ma
door marcelk Feb 16, 2004 om 21:42
Computers & telefonie

Online gamen

Wie kan mij vertellen wat de up-stream snelheid van de adsl verbinding moet zijn als je online games wilt spelen als Unreal, MOHAA, NFS enz.

2013 7 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:42
402 Antwoorden / 0 Vragen

128 werkt in elk geval. Ik heb daar een jaar lang mee online gespeeld zonder problemen. Ik geloof dat tegenwoordig bij Lite abonnementen wordt geleverd.

pi
door pia1kwaak1 - Apr 16, 2004 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 258 en dat werkt priema.
wat heeft u vor moden en van welke intenet provaider

mh
door mhmspee - Apr 16, 2004 om 12:42
2 Antwoorden / 5 Vragen

Aan online gamen zitten 2 kanten:

1. Gewoon meedoen op een bestaande host
Als je mee wil spelen op een server/host van iemand anders, dan is de upload snelheid niet zo belangrijk 128kb is dan ruim voldoende.

2. Zelf een game hosten
Als je zelf de host/server wil zijn waarop het spel draait, dan heeft 128kb zo zijn beperkingen. Kijk je naar een spel als Halo, dan kan je met een dergelijke snelheid max. 4 spelers laten meegenieten. Wil je meer spelers uitnodigen, dan is een hoger upload snelheid vereist.

ri
door ricootje - Apr 16, 2004 om 12:42
3 Antwoorden / 2 Vragen

In principe is zijn alle snelheden boven de oude "inbelverbinding" en ISDN lijnen goed. Je hebt het dan over zo'n 128 kB/s downstream...maar zoals anderen ook al antwoorden ligt dat aan wat je precies doet; een eigen server starten of in al bestaande server inloggen...succes

wobje1
door wobje1 - Apr 16, 2004 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

u moet even kijken in het spel zelf bij opties en dan bij netwerkspellen of zoiets. er staat meestal bij welke snelheid u nodig hebt. mocht het er niet bij staan is adsl zoizo goed.

ch
door chrisz - Jan 30, 2005 om 02:31
7 Antwoorden / 0 Vragen

Eea is sterk afhankelijk van wat voor soort spel je wilt gaan spelen, de ene game-engine genereert wat meer data verkeer dan de andere. Verder is het de vraag of je puur online wilt gamen of ook applicaties als teamspeak wilt gebruiken. Voor het laatste in combinatie met spelen raad ik je een 1024 lijn aan.Mocht je prettig en zonder lag (haperen cq bevriezen van het beeld) willen spelen. Voor puur alleen gamen is een 512 lijntje voldoende. Let echter wel op dat de nieuwere spellen meer dataverkeer genereren en je een adsl contract vaak voor minimaal 1 jaar afsluit.

bu
door bunkel - Mar 13, 2005 om 22:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn mijn snelheden. Hiermee gaat het al jaren prima. Ik speel zelf Call Of Duty

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland

Gegevens opgeslagen ? 78.2 KByte/sec
                (=626 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
Gegevens opgeslagen ? 14.7 KByte/sec
                (=118 kbps)