greywizard
door greywizard Jun 8, 2007 om 15:13
Computers & telefonie

Ongewilde wijziging Stationsletter

Ik heb een externe HD met stationsletter L.

Soms, na opnieuw opstarten is dat ineens stationsletter M geworden en worden uiteraard een aantal dingen niet gevonden ("Plaats een .... in station L" oid)

Ik kan dat via Systeembeheer/Computerbeheer/Opslag/Schijfbeheer natuurlijk wel weer terugdraaien maar hoe kan ik dit voorkomen ?

Met vriendelijke groet,

GW.

498 4 Rapporteer

labswans
door labswans - Jun 8, 2007 om 15:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

als u niet iets nieuws heeft ingeplugd in een andere usb poort dan kan de letter niet zo veranderd worden door de computer hij zal altijd dezelfde letterkrijgen ( in uw geval L: )

heeft u uw externe eruit gehaald van de usb van de computer en plugt u een andere usb aparaat erin dan krijgt deze de l: schijf. Plugt u daarna de usb schijf er in dan krijgt deze de m: aanduiding

een andere reden kan ik niet voorbeelden

labswans

greywizard
door greywizard - Jun 8, 2007 om 16:03
21 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb inderdaad de stekker van de externe HD in een "ander gaatje in de HUB" gedaan.

Als ik nu niets meer aan die HUB verander, blijft dan de huidige letter voor de externe HD ongewijzigd ?

En bedankt he !

GW.

go
door goofy041252 - Jun 11, 2007 om 15:31
8 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Hier wordt weer een discussiepunt aangevoerd.

Wanneer je een externe harde schijf aansluit en je zet hem uit of je wilt hem verwijderen, doe dan eerst het volgende.

Klik op de taakbalk op het icoon van "hardware veilig verwijderen" dan moet je het apparaat met de vermelde letter aanklikken om dit veilig te verwijderen. Windows geeft dan aan dat het apparaat veilig kan worden verwijderd. Doe je dit niet dan heb je kans op het verloren gaan van gegevens of net als in uw geval het toekennen van een ander letterstation de volgende keer. (Dit stond ook weer vermeld bij de handleiding van mijn vandaag geinstalleerde nieuwe harde schijf) Helaas zijn de meningen hierover verdeeld , dus is zou zeggen Het wordt niet voor niets vermeld en het icoon staat niet voor niets op de taakbalk. Gebruik deze methode en bekijk wat er gebeurt.

Groetjes Goofy

labswans
door labswans - Jun 11, 2007 om 16:19
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik nu niets meer aan die HUB verander, blijft dan de huidige letter voor de externe HD ongewijzigd ?

wel als je daarna niks meer er extra erbij prikt ,dan blijft deze steeds dezelfde letter behouden