fr
door freericks Jan 16, 2012 om 16:14
Computers & telefonie

Onterechte incasso van Pretium Privilege

In oktober vorig jaar kwam ik erachter dat ik ca EUR 80 betaalde voor een Privilege lidmaatschap. Ik heb hier nooit akkoord voor gegeven en heb direkt opgezegd. De opzegtermijn is echter 3 maanden waardoor mijn abonnement met een jaar wordt verlengd. Ik heb de band afgeluisterd die is opgenomen van het gesprek waarmee mijn vrouw en ik lid werden. Hierop wordt niets gezegd over kosten, er wordt ook niets gezegd over een opzegtermijn en er wordt niets gezegd over een automatische verlenging na een jaar. Ik heb overigens ook nooit van deze dienst gebruik gemaakt.

De klantenservice van Privilege vertelde dat alleen het eerste jaar gratis was en dat ik in november 2008 een map gekregen zou hebben waar e.e.a. in beschreven werd. Deze heb ik nooit ontvangen ontvangen en het ontvangen van zo'n map lijkt me een vreemde juridische basis voor zo'n overeenkomst.

Na een aantal brieven zei een medewerkster in december dat ze het abonnement per direct zou beeindigen. Dit is niet gebeurd en nu ontkent Privilege dat dit mogelijk is.

Ik voel mij misleid en vraag mij af of Pretium/Privilege rechtmatig handelt en hoe het mogelijk is dat ze hiermee wegkomen

4830 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jan 16, 2012 om 16:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als er een voicelog is dat u ingestemd heeft met lidmaatschap dan komt Pretium ermee weg.

Zorg dat u een schriftelijke bevestiging einde lidmaatschap ontvangt. Sta dus op een schriftelijke bevestiging einde lidmaatschap per november volgend jaar en bewaar deze schriftelijke bevestiging tot minimaal 5 jaar na einddatum overeenkomst.

Voicelog geldt als bevestiging van uw toestemming.

Voortaan altijd de algemene voorwaarden goed doorlezen liefst voordat u zich ergens aan verbindt.

gr
door greensborough - Mar 14, 2012 om 16:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar een korte periode gewerkt. Verschrikkelijk. Mijn ergste baan tot nu toe.
Zelf ben ik ook nog onbeschoft behandeld omdat ik niet mee wilde werken in het beduvelen van de klanten. Bewust zijn oudere mensen benaderd om ze iets aan te smeren waar ze helemaal niets mee kunnen. Zelfs blinde mensen en mensen zonder computer kregen een abonnement aangesmeerd voor een site op de computer. Ik zag deze week de directeur van Pretium bij Kassa. Echt ongelooflijk , de arrogantie.

ka
door katja1000 - Apr 9, 2012 om 22:00
26 Antwoorden / 4 Vragen

Heb ook een verschrikkelijke ervaring met dit kl... bedrijf. Ik heb het berdag van 80 euro direct gestorneerd. Daarna heb ik nog brieven ontvangen met de vraag het direkt te betalen. Niet gedaan. En het is al ruim 2 jaar geleden. Laat me nu nooit meer overhalen om iets te kopen, vooral niet als ik moet ondertekenen dathet automatisch van mijn rekening wordt geschreven. Denk er altijd een paar nachtjes over na.
Sta overigens in het bel-me-niet-register, bevalt prima!

tr
door truus43 - Jul 8, 2012 om 19:56
11 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=greensborough schreef op woensdag 14 mrt 2012, 16:41]Ik heb daar een korte periode gewerkt. Verschrikkelijk. Mijn ergste baan tot nu toe.
Zelf ben ik ook nog onbeschoft behandeld omdat ik niet mee wilde werken in het beduvelen van de klanten. Bewust zijn oudere mensen benaderd om ze iets aan te smeren waar ze helemaal niets mee kunnen. Zelfs blinde mensen en mensen zonder computer kregen een abonnement aangesmeerd voor een site op de computer. Ik zag deze week de directeur van Pretium bij Kassa. Echt ongelooflijk , de arrogantie.
Dan weet jij vast wel een adres waar ik me af kan melden. Ik ben vrijdag gebeld en lees nu al deze klachten. Voor er bij mij ook afgeschreven wordt. Dank je wel.

tijger1
door tijger1 - May 11, 2013 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m.martens

En had u Privilege wel tijdig opgezegd?