druifje01
door druifje01 Oct 29, 2010 om 20:54
Computers & telefonie

Onveilig beveiligd?

Als ik de website van ICS (Visa) wil bezoeken krijg ik geen toegang tot de site. Dit onder meer om de reden dat iemand mij "informatie probeert te ontfutselen", zo lees ik dan. Hoe moet ik dit zien? Is mijn beveiliging tekortschietend? Ik heb voorheen met gemak toegang tot de site gekregen en ik was nog niet herkenbaar.

1235 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2010 om 21:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo druifje01,

Over welke site hebben we het nou?
ICS = International Childhood Support of over Visa = www.visa.nl?
Als je de laatste bedoeld (dus de creditcard) wat bedoel je dan met ICS?
Wat een rare melding trouwens. Wat is de 'foutmelding' precies?

druifje01
door druifje01 - Oct 29, 2010 om 21:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bij bovenstaande vraag hoort nog de volgende beveiligingssamenstelling:

- Firewall
- Mac Afee Security Scan
- Spyware Doctor

druifje01
door druifje01 - Oct 29, 2010 om 21:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

ICS. En het gaat erom dat ik de site dus helemaal niet kan bezoeken daar er meteen al een waarschuwing komt nog voordat ik mij kenbaar heb gemaakt op de site. Ik wordt verzocht niet verder te gaan met de site.??

druifje01
door druifje01 - Oct 29, 2010 om 21:09
1712 Antwoorden / 140 Vragen

International Card Services, sorry.

druifje01
door druifje01 - Oct 29, 2010 om 21:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

N.B. Ik had op de vierde ICS-site geklikt (Welkom...etc) en kreeg gelijk de melding dat er een probleem met het beveiligingscertifikaat kan zijn + uitleg.

me
door menneke - Oct 29, 2010 om 21:45
77 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo Druifje,

De een helpt de ander op dit forum nietwaar.

Jij schrijft dat je McAfee Firewall en McAfee Security Scan hebt.

Wat velen niet weten dat McAfee ook nog een site heeft waar vermeldingen op staan welke bedrijven " veilig" zijn voor consumenten (i.v.m. betalingen per internet zoals bij jou met je Visacard). Deze site is genaamd: de McAfee Site Advisor, alhoewel er hier en daar de info niet klopt. Zoek hem maar eens op in Google. Vervolgens type het door jou vermelde bedrijf ICS in de balk aan de rechterzijde bovenin. Wellicht dat je op deze manier iets meer te weten zou kunnen komen.........

Ik gebruik NOOIT MEER mijn creditcard als er om een betaling wordt gevraagd.
Het meest veilige is een PayPal-account aan te maken. En: " normale" bedrijven bieden standaard deze betalingsmogelijkheid aan. Bovendien: mocht er onterecht een bedrag van je rekg. worden afgeschreven is het heel gemakkelijk PayPal in te schakelen om je poet terug te krijgen. En bij Visa:houd maar op, schei maar uit........dat wordt een gebed zonder einde met als uitkomst of je bank werkelijk iets voor je wil doen!

druifje01
door druifje01 - Oct 29, 2010 om 21:56
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bedankt Menneke, maar ik wilde alleen mijn saldo nakijken.

(Het blijft overigens wel dweilen met de kraan open. Van PayPal heb ik ook nadeligs vernomen. Maar, ik geloof niet dat het de bedoeling is om hier uit te weiden. Je bedoelingen waren goed).

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 01:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het is toch niet te geloven wat ik hier lees?! Je gaat toch niet via Google resultaten naar een site als deze? Dat is vragen om problemen!

De goede site sla je op bij de favorieten en via favorieten ga je dan altijd naar de ICS (of andere banksites) site.

Dit is de goede ICS

Degene die jij probeert te bereiken via Google is NIET de goede, weg wezen dus daar.

Bovendien heb ik geen enkel vertrouwen in jouw summiere beveiliging en zou het me totaal niet verbazen als er 'tig' trojans op jouw laptop rond huppelen.

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 02:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Bovendien heb ik geen enkel vertrouwen in jouw summiere beveiliging en zou het me totaal niet verbazen als er 'tig' trojans op jouw laptop rond huppelen.

Aanvulling: op jouw laptop zou ik persoonlijk helemaal niet internetbankieren.

edwardus
door edwardus - Oct 30, 2010 om 02:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja Birdies, ik ken nog wel meer mensen die, als je zegt "ga naar www.xyz.nl", dat niet in de [u]adresbalk[/u] intikken, maar in het Google zoekveld. Behalve dat het een risico is, lijkt het mij al minder handig vanwege de extra tussenstap...

edwardus
door edwardus - Oct 30, 2010 om 02:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. de site die Birdies vermeldt, geeft géén certificaat-foutmelding. Als je die desondanks tóch krijgt bij diezelfde site, controleer dan of de systeemdatum van je pc wel goed staat.

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 02:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

off-topic @edwardus: ja, ken die mensen ook en kan er met mijn pet niet bij!

Google is een super zoekmachine, maar je moet wel weten hoe en wanneer te gebruiken.

druifje01
door druifje01 - Oct 30, 2010 om 10:37
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dank je voor de toelichting Birdies. Helaas was de site tussen de Favorieten uitgehaald om de een of andere reden. Welke beveiliging zou je aan mijn summiere beveiliging toevoegen als je de keus had?

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 11:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Welke beveiliging zou je aan mijn summiere beveiliging toevoegen als je de keus had? ..........

Dat is een volgende stap; mede gezien allerlei andere problemen op je laptop: hoe lang geleden heb je Spyware Doctor (ik neem aan de gratis versie?) een scan laten draaien?
Als dat langer dan een week geleden is, zou ik daar eerst mee beginnen.

Daarnaast download je MBAM (deze beschermt NIET actief, maar verwijderd wel op de laptop aanwezige troep. Download is hier, klik te vinden. Let op: de download die jij moet hebben, is het blauwe vakje.

Na installatie, MBAM eerst laten updaten en daarna laten scannen. Na het verwijderen van troep, de laptop opnieuw opstarten en weer laten scannen. Als deze dan niets meer vind, is je laptop blijkbaar schoon van spyware, trojans etc.

Hoor graag of e.e.a. aan trojans enz. gevonden en/of verwijderd is.

druifje01
door druifje01 - Oct 30, 2010 om 11:52
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Birdies. Een werkende download van MBAM laat zich niet zo makkelijk vinden, dat straks (overigens, letters en regels begonnen licht te schuiven bij de programma-zoektocht).
Spyware Doctor (ja, gratis versie) draait er vanzelf zo nu en dan doorheen met akseptabele resultaten. Dan veeg ik bij tijd en wijle met de zwabber van Ccleaner en schoon de boel een beetje op.
Als ik MBAM aan het werk heb kunnen zetten kan ik je meer laten weten.

edwardus
door edwardus - Oct 30, 2010 om 11:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De link van Birdies geeft in één oogopslag een download link, wat mankeert daar aan? Tenzij je javascript uit hebt staan, start het downloaden vanzelf als je erop klikt.

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 12:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nog 1 poging: je klikt op mijn eerder gegeven link, dan krijg je een nieuw scherm en daar zie je 'download now' in een blauw vakje staan. Daar moet je dan op klikken.

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 12:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Spyware Doctor (ja, gratis versie) draait er vanzelf zo nu en dan doorheen met akseptabele resultaten............

Wat bedoel je met acceptabele resultaten? Vindt hij spyware, trojans enz. enz.? Zie je meldingen bij SD van high risk, hoog risico of woorden van gelijke strekking? Vind SD trojans enz.: krijgt hij ze dan wel verwijderd, of komen ze na opstarten iedere keer weer terug.

druifje01
door druifje01 - Oct 30, 2010 om 16:58
1712 Antwoorden / 140 Vragen

MBAM is gedownload. Korte scan is gedaan. Aantal gedetecteerde infecties: 0

@Birdies. Ik heb je behulpzaamheid zeer op prijs gesteld.

birdies
door birdies - Oct 30, 2010 om 17:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Wel, graag gedaan.

Wat je beveiliging betreft:

1. Je gebruikt Windows firewall, deze is bij XP niet echt goed. Aan de andere kant: wel eenvoudig(er) voor de gebruiker dan een betere firewall, die echter vaak meer vragen zal stellen. Weet je dan niet welk antwoord te geven, dan doet dat de beveiliging van een betere firewall teniet.
Voor jou mss het handigst om - ondanks dat Windows firewall niet echt goed is - deze toch maar te blijven gebruiken.

2. McAfee Security Scan doet niet aan beveiliging, deze geeft alleen de status aan van je beveiliging.

3. Spyware Doctor: is redelijk, maar er zijn betere. Maar ja, ook hier telt weer wat ik al schreef onder 1: SD doet niet aan moeilijke vragen stellen.

Als je nu maar zorgt dat Spyware Doctor up-to-date blijft en minstens 1x per week scant met zowel SD als MBAM (voor scan eerst laten updaten via tabpagina update) en nooit via google naar een site gaat waar je privacygevoelige informatie als gebruikersnaam + wachtwoord moet gebruiken, dan ben je redelijk veilig bezig.