pj
door pjansen_1 Jan 18, 2005 om 19:32
Computers & telefonie

Onterechte UPC faktuurregel van ruim 300 euro

Op mijn UPC faktuur plotseling een 0900-gesprek van 8 uur! Ruim 300 euro!

Het betreft het nummer 09062352269.

Op ander forum inmiddels (te laat) gezien dat dit nummer vaker bij oplichting is betrokken. Nummer hoort bij Cashmaster b.v.

Ik heb via internet een koppeling met (betaal)website gemaakt, dmv pincode.
Ik weet 100% zeker dat ik na een korte tijd(binnen 10 minuten) de verbinding heb verbroken. En alle gerelateerde webpaginas heb gesloten.  Ik had nog nooit betaalsites gebruikt, vandaar dat ik extra op mijn hoede was en zelfs de kabelverbinding naar mijn pc even los heb gehaald! Om zeker te zijn dat die dure verbinding niet doorliep. Ik heb mijn PC echter wel gewoon aan laten staan en ben daarna met andere zaken op het internet doorgegaan.

Vervolgens zou verbinding pas om 4 uur snachts zijn verbroken, terwijl ik om twaalf ben gaan slapen!!!

Ik bezit bij UPC een all-in pakket, kabel, internet en telefonie. Hierdoor gedwongen een automatische incasso te nemen.

Is het mogelijk dat UPC (indien zij bevestigen/achterhalen dat ik internetverbinding daadwerkelijk verbroken heb) dat zij het geld terughalen bij Cashmaster?

Zijn er andere mogeljkheden? Is dit Cashmaster aan te pakken?

1109 9 Rapporteer

btalman
door btalman - Jan 18, 2005 om 20:16
280 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft U te snel de kabel uit de pc getrokken, na het
angeven dat u de verbinding wilt verbreken wordt er nog eea aan data
verzonden, zodat de verbinding daadwerkelijk wordt verbroken, als U de
kabel toen al verwidjerd had, hebt U grote kans dat het
'verbreeksignaal' niet bevestigd is door Uw pc en de verbinding in
stand is gebleven, van een kant dat wel, maarja cashmasters en co. zijn
niet vies van een lange timeout instelling(na zoveel tijd geen signaal
maar=automatisch verbinding verbreken). als het al mogelijk is, zeer
onwaarschijnlijk, dat UPC bevestigt dat u het signaal tot verbreken van
de verbinding op een bepaald tijdstip hebt verzonden, zult U zelf
achter Uw geld aanmoeten, immers UPC incasseert alleen als tussenpartij.

Bedrijven als cashmaster balanceren op het randje van wat net wel en
net niet kan, als dit bedrijf wordt aangepakt, als dat al mogelijk is,
zal de eigenaar snel weer een andere bv starten en de werkzaamheden
voortzetten, erg weinig aan te doen dus, behalve geen betaalsites
bezoeken, het blijven afzetters,

Bram

wapsound
door wapsound - Jan 19, 2005 om 15:20
6 Antwoorden / 4 Vragen

Cashmaster b.v.

Ja de enigste TIP die ik je kan geven is .

Let op met dat soort inbel nummers check altijd of je de hoorn goed hebt neergelegd en de TELEFOON verbinding ECHT is verbroken. ( dit kan wel eens haperen)

Kijk de verbinding word verbroken PAS ALS JE DE TELEFOON NEERLEGD OF UITSCHAKELD .

Het heeft niks met je Computer te maken.

Want als je computer stop zet blijft de telefoon gewoon doorgaan met de verbinding.

Dus het probleem zit in je Telefoon.en niet in je PC.

Probeer met redelijkheid te vragen aan UPC om dit uit te laten zoeken dan weet je tenminste waar het aan ligt.

MAAR EFFE DUIDELIJK TELEFOON BETALEN MET EEN 0900 INBEL NUMMER EN PC AANSLUITING STAAN LOS VAN ELKAAR .

VEEL SUCCES.

btalman
door btalman - Jan 19, 2005 om 15:28
280 Antwoorden / 0 Vragen

Eej wapsound, tegenwoordig is het mogelijk via een kabelverbinding een
betaalverbinding te openen, dus staat een betaalde verbinding NIET los
van de pc. Veel pc's gebruiken het analoge telefoonmodem dat er vaak
nog inzit om een betaalverbinding aan te gaan via bijvoorbeeld
switchpoint. Als je met de telefoon een betaalnummer belt krijg je
alleen een aantal digitale piepjes te horen want ja, data is data, met
een losse telefoon bereik je dus vrij weinig als je een nummer van een
betaalsite belt, behalve oorpijn, klinkt net zo als het bellen van eenf
axnummer met de telefoon.

wapsound
door wapsound - Jan 19, 2005 om 18:00
6 Antwoorden / 4 Vragen

Btalman  LEES DE VRAAG GOED :

Ik heb via internet een koppeling met (betaal)website gemaakt, dmv pincode.   OP EEN 0900 nummer.

----------------------------------------------------

Dat heeft niks met bliep en digitale geluiden te maken volgens mij .

Meer van  ( er zijn 80 cent van uw rekening gehaald bij elke minuut ofzo ) .

Maar in ieder geval hij moet OPLETTEN met zijn telefoon want dat is de rekening en niet zijn CHELLO INTERNET rekening.

btalman
door btalman - Jan 19, 2005 om 18:16
280 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag perfect gelezen en neem aan dat je switchpoint achtige programma's niet kent, dus bij deze:

Stap 1: Je gaat naar een site waar je voor moet betalen

Stap 2: Je belt het daar vermelde nummer

Stap 3: Je hoort de voorwaarden kiest akkoord, voert eventueel nog een code van de site in, en krijgt een wachtwoord en HANGT OP

Stap 4: Je voert het wachtwoord in, en evt de code van de site, zodat de kosten via je telrekening worden verrekend

Stap 5: Zodra de verbinding met de SITE volledig is verbroken wordt het eindbedrag opgemaakt en verrekend

Oftewel, niets vergeten op te hangen, maar verbinding niet/niet goed
verbroken door waarschijnlijk een aangepaste time-outinstelling door de
makers van de site/server...

wapsound
door wapsound - Jan 19, 2005 om 20:26
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ja daar heb je gelijk in ik kan ook het principe SWITCHPOINT .

Maar waar staat SWITCHPOINT  daar heeft degene het niet over .

Hij heeft het volgens mij over  PC INBEL 0900 nummer .

voor 80 of meer cent per minuut  .( BEL HET EENS heb ik wel gedaan).

dan toets je pincode in en elke minuut hoor je .

ER ZIJN 80 eurocent van uw rekening gehaald.

Ik spendeer geen tijd meer om uit te leggen hoe he werkt.

Je bent volgens mij een beetje dom aan het doen.

BEL HET ZELF EENS DAN BEGRIJP JE HET .

chipo_1
door chipo_1 - Feb 5, 2005 om 15:10
4 Antwoorden / 4 Vragen

Bij automatische incasso kun je in ieder geval ook storneren: het geld door je bank laten terugboeken op je eigen rekening. Je moet wel nog even bij de bank dan nagaan of het nog binnen de termijn is.

di
door diny_1 - Feb 6, 2005 om 00:37
4 Antwoorden / 4 Vragen

wij hebben dat ook gehad, ineens had ik een 0906 nummer gedraaid wat mij maar 15 euro kostte, maar wij waren die ochtend niet thuis, geen computer aangehad , dus de kpn gebelt, want het stond op die rekening,,,,,,,,,wij wilden graag weten wat voor bedrijf het was, ja we weten dat het een sexsite is..........weet je wat er als antwoord kwam, wegens de wet op de privacy konden ze niet zeggen welk bedrijf het was, maar ze konden wel 15 euro van mijn rekening af halen, heb ik dan geen privacy?????? er is toch werk van gemaakt en het was een bedrijf uit zwitserland, ze wilden het bedrag wel terugstorten naar ons was een foutje van hun zijde, maar als wist wat ik voor gegevens moest geven zelfs mn bankrekeningnummer......ja daaaaaaaag......ik heb het maar zo gelaten, maar zoals \u ziet je wordt genaaid waar je bij staat, oh ja we zijn 2 oudere mensen die met zn tweetjes in huis zijn en die zeker geen sexsite bellen in de ochtend om 8 uur.........ik zag het toevallig op mijn telefoonrekening on line.........ik aan mijn man vragen...........grote vraagtekens op zijn gezicht, die ontplofte zowat, en die heeft er werk van gemaakt,,,,,,vandaar dat we uitkwamen op dat bedrijf uit zwitserland.....p.s. het kost ook nog eens 10 euro om het geld uit het buitenland op onze rekening teruggestort te krijgen.

vr,gr, diny

ca
door cashmaster - Mar 16, 2005 om 15:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe werkt deze betaallijn?

  • U komt op een website waarvoor een betaling van 0.80 euro per minuut benodigd is.

  • Om deze betaling te doen wordt er gebruikt gemaakt van een 090x betaallijn. In uw geval 0906-2352269.

  • Dit nummer wordt gebeld vanaf een vaste of mobiele telefoon. Er wordt een toegangscode verstrekt. Zolang de telefoonlijn open blijft staan kan er gebruik worden gemaakt van de service.

  • Indien de verbinding met de betaallijn wordt verbroken wordt de toegang tot de website ook afgesloten.

Om terug te komen op uw vraag voor een restituering moeten wij u helaas teleurstellen. Aangezien de u zelf de verbinging met de betaallijn heeft open laten staan heeft u dus gebruik kunnen maken van de service.  Dat u de verbinding open heeft laten staan en bent gaan slapen, daar kunnen wij uiteraard niets aan doen.

Om dat hier te beginnen met allerlei smaad en laster lijkt me dan ook erg ontoepasselijk. Wij zijn een net bedrijf met een nette manier van toegang verlenen tot betaalsites.

Ik vind het dan ook zeer raar dat u niet even ons opbelt (zie KVK gegevens) maar hier onzin gaat posten.

Kortgezegd: Wij wensen niet als oplichters bestempeld te worden !