ja
door janjanssen Nov 13, 2007 om 22:13
Computers & telefonie

Ongewenste SMS

Sinds 27 juli van dit jaar wordt ik bestookt door Sms’jes van SMS.AC. Omdat ik in eerste instantie niet wist wat dit was het ik deze sms’jes gewoon gedelete en er verder niets meer mee gedaan. Echter tijdens de financiële administratie blijkt er in 3 maanden tijd voor €81.77 aan sms’jes naar mij verstuurd te zijn. Let wel! Ik heb hier NOOIT om gevraagd of mij AANGEMELD op een smsdienst. Mijn vraag is tweeledig. 1. Kan ik dit geld terugvorderen (b.v. bij SMS.AC of Netsize SA of zelf mijn provider) en 2. Hoe kan ik voorkomen dat ik opnieuw deze smsje ga ontvangen! Tenslotte, op het moment dat ik een smsje ontvang, heb ik alweer €2.52 betaald. Doe dit x 1000 verstuurde, ongevraagde smsjes en Netsize heeft €2,520.00 euro verdient.


Kunnen jullie mij hierin adviseren?

816 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tonnieboy
door tonnieboy - Nov 13, 2007 om 23:27
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Kijk eens op de websites van Consuwijzer of www.spamklacht.ml, waarin nadere aanwijzingen staan over het afmelden en deponeren van een klacht, zodat dit ophoudt. Opta houdt zich namens consumenten ook bezig met regulering en een gedragscode.


brynnar
door brynnar - Nov 14, 2007 om 08:32
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Ter aanvulling, om e.e.a. stop te zetten, adviseer ik u te kijken op de sites smsopzeggen.nl en smsafzeggen.nl. Hier staan per shortcode de instructies om de SMS-dienst stop te zetten.


Mvgr - B

op
door oplossing - Nov 14, 2007 om 12:36
119 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo, onderstaand wat hulp. ik hoop dsat je er iets aan hebt!!


Gr oplossing


Een smsje sturen naar 6464 met WSTIL STOP en wat blijkt na 3 a 4 minuten krijg je een sms terug dat je er vanaf bent.


 


Helpdesknummer: 010 - 4378788
Helpdesk email: helpdesknl@netsize.com


 


http://www.smsafzeggen.nl/compleet.php


 


 


 



 

blender2007
door blender2007 - Nov 14, 2007 om 12:48
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wellicht kunt u het zich niet meer herinneren dat u ooit EENMAAL hebt opgegeven of meegespeeld aan een actie. Uit ervaring weet ik dat het wettelijk niet is toegestaan om ongevraagd betaalde sms-berichten te sturen naar een mobiele gebruiker. Bovendien kan een betaald bericht pas worden geincasseerd nadat er EENMAAL een sms-bericht is ontvangen van een mobiele gebruiker. Dit om een hele simpele reden: zonder ontvangst van een sms-bericht van een mobiele gebruiker, weet SMS.AC of Netsize nimmer wat uw telecomprovider is, want die gegevens hebben ze nodig om te kunnen weten hoe het bedrag via welke telecomprovider kan worden geind bij de klant van de telecomprovider.

Misschien heeft u nooit meegedaan aan een actie of dergelijk, maar iemand in uw naaste omgeving, zoals kinderen, vrienden, familie. U kunt bij desbetreffend bedrijf opvragen naar uw 'aanmelding'. Zij MOETEN u kunnen laten zien dat u ooit eenmaal gebruik gemaakt hebt van een sms-dienst. Bijvoorbeeld: uw 06-nummer + ACTIE AAN/ON, op datum en tijdstip.

Op www.smsafzeggen.nl kunt u ook terecht als u alleen actie wilt ondernemen om u af te melden van de dienst.

be
door bertd - Nov 14, 2007 om 13:55
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

op www.smsafzeggen.nl kun je afzeggen.


Als je je aanmeld via internet om smsjes te versturen, neem dan een betrouwbaare site. Heb hele goede ervaringen via www.smscity.tk Betrouwbare dienst en nog goedkoop ook.

br
door braider - Nov 15, 2007 om 15:01
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

 Nedsise pikt op deze manier heel veel geld,zonder er antwoord op te geven,ze reageren zelfs niet op toegezonden mails .Het hoe en waarom word niet beantwoord.   het mail adres nedsiz,is verstopt of ze sluiten gewoon af.Wie er   last van heeft kan mij mailen.Zodat we naar de rechter kunnen stappen. [edit-emailadres verwijderd door redactie] @hetnet.nl  Dit moet stoppen.  het telefoon no van netsize  010-2663300  dan info en helpdesk mail naar nedsize komt ook niet aan.En de telefopon werkt daar ook niet.Dus kassa en radar werk aan de winkel.Ik ben zelf ook slachtoffer,geld weg en ze hebben niks gelevert of gedaan.

ja
door jacqnass - Oct 17, 2009 om 18:55
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit is eigenlijk geen antwoord maar een wedervraag of u n.a.v. mailtje 27 juli antwoord heeft gekregen, Netsize hebt kunnen bereiken en het geld teruggevorderd. Kom er nu zelf vandaag ook achter dat dit de laatste 3 mnd gebeurde en wil € 140,- terugvorderen. Moet toch mogelijk zijn? Vind dit gewoon oplichterij en diefstal. Zou veel meer voor gewaarschuwd moeten worden. Heb dit nooit geweten en nooit toestemming gegeven. Ben boos en wil graag Netsize benaderen. Groet, Jacqueline

labswans
door labswans - Oct 17, 2009 om 19:11
1918 Antwoorden / 10 Vragen
0

Dat lukt u toch niet. Het probleem dat u niet naar uw rekeningen kijkt is uw probleem. Het probleem ligt meer bij u dan bij hen omdat u niet naar uw rekeningen kijkt. Klinkt lullig maar tegenwoordig moet je wel zo handelen elke maand ................


 


groetjes ,labswans


 

labswans
door labswans - Oct 17, 2009 om 19:11
1918 Antwoorden / 10 Vragen
0

u zet een reactie bij ene vraag van twee jaar geleden. Er komt 100% toch geen reactie naar u toe op deze manier


labswans

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer