re
door reneecillekens Jul 23, 2010 om 19:44
Computers & telefonie

Ongewenste e-mails

ik heb onlangs een commerciele mail beantwoord en krijg sinds die tijd massa's ongewenste commerciele mails. Terug berichten dat ze niet gewenst zijn lukt niet. Wat kan ik doen?

858 11 Rapporteer

genius
door genius - Jul 23, 2010 om 20:16
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo reneecillekens

Als onderaan de desbetreffende emails kijkt, zie je wellicht een linkje waarop je kan klikken om de verdere toezending te stoppen. Ongeveer zoals onderstaande tekst.

"Wenst U deze emails niet langer te ontvangen, klik dan hier".

Succes!

G.

erik008
door erik008 - Jul 23, 2010 om 20:28
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe meer je beantwoord op opent hoe meer troep je krijgt.

erik008
door erik008 - Jul 23, 2010 om 20:29
1401 Antwoorden / 25 Vragen

op=of

jv
door jvk - Jul 23, 2010 om 20:43
33 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:16]Hallo reneecillekens

Als onderaan de desbetreffende emails kijkt, zie je wellicht een linkje waarop je kan klikken om de verdere toezending te stoppen. Ongeveer zoals onderstaande tekst.

"Wenst U deze emails niet langer te ontvangen, klik dan hier".

Succes!

''zie je wellicht een linkje etc.''
Ja, dat zal de vragensteller echt wel weten hoor. Ik zit met hetzelfde ''probleem'' en ontvang regelmatig mails die ik niet wil en de zenders zijn zo slim om geen linkjes te plaatsen, op die manier blijf je die vervelende mails houden.
Ik heb zelfs al naar het bedrijf gemaild dat ik geen mails meer wens te ontvangen, maar niets dus ...
G. Als iemand een oplossing weet, ik houd me aanbevolen.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2010 om 20:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo reneecillekens,

@jvk,

Installeer eens een spamfilter.
Wie weet helpt dat.

soepkiep
door soepkiep - Jul 23, 2010 om 21:23
529 Antwoorden / 75 Vragen

dat helpt zeker ik heb de gratis spanfilter
en die gooit er alles uit perfect

soepkiep
door soepkiep - Jul 23, 2010 om 21:23
529 Antwoorden / 75 Vragen

spanfiter moet spamfilter zijn

pb
door pbarendse - Jul 23, 2010 om 21:48
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:16]Hallo reneecillekens

Als onderaan de desbetreffende emails kijkt, zie je wellicht een linkje waarop je kan klikken om de verdere toezending te stoppen. Ongeveer zoals onderstaande tekst.

"Wenst U deze emails niet langer te ontvangen, klik dan hier".

Succes!

G.
Als het echt spam is, is het NIET verstandig om op de verwijder-link te klikken. Hiermee bevestigt u alleen maar dat uw adres bestaat, en krijgt u nog meer van deze rommel!

edwardus
door edwardus - Jul 24, 2010 om 10:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:16]Als onderaan de desbetreffende emails kijkt, zie je wellicht een linkje waarop je kan klikken om de verdere toezending te stoppen. Ongeveer zoals onderstaande tekst.

"Wenst U deze emails niet langer te ontvangen, klik dan hier".

Dat moet je dus nooit doen, want daarmee plaats je jezelf op de Gouden Lijst van die spammers. Nu hebben ze een adres van een goedgelovig persoon die werkelijk leeft te pakken!

De enige oplossing, behalve het opheffen van je email account, is het gebruik van een spamfilter. Gmail heeft een erg goed spamfilter ingebouwd, je kunt Gmail óók gebruiken om je bestaande account te laten ophalen en filteren. Een andere optie is Thunderbird gaan gebruiken, daar zit ook een spamfilter in.

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2010 om 11:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een webmail programma als Hotmail werkt ook prima. Stel deze zo in dat alleen mail van uw contactpersonen in uw inbox komt. De rest komt dan in map ongewenste mail.

Hotmail haal ik binnen via windows live mail.
Voor de map ongewenste mail ga ik naar webmail om de troep wat naar mijn gegevens vist te melden bij hotmail en de rest te verwijderen.

Vervolgens doe ik: shift del voor ongewenst post wat via live mail is binnen gekomen.

erik008
door erik008 - Jul 24, 2010 om 12:33
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik weet niet waar je een email account hebt, maar de meeste providers hebben een spamfilter wat je aan kunt zetten.
Dan wordt bij de provider er al een boel uit gevist.
Ook email programma's hebben spamfilters ingebouwd.
De spam komt dan in een aparte map.

Als het echt te erg wordt is een ander adres nemen beter.
Een goede tip is, je primaire adres alleen gebruiken voor communicatie met je provider.
Een 2e adres voor je correspondentie en vrienden.
Een 3e adres waarop de nieuwsbrieven binnen komen.

Die extra adressen kunnen ook aliassen zijn die in dezelfde mailbox komen.