fr
door fred_m Apr 10, 2013 om 00:19
Computers & telefonie

Online.nl is de traagste in Schiedam

Onlangs ben ik overgestapt van Telfort naar Online. Wat een spijt! De snelheid van online ligt ruim 40% lager met "dezelfde" VDSL max. 30 mb verbinding... In de praktijk van een Telfort verbinding van 23 mbit naar een Online verbinding van 13 mbit... Online wil niets voor mij doen en wil ook geen voorstel doen om met boete het contract te ontbinden. Ook wordt er niet gereageerd op mijn klacht op klachtencompas. Communicatie met de medewerkers is zeer onvriendelijk en een beetje inlevingsvermogen over de teleurstelling zit er bij die mensen niet in.

Ik heb het abonnement afgesloten via breedbandwinkel.nl en zij gedragen zich net als Groupon. Zij zijn niet aansprakelijk, ook al heb je via hun het contract afgesloten. Bij alle aanbieders op hun vergelijkingssite wordt de verbindingstype aangegeven en bij Online staat VDSL. Bij andere aanbieders staat ADSL/VDSL, maar dat staat er bij Online dus niet. Ik heb uiteindelijk geen VDSL gekregen, maar ADSL, terwijl Telfort op mijn adres gewoon VDSL bood. Van Telfort heb ik een meetrapport ontvangen en daarop is het ook duidelijk zichtbaar.

Ik heb breedbandwinkel ook gebeld en ook zij kunnen niets voor mij doen en verwijzen mij naar de verwachte snelheid die op de site wordt weergegeven. Nou ja.... weergegeven? Je moet dus met je muis over een tekst gaan staan, pas dan zie je de verwachte snelheid. Nergens op de site staat aangegeven dat je dat kunt doen..... Maar met die informatie ben ik dus nu maar eens naar de snelheden gaan kijken die de diverse providers op mijn adres geven. En wat blijkt? IEDER abonnement (ook ADSL) van iedere andere aanbieder is sneller!

Dus mijn conclusie is dan ook, Online is de langzaamste provider! In ieder geval in Schiedam.

----------------------------------------------------------------------------

Meetresultaten Telfort VDSL: 23 mbit down / 1,9 mbit up

Schattingen breedbandwinkel.nl:

Online VDSL: 16 mbit down / 2 mbit up (ik haal 13 mbit down en 1.3 up)
Telfort VDSL: 21 mbit down / 2 mbit up
Tele 2 ADSL: 18 mbit down / 2 mbit up
Scarlet ADSL: 18 mbit down / 2 mbit up

-----------------------------------------------------------------------------

1104 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

breedband
door breedband - Apr 10, 2013 om 15:11
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste heer,
het klopt inderdaad dat bij levering van DSL, of dit nu ADSL of VDSL is, de te behalen snelheid erg kan afwijken van de 'geadverteerde snelheid'. Belangrijkste oorzaak hiervan is de afstand tot uw wijkcentrale.
Providers hebben afgelopen jaar onderling een gedragscode opgesteld waarin zij aangaven vanaf 2013 de 'te verwachten' snelheden gaan communiceren richting klanten. In de praktijk blijken providers dit echter nog niet, of heel onduidelijk te communiceren. Wij als tussenpartij en partner van de 15 grootste providers van Nederland hebben dit jaar juist als eerste in de markt het initiatief genomen om deze snelheden wel te gaan communiceren. Op basis van de gegevens die wij van de providers en verschillende netwerken ontvangen berekenen wij per abonnement bij benadering(!) wat de uiteindelijk te behalen snelheid zal gaan worden.

Het blijft echter een schatting, mede aangezien de uiteindelijk te behalen snelheid ook afhankelijk is van het gebruikte (eventueel draadloos) modem/router, de bekabeling van de wijkcentrale naar uw meterkast en de bekabeling tussen het modem en uw computer(s). Kortom, er zijn dus nogal wat factoren waardoor een abonnement uiteindelijk een lagere snelheid kan hebben dan dat u heeft besteld. Dit zijn factoren waar voor installatie geen inzage in is, dus kunnen wij dit ook niet meenemen in de berekeningen.

De belangrijkste reden waarom in uw geval Online wat slechter presteert dan Telfort is dat dit beiden grotendeels over een fysiek ander netwerk gaat. Ook zijn de instellingen aan de kant van de provider iets anders op het gebied van snelheid/ruis verhouding, Telfort zoekt daarin wat meer de grenzen op dan Online.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl

fr
door fred_m - Apr 10, 2013 om 16:08
14 Antwoorden / 3 Vragen
0

Geachte heer Wezel,

U reageert niet op mijn punt dat breedbandwinkel.nl niet [u]openlijk[/u] de verwachte snelheid toont. Je moet met je muis op een tekst gaan staan en dat wordt nergens vermeld (hoorde ik pas aan de telefoon van de medewerkster). Ik vind dat niet erg duidelijk richting de klant, zeker niet voor een vergelijkingssite. Als de snelheidswaardes direct in uw overzichten waren vermeld, dan was ik zeker ook bij de andere providers die u aanbiedt gaan kijken.

Ik vind het daarnaast zeer onduidelijk wat de positie van breedbandwinkel.nl nu is. Ik ontvang namelijk na inschrijving direct een PDF met het contract van breedbandwinkel.nl en daarnaast stort breedbandwinkel 10 euro op mijn rekening voor het afsluiten van het abonnement. In mijn beleving wordt er dan toch een vorm van overeenkomst aangegaan tussen mijn persoontje en breedbandwinkel.nl.

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer

breedband
door breedband - Apr 10, 2013 om 16:19
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste heer Meijer,
bedankt voor uw reactie. Zoals aangegeven zijn wij de eerste partij in de gehele vergelijkings-markt die deze berekeningen gebruiken om de klant te informeren over de te verwachten snelheid. Providers doen dit tot nu toe niet of nauwelijks.
Omdat wij hiermee ook deels nog in een oriënteerde fase zitten en de resultaten zo optimaal mogelijk willen krijgen, tonen wij deze snelheden inderdaad (nog) niet standaard in het overzicht.
Overigens kunt u ook links in de filters een vinkje zetten voor 'toon te verwachten snelheden', dan worden alle snelheden in de lijst bijgewerkt waarna u dus ook kunt sorteren op 'te verwachten snelheden'.

Voor het abonnement gaat u een contract aan met de provider, ook wanneer uw aanvraag verloopt via Breedbandwinkel.nl. Na verwerking van uw bestelling door ons ontvangt u tevens een bevestiging van de provider en start de facturatie uiteraard ook vanuit de provider. Wanneer u vervolgens wordt aangesloten ontvangt Breedbandwinkel.nl hiervoor als tussenpartij een vergoeding van de provider. Een deel hiervan keren wij vervolgens weer uit aan de klant in de vorm van 10 euro of een andere korting of cadeau.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl

fr
door fred_m - Apr 10, 2013 om 16:27
14 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste heer Wezel,

Dit is informatie achteraf... Maar het is duidelijk hoe het wereldje van vergelijkingsites en providers hun geld verdienen.

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer

breedband
door breedband - Apr 10, 2013 om 16:34
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste heer Meijer,
ik hoop u inderdaad enige inzage te hebben kunnen geven in hoe de markt in elkaar zit. Maar ik neem aan dat u ook begrijpt dat onze dienstverlening, inclusief gratis klantenservice, overstapservice, etc. ergens van betaald moet worden.

Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl

fr
door fred_m - Apr 24, 2013 om 18:19
14 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hier een update. Twee weken geleden heeft breedbandwinkel.nl aangeboden om te bemiddelen. Door de inzet van Marc en Peter kan ik nu kosteloos van het online.nl abonnement af en overstappen naar een andere provider.

Hulde voor breedbandwinkel.nl Wat mij zelf niet is gelukt, is uiteindelijk met hulp tóch gelukt!

Groeten,
Fred

valerius-2
door valerius-2 - Apr 24, 2013 om 23:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=fred_m schreef op woensdag 24 apr 2013, 18:19]Hier een update. Twee weken geleden heeft breedbandwinkel.nl aangeboden om te bemiddelen. Door de inzet van Marc en Peter kan ik nu kosteloos van het online.nl abonnement af en overstappen naar een andere provider.

Hulde voor breedbandwinkel.nl Wat mij zelf niet is gelukt, is uiteindelijk met hulp tóch gelukt!

Groeten,
Fred

Zo u heeft dus resultaat bereikt, hoop voor u dat het nu in orde blijft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer