2g
door 2greyrooms Aug 17, 2009 om 23:24
Computers & telefonie

Onveilige Flash-player

Beste mensen,

Als ik mijn computer op de site van Secunia scan op onveilige/ongepatchte software, krijg ik de meldig dat er een onveilige versie van de Adobe Flash player (10.0.22.87) aanwezig is, terwijl ik wel de nieuwe versie (10.0.32.18) gedownload heb.

Als plaats van de onveilige versie geeft Secunia;

C:\WINDOWS\SYSTEM32\Macromed\Flash\Flash10b.ocx

Bij het overzicht van software +updates (via het configuratiescherm), staat echter alleen de nieuwste versie. Ook volgens de Adobe-site heb ik de nieuwste software (als ik probeer te updaten).

Ik weet dat bij updates van Java (Sun) ook vaak oudere versies op de computer blijven staan, maar die staan wel bij de software, en kunnen daar verwijderd worden. In het geval van de Adobe Flash player kan ik geen oude software vinden.

Nu is mijn vraag: moet ik me zorgen maken? en zo ja: weet iemand een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Ewout.

624 3 Rapporteer

2g
door 2greyrooms - Aug 18, 2009 om 10:30
41 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Dirck,

Bedankt voor je antwoord.

Normaal kijk ik nooit "onder de motorkap", dus ik ben blij dat ik de map heb gevonden :-)

In de map ..........\Macromed\Flash stonden beide bestanden; flash10b.ocx en flash10c.ocx.

Ik heb jouw aanwijzingen gevolgd: dubbelklik op uninstall-bestand en, omdat het bestand flash10b.ocx bleef staan, dit handmatig verwijderd. Vervolgens heb ik de flashplayer opnieuw geinstalleerd.

Een scan bij Secunia geeft geen problematische software meer, en mijn probleem is dus opgelost.

Hartelijk dank voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Ewout.

dirck
door dirck - Aug 18, 2009 om 10:31
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ewout,

Heb je al in die betreffende map gekeken of daar Flash10b.ocx bijstaat?
De nieuwste is Flash10c.ocx.

Ook zie je in die map de Uninstall staan van de FlashPlayer, dubbelklik daar anders eens op en als het goed is, moet dan de hele map daarna leeg zijn, is dit niet het geval, verwijder dan handmatig Flash10b.ocx

Daarna installeer je de nieuwste FlashPlayer weer.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Aug 18, 2009 om 11:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ewout,

Bedankt voor de terugmelding en fijn dat het probleem opgelost is.

Ik heb dit programma ook even geprobeerd en moet zeggen dat het een fijn programma is om mee te werken.

Als hij iets gevonden heeft wat onveilig of verouderd is, dan hoef je
alleen maar op Download oplossing te klikken en meteen wordt je naar de
nieuwste versie van dat programma gebracht.

Zo gebruik ik nog steeds Microsoft Word 2000 en heb een paar maanden geleden alle updates daarvoor geïnstalleerd.

Secunia PSI gaf aan dat Word 2000 onveilig is en geklikt op Download
oplossing bracht me naar; KB969600: Beveiligingsupdate voor Microsoft
Word 2000 van 8-6-2009.

Maar het mooiste staat bij Veilig surfen.