pu
door puursang Apr 7, 2009 om 18:27
Computers & telefonie

Openem bijlage e-mail

Kreeg e-mail binnen met  bijlage.Bij openen van bijlage verschijnt venster met de mededeling: er is geen programma aan dit bestand gekoppeld.Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm.Ik heb dit geprobeerd, maar het lukt niet. Kan iemand mij een oplossing voor dit probleempje geven?

472 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 7, 2009 om 18:35
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Dan hebben we nog nodig het type bijlage wat geopend moet worden. Waar eindigd het bestand op ?

labswans

stacey
door stacey - Apr 7, 2009 om 18:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Even controleren wat voor bestand het is, wellicht een powerpoint bestand ? dan kun je het niet openen als je geen powerpoint op je pc hebt, dan moet je even een powerpointVieuwer downloaden.

Downloadinformatie: PowerPoint Viewer 2003

Download details: PowerPoint Viewer 2007

Succes,

pu
door puursang - Apr 7, 2009 om 20:02
23 Antwoorden / 11 Vragen

De laatste letters zijn Docx.

labswans
door labswans - Apr 7, 2009 om 20:12
1918 Antwoorden / 10 Vragen

knip en plak de volgende link in uw browser

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Word-2007-docx-bestanden-openen.htm

lees het goed door en u komt er wel uit

groetjes ,labswans

stacey
door stacey - Apr 7, 2009 om 20:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Was mij niet opgevallen dat het engelse versie was ;-) maar valt mij ook nooit op als ondertiteling bij engelstallige film wegvalt tot er mensen over beginnen te klagen ;-)

Dus daar let ik eigenlijk nooit zo op, excuse moi ;-)

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 7, 2009 om 20:45
463 Antwoorden / 14 Vragen

Dit lijkt mij een document dat is gemaakt met Office 2007.Een Word-document.Download een Word-viewer voor Word 2007 en dan moet het lukken.

gsm
door gsm - Apr 7, 2009 om 20:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

DOCX is
een document dat alleen gemaakt en gelezen kan worden met het allernieuwste
Office 2007 pakket van Microsoft.

Wil je
zonder Office 2007 toch dit DOCX document kunnen lezen, dan is er een speciale
converter voor nodig.

Allereerst de bijlage opslaan in Mijn
Documenten

Het
bestand Docx2Rtf.zip downloaden en opslaan in een tijdelijke map net de naam DOCXtoRTF.Klik met
de rechter muisknop op het zip bestand en kies uitpakken.

Start
het programma door op Docx2Rtf.exe  te klikken

Dan via
File en Open het DOCX bestand openen en via Save bewaren als een RTF bestand. (Je
kunt ook nog via Language, select file, Dutch als taal
kiezen, als je problemen hebt met de Engelse interface).

Het RTF
bestand kun je vervolgens wel steeds normaal openen.

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 7, 2009 om 21:06
463 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt de afzender ook even terugmailen met de vraag om het document opnieuw te verzenden maar dan als een Word2003 document.Dat kan namelijk.

gsm
door gsm - Apr 7, 2009 om 22:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Toelichting:
DOCX is een reactie van Microsoft op OpenOffice.org dat het veel robuustere ODF formaat als standaard gebruikt.
Office werd veel te complex en kwetsbaar en begon duidelijk acterop te raken t.o.v. de gratis concurrent.
Het DOC formaat is feitelijk binair (het is dus eigenlijk een programma i.p.v. een document) en daardoor erg kwetsbaar voor hackers e.d.
Microsoft moest eindelijk wel een keer iets ondernemen en heeft DOCX gebaseerd op XML ontwikkeld. Helaas heeft men, zoals zo vaak gebeurde, niet voor de reeds bestaande standaard (in dit geval ODF) gekozen.

Inzicht in docx:
Verander een docx in zip.
Binnen de zip file vind je dan een aantal mappen en XML bestanden.

gsm
door gsm - Apr 7, 2009 om 22:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat ik mij afvraag:

Waarom gebruiken veel mensen nog steeds het dure Office pakket en zijn ze niet al lang overgestapt op OpenOffice.org??

OpenOffice.org is momenteel gratis en bovendien meer dan uitstekend, ook onder Vista.