Ro
door Robertto Nov 27, 2019 om 02:01
Computers & telefonie

Online Mobiel abonnement afsluiten, Kopie betaalpas verplicht?

Gister i.v.m. black friday een nieuwe telefoon besteld met hierbij een abonnement van tele2. Telefoon/simkaart wordt door een derde partij geleverd je wordt zo doorgestuurd en een afspraak kan gemaakt worden. Werkt verder helemaal prima. Aanbetaling voor de telefoon is al gedaan, de derder partij meld dat je bij het ontvangen van de telefoon en simkaart 0,01 cent moet pinnen om te bevestigen dat jij het bent, die ene cent is ook geen probleem.
Er hoeft verder geen kopie gemaakt te worden van het legitimatiebewijs, deze wordt wel ter plekke op echtheid gecontroleerd. kan ik ook nog inkomen.
De derde partij geeft echter wel aan dat er een kopie gemaakt moet worden van je betaalpas.

Mijn vraag is dus eigenlijk: is het maken van die kopie van de bankpas normaal?
Kan mij niet herinneren dat dit ooit in de winkel gebeurd is. (bij het aansluiten van abonnementen in het verleden)
Zit een beetje in dubio want waarschijnlijk krijg ik mijn telefoon niet op het moment dat ik weiger een kopie van mijn bankpas te maken, weet tegenwoordig met gegevensbescherming niet precies wat de regels ervoor zijn.

7870 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Nov 27, 2019 om 03:02
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Met alleen een kopie van uw betaalpas kan men niet zoveel.  Het is wel een beetje apart want door de betaling van 0,01 cent heeft men die gegevens ook.  Bel even met Tele2 over het waarom.

pino123
door pino123 - Nov 27, 2019 om 07:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Vrij normale manier van werken hoor.

diumenge
door diumenge Nov 27, 2019 om 08:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kopie van je bankpas vrij normaal? Heb ik nog niet eerder van gehoord.

@H
door @HENK@ Dec 2, 2019 om 11:26
159 Antwoorden / 1 Vragen

in sesamstraat misschien ??

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2019 om 13:52
16870 Antwoorden / 202 Vragen
tijger1
door tijger1 Nov 27, 2019 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een flauwekul. Dat heeft toch helemaal niets te maken met een cent pinnen bij de bezorger van die telefoon.

lo
door lovewinnie Nov 27, 2019 om 15:20
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heeft hier niks mee te maken . Die 1 cent is al jaren bij bezorgen heel gewoon en sinds contactloos betalen dus zonder code een kopie bankpas ook

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2019 om 16:04
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Met veel excuses, ik zie inmiddels deze https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/pinnen-bij-ontvangst-toestel-51892 en zal de redactie vragen om mijn reacties te verwijderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 27, 2019 om 16:36
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@GRASPOLLEN, wie geen fouten maakt zal ook nooit iets leren. Ik was m.b.t. mijn dus wel degelijk foutieve reactie uitgegaan van alle gevaarmeldingen m.b.t. pinnen van € 0,01 en de opmerking m.b.t. de identificatie. En wie fouten niet toegeeft ..... heeft niet voldoende geleerd.

Ka
door Kassagebruiker - Nov 27, 2019 om 16:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Tele2 vraagt je id card soort/nummer wat wordt gecontroleerd als het ding bezorgd wordt, zo weten ze wie en of de persoon die het ding besteld heeft ook dezelfde is. Ze maken een foto (afgeschermde gegevens) van de id card bij bezorging.

Engelse drop
door Engelse drop - Nov 27, 2019 om 16:39
63 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb nog een pot met 0,01 staan als ze 1 cent willen hebben dan kan dat ook contant

Gr
door Grunn1 Nov 28, 2019 om 10:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het gaat niet om die cent.

aurora1
door aurora1 Nov 28, 2019 om 18:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u, @vin, begrijpt er helemaal niets van?

ma
door malty - Nov 28, 2019 om 10:25
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou geen kopie van bankpas laten maken, zeker niet van rekeningnummer en pasnummer samen.

jo
door jorisw Dec 2, 2019 om 18:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan ook geen abonnement. Simpel zat.

he
door henkie.penkie - Dec 2, 2019 om 11:37
149 Antwoorden / 0 Vragen

Dit doen ze ter controle indien je een abonnement hebt afgesloten en om te controleren of je bankrekeningnummer klopt waar straks de automatische incasso van moet worden geincasseerd. Vaak wordt dan een bankrekening nummer opgegeven wat niet bestaat en om dit laatste te verkomen. Oplichters werken op deze manier.

1paul
door 1paul - Dec 2, 2019 om 11:39
3161 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn er meer die dit doen, maak zelf deze kopie en zet er dwars overheen KOPIE...

koekeloer
door koekeloer - Dec 2, 2019 om 13:07
562 Antwoorden / 18 Vragen

0,01 cent kan niet, wel 0,01 euro (= 1 cent)

jo
door jorisw - Dec 2, 2019 om 18:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tele2 is onderdeel van Deutsche Telekom. Denken sommigen van jullie werkelijk dat zo'n bedrijf rare dingen met die informatie gaat doen?