me
door mensink1234 Nov 15, 2010 om 21:23
Computers & telefonie

Online niet eerlijk met streefdatum

Geachte dames en heren, Ik heb een conflict met Online.Ik heb per computer een abonnement aangevraagd, De streefdatum gaf de pc aan is 5 november. Dat was acceptabel dus ik hoefde niet te bellen om het contract binnen 8 dgn op te zeggen. Een paar dagen later belde canal digital voor een afspraak ik zei ik heb nog geen bericht van online en wil het hele pakket internet, bellen en hdtv in 1keer. dus heb het niet geaccepteerd. Toen na een week kreeg ik post met de bevestiging van mijn aanmelding. De streefdatum van 5 november stond er niet in en het zou eind januari aangesloten worden. Ik heb dezelfde dag gebeld en gezegd dat ik dit niet accepteer maar online zegt ik had binnen die 7 of 8 dgn moeten reageren. Ik zei de streefdatum is goed maar de bevestigingsbrief niet, Ik gaf ook aan dat ik canal digital gelijk gezegd heb dat ik het niet accepteer. en dat ik online ook gelijk gezegd heb dat ik annuleer, dat moest ik eerst maar bewijzen zei online. Ik heb naar online een brief geschreven en het uitgelegd, maar tot heden geen schriftelijke reaktie alleen een telefoon dat ze internet volgende week willen aansluiten, ik zei ik wil het hele pakket omdat ik anders dubbele kosten heb want ik heb een totaalpakket bij tele2. bovendien heb ik allang geannuleerd. Nu weer hetzelfde antwoord u heeft zich niet aan de termijn gehouden. Wat moet ik doen.online reageerd niet . Ook zeggen ze dat de nummerporterring nog niet kan omdat ik gebonden ben aan tele2. dit is niet juis ik heb een opzegtermijn van een maand. dus de streefdatum had gekund van 5 november. Graag zou ik willen weten kan online dit zomaar doen? de bevestigingsbrief sturen ze later als een week zodat de termijn om te annuleren al voorbij is. Moet je accepteren dat de streefdatum en de uiteindelijke datum 3 mnd verschil is.

Met vriendelijke groeten, M. Mensink

771 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Nov 15, 2010 om 22:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Sorry maar ik vind het een beetje een onsamenhangend verhaal. Wat is de reden dat Online pas 3 maanden na de streefdatum gaat leveren? Moet je direct de volle mep betalen ook al wordt niet het gehele pakket tegelijk geleverd? Waarom heb je een totaalpakket besteld terwijl je nog geen uitsluitsel hebt over het al dan niet annuleren van je bestelling bij Online (of eigenlijk: terwijl je al wist dat Online niet akkoord was met je annulering)?

edwardus
door edwardus - Nov 15, 2010 om 22:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wat dat laatste betreft: bedoelde je dat je nu nog een totaalpakket bij Tele2 hebt? In dat geval: wat is de reden dat de nummerportering niet in een maand geregeld zou kunnen worden?

me
door mensink1234 - Nov 15, 2010 om 23:08
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja het klinkt onsamenhangend en dat is het voor mij ook. Ik ben jarenlang klant van tele2 maar wilde naar online,

Ik heb dus een totaalpakket besteld en in de bestelling stond dat de streefdatum 5 november was.

Maar toen de bevestiging met de post kwam een week later stond er in dat pas eind januari geleverd werd.

Online waarom die pas 3 maand later leveren kan is voor mij ook een raadsel, ze geven tele2 de schuld omdat de nummerportering niet zou kunnen. Ik heb tele2 gebeld en die zei is onzin, kan met 1 maand.

Tja wat kan je doen als consument. Ik wil niet tot eind januari wachten, maar je kan niet annuleren omdat je had moeten annuleren met de bevestiging van de bestelling. Op de bestelling stond streefdatum 5 november en dat was acceptabel hier hoefde ik niet tegenin te gaan.

wel tegen de brief die een week later kwam, met de datum eind januari, maar dat was dus niet binnen de termijn waarop je annuleren kan.

me
door mensink1234 - Nov 15, 2010 om 23:22
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik betaal per maand aan tele2 voor een totaalpakket. Als online stukje bij beetje levert, moet ik het wel betalen, ik betaal dus tv bij tele2 en als ik met het aansluiten van canal digitaal accoord gegaan was met de datum in november, zou dat betekenen dat ik november, december en januari 2 providers heb met tv en dus ook dubbele kosten.

trouwens canal digital heeft zelf nog geprobeerd voor mij bij online te annuleren en zelfs hun konden niets bereiken. Dus wel lof voor canal digital.

=edwardus schreef op maandag 15 nov 2010, 22:58: Wat dat laatste betreft: bedoelde je dat je nu nog een totaalpakket bij Tele2 hebt? In dat geval: wat is de reden dat de nummerportering niet in een maand geregeld zou kunnen worden?

edwardus
door edwardus - Nov 15, 2010 om 23:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wanneer is die bestelling bij Online gedaan? Een streefdatum is wat het is: een streefdatum en geen keiharde garantie. Alleen snap ik niet waarom Online denkt dat het niet eerder kon dan januari als Tele2 zegt dat het in 1 maand rond kan zijn.

me
door mensink1234 - Nov 15, 2010 om 23:46
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

3e week september aangevraagd en toen de bevestiging van de bestelling kwam stond er dus 5 november, dat waren dus 5 weken en acceptabel. Ik denk dat Online zoveel aanvragen heeft dat ze het niet kunnen leveren, want de oorzaak is niet bij tele2.

edwardus
door edwardus - Nov 15, 2010 om 23:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Tja ik ben met je eens dat 5 weken op zich net gekund had. En als het niet in 5 weken lukte, dan een maandje later. Dit is wel vreemd. Misschien dat Online ook een webcare heeft?

me
door mensink1234 - Nov 16, 2010 om 00:02
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja wie weet, maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of online dat zo maar kan doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer