo moet komen. Als je dan kiest om het bericht op te slaan dan krijg je de melding dat dat niet lukt.

Daarnaast heb ik ook contact gehad met simyo en zij zeggen dat het afkomstig is van een geheim nummer. En zij kunnen het niet stop zetten. Dit moet jezelf doen. Maar er is geen nummer aanwezig van degene die de sms heeft gestuurd. Ook niet op de site als je inlogt met je telefeoonnummer. Daar staat alleen vermeld dat het een betaalde sms is

labswans
door labswans - Feb 14, 2007 om 22:09
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Als het een prepaid nummer is dan zou ik het nummer laten afsluiten door simyo en een nieuw nummer nemen

Scheelt een hoop ergenis en rompslomp

labswans

di
door dimankamp - Feb 14, 2007 om 22:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het is gewoon zeer vervelend en belachelijk dat een onbekend nummer zomaar betaalde smsje kan sturen. De telecomwet moet het gewoon mogelijk maken dat jezelf met een druk op de knop alle betaalde smsdiensten kan stop zetten bij je provider.

stacey
door stacey - Feb 14, 2007 om 23:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

je zou dit nog kunnen proberen, met sms beantwoorden misschien;

--Ben je het keyword vergeten en kun je deze nergens vinden? Een SMS met het bericht 'STOP' wil bij de meeste SMSdiensten
ook uitkomst bieden!

SMSafzeggen.nl

Meeste providers kunnen zelf ook de sms dienst voor je blokkeren,

hoe het met simyo zit weet ik niet want die staat er niet bij.

Lijkt me wel dat zij moeten kunnen achterhalen van welk nummer dit afkomt.

di
door dimankamp - Feb 14, 2007 om 23:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ze zouden kijken wat ze konden doen. Maar goed ik wacht nog ff af en dan zeg ik het nummer wel op en neem ik een nieuw nummer. Het is wel vervelend dat je dan iedereen weer op de hoogte moet brengen van je nieuwe nummer.

ha
door harma_1 - Feb 15, 2007 om 09:48
2 Antwoorden / 4 Vragen

Wanner je betaalde sms krijgt betekend dit dat je deze zelf hebt geactiveerd. Misschien door een belspel of zoiets dergelijks. Wanneer je dit niet meer weet kan Simyo het wel voor je nakijken welk nummer het geweest is. Dan kun je naar smsafzeggen.nl gaan om te kijken hoe je hiervan afkomt. Kun je er niet achter komen maak dan snel je beltegoed op en neem een nieuw nummer. Het blijft namelijk doorgaan. Je kunt ervan uitgaan dat je om de 2 dagen een paar smsjes krijgt van 1,09 per stuk.

di
door dimankamp - Feb 15, 2007 om 13:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, verhaal van zelf je aanmelden zal voor een aantal mensen waar zijn. Maar voor mij niet. Heb ik nooit gedaan. Ik heb met simyo gesproken en het nummer is achterhaald 3311. Op www.sms3311.nl staat dat er in hun centrale iets fout is gegaan.

Onterecht bericht ontvangen?

in het weekend van oud op nieuw heeft onze SMS-server na een update een storing gehad waardoor enkele gebruikers welke zich afgemeld hadden toch een bericht ontvangen... Dit is voor u als voor ons zeer vervelend en willen u dan ook graag tegoemt komen door de kosten aan u te vergoeden!

Via het contactformulier kunt u uw adresgegevens en mobiel nummer achter laten zodat wij de onterechte berichten kunnen vergoeden.Alle nummers zijn inmiddels uit het systeem verwijderd, onze excuses voor dit ongemak.

Dus de verhalen je zal jezelf hebben aangemeld is voor mij bij deze onterecht. Het hele telecombeleid inzake betaalde sms moet eens goed nagekeken worden. Want als je door een fout in de centrale zomaar ongevraagde betaalde sms kan krijgen dan is er iets fout.

Het versturen van betaalde sms moet veel strenger gereguleerd worden zodat onschuldige mensen niet de dupe worden van deze praktijken. Het zomaar krijgen van een abonnement op een sms-dienst is natuurlijk belachelijk. Zeker wanneer je door niet goed te lezen bij sms-diensten genaaid wordt voor vele euro's is onbegrijpelijk. Als je een logo bestelt, betekent dit niet dat je automatisch 10 logo's wilt ontvangen. Ik heb mij nooit ergens aangemeld.