ru
door rubenburgt Dec 17, 2011 om 19:25
Computers & telefonie

Onterechte kosten garantie bij Paradigit Wageningen

Ik heb 1 maand geleden een Asus notebook bij Paradigit Wageningen gekocht. Na een aantal weken schoof vreemd genoeg de USB poort naar binnen zodra ik mijn ontvanger van mijn draadloze muis erin deed. Gelijk ben ik naar Paradigit in Wageningen gegaan en het hele probleem uitgelegd. Omdat hij 1 maand oud is, valt hij onder de garantie. Dit is duidelijk een fabrieksfout dus hebben ze het terug gestuurd naar de fabriek om het te repareren. Nu kreeg ik dus een brief waarin stond dat ik 86,63 euro moet betalen om het te laten maken. De reden hiervoor zou dan gebruikersschade/externe schade zijn wat dus pure onzin is. Als ik hier niet mee akkoord ga dan moet ik alsnog 68 euro betalen voor de onderzoekkosten. Om dit te benadrukken hadden ze dat zelfs gemarkeerd met een gele markeringsstift. Uiteraard ga ik hier ook niet mee akkoord. Mijn klacht is dus dat ze zomaar een rekening opsturen en de fout bij de klant proberen af te schuiven.

1438 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ru
door rubenburgt - Dec 17, 2011 om 19:27
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat kan ik doen?

abarth
door abarth - Dec 17, 2011 om 21:09
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Als een gebrek zich voordoet binnen 6 maanden na aanschaf ligt de bewijslast bij de verkoper.
U kunt zicht hierop beroepen. Schrijf een (aangetekende) brief waarin u reparatie onder garantie eist binnen een redelijke termijn indien zij dit niet willen of kunnen kunt u ontbinding van de overeenkomst eisen.

Let wel gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken

Voorbeeldbrief onder aan de pagina

bewijslast verkoper

art 18 BW7

godefrieda
door godefrieda - Dec 18, 2011 om 02:10
195 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dit had je beter bij „Vraag & beantwoord” kunnen stellen.

De verkopende partij hoort u een „deugdelijk product” te leveren. Dat heeft het blijkbaar nagelaten te doen althans zich daar niet van heeft vergewist dat het mogelijk een ondeugdelijk product betrof.

ru
door rubenburgt - Dec 19, 2011 om 18:07
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren. Tot die tijd.
Koop niks van Paradigit.

abarth
door abarth - Dec 19, 2011 om 18:42
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

[quote=rubenburgt schreef op maandag 19 dec 2011, 18:07]Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren. Tot die tijd.
Koop niks van Paradigit.


Nou nou dat is wel rigoreus.
Het kan ook zijn dat er inderdaad een fout is gemaakt.
Maandag is er direct contact met u opgenomen, ter compensatie bieden ze u een presentje aan.
Zo wordt het toch nog recht gezet.

an
door antoinette55_1 - Jan 13, 2012 om 13:21
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=rubenburgt schreef op maandag 19 dec 2011, 18:07]Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren. Tot die tijd.
Koop niks van Paradigit.

is er al iets bekend van?
ze staan nu te kak op google.

ru
door rubenburgt - Jan 13, 2012 om 15:44
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=antoinette55 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:21][quote=rubenburgt schreef op maandag 19 dec 2011, 18:07]Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren. Tot die tijd.
Koop niks van Paradigit.

is er al iets bekend van?
ze staan nu te kak op google.

Hallo,

Ik heb kreeg gisteren een telefoontje van Paradigit Wageningen over mijn laptop en dat ik het gisteren kon ophalen. Op de bon staat het volgende bij Uitgevoerde Werkzaamheden:
"16-12-2011 MR PO voor USB Board (user damage)
Klant krijgt een wnf knuffel als de laptop terug is.
\Moederbord is vervangen."

User damage? Ze blijven dus erbij dat het door mijn toedoen komt.

Ze boden wel hun verontschuldigen aan in Paradigit Wageningen dus hebben ze gedeeltelijk mijn vertrouwen terug gewonnen. Alleen de hoofd pand van Paradigit niet. Ze zijn daar klantonvriendelijk en nemen niet te moeite om naar je te luisteren. Ik heb totaal 43 dagen mijn laptop niet gehad en 25 dagen wel de laptop gehad. Tijdens de afwezigheid van mijn laptop bleef ik bellen (15 ct/pm) wat de huidige status was van mijn laptop. Ze bleven toen beweren dat de schade door mijn toedoen was ontstaan. Paradigit heeft geen reparatievolger maar Asus wel. Helaas kan je het niet volgen bij Asus omdat Paradigit het heeft verstuurd.

Ik heb in ieder geval mijn laptop terug maar dit is zeker iets wat ik niet zal vergeten.

ch
door christiaan11 - Sep 26, 2012 om 10:25
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik heb een goed jaar geleden een asus laptop bij Paradigit in Apelldoorn gekocht voor ongeveer 500 euro en nu is de opladernaar binnen geschoten zodat ik hem niet meer kan opladen.
De laptop ter reparatie aangeboden, kosten om te maken 320 euro!!!!!!!!!!, waarvan al 86 euro onderzoekskosten!!!.
En ze zeggen bij mij ook userdamage, terwijl er van het begin al problemen waren met het opladen er zat al iets los, maar daar hebben we achteraf spijt van dat we niet gereageerd hebben,
Al met al flink balen, want paradigit laat ons mooi in de kou staan.
Al met al mag je toch verwachten dat ze meer service, cq, garantie bieden.
Wat moet ik nu???

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2012 om 11:24
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

U moet er maar eens goed over nadenken of u die reparatie wilt laten uitvoeren of het gewoon laat zitten bij de onderzoekskosten.
Verder kunt u niet veel meer, als je een probleem hebt met je apparaat moet je het binnen 2 maanden melden, anders kun je geen beroep meer doen op non-conformiteit. Ik neem aan dat de garantie die de winkelier u gaf 1 jaar was, dus ook daar heeft u dan niet veel meer aan.
Mijn ervaring met apparaten is, of ze doen het een tijdlang goed, of je valt van de ene reparatie in de andere. Er lijkt geen middenweg.
Maar het blijft uw beslissing.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer