carly1
door carly1 Oct 19, 2010 om 22:48
Computers & telefonie

Openen van een cd met foto's

Sinds kort heb ik een aantal foto's op een cd gekopieerd
Helaas kan ik de schijf op geen enkele manier openen.Wie wie hoe ik dit kan oplossen

10623 38 Rapporteer

genius
door genius - Oct 20, 2010 om 12:50
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo carly1,

Heb je iets meer info: welk programma gebruik je voor het branden op cd, welk besturingsprogramma gebruik je, op wat voor apparatuur speel je de cd af, etc.

G.

freya
door freya - Oct 20, 2010 om 13:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo carly1,

Als je de CD in de computer stopt (in het daarvoor bestemde laadje) en je start de Windows Verkenner op (rechter muisklik op Start en dan Verkennen kiezen) en je selekteert in het linker vensterdeel de CD/DVD speler/brander, wat zie je dan in het rechter vensterdeel? Of krijg je een foutmelding? Zoja, welke dan?

m.vr.gr. Freya

genius
door genius - Oct 20, 2010 om 13:04
886 Antwoorden / 4 Vragen

@freya,

Ik heb het vermoeden dat het "branden" niet helemaal (goed) is afgerond. M.a.w., de cd is nog steeds geschikbaar voor eventuele aanvullingen er bij te zetten.

G.

freya
door freya - Oct 20, 2010 om 13:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@genius:

Als de CD gewoon op de computer bekeken wordt, maakt dat niets uit. Ik krijg niet de indruk dat de CD op een ander apparaat bekeken wordt, maar als dat wel zo is, horen we dat vast nog wel.

Freya

holstein
door holstein - Oct 21, 2010 om 12:17
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je zegt, naar een cd gekopieerd, maar je bedoeld vast branden, zo niet, zal dat haast het probleem zijn......

carly1
door carly1 - Oct 21, 2010 om 21:27
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb windows vista xp. Probeer de cd gewoon af te spelen maar het lukt niet. De pc loopt dan iedere keer vas

=genius schreef op woensdag 20 okt 2010, 12:50: Hallo carly1,

Heb je iets meer info: welk programma gebruik je voor het branden op cd, welk besturingsprogramma gebruik je, op wat voor apparatuur speel je de cd af, etc.

G.

carly1
door carly1 - Oct 21, 2010 om 21:28
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ik krijg geen foutmelding maar hij loopt vast. Het groene balkje duurt ongeveer drie kwartier voor dat het vol i

=freya schreef op woensdag 20 okt 2010, 13:01:
Hallo carly1,

Als je de CD in de computer stopt (in het daarvoor bestemde laadje) en je start de Windows Verkenner op (rechter muisklik op Start en dan Verkennen kiezen) en je selekteert in het linker vensterdeel de CD/DVD speler/brander, wat zie je dan in het rechter vensterdeel? Of krijg je een foutmelding? Zoja, welke dan?

m.vr.gr. Freya

carly1
door carly1 - Oct 21, 2010 om 21:28
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ik doe iets verkeerd maar weet niet wa

=genius schreef op woensdag 20 okt 2010, 13:04: @freya,

Ik heb het vermoeden dat het "branden" niet helemaal (goed) is afgerond. M.a.w., de cd is nog steeds geschikbaar voor eventuele aanvullingen er bij te zetten.

G.

carly1
door carly1 - Oct 21, 2010 om 21:29
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb het inderdaad gekopieerd althans geprobeer

=frisian62 schreef op donderdag 21 okt 2010, 12:17: Je zegt, naar een cd gekopieerd, maar je bedoeld vast branden, zo niet, zal dat haast het probleem zijn......

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 21:45
886 Antwoorden / 4 Vragen

@carly1,

Je schrijft: Ik krijg geen foutmelding maar hij loopt vast. Het groene balkje duurt ongeveer drie kwartier voor dat het vol is. Wat bedoel je met dat "groene balkje"?

In je vraag heb je het over foto's. Hoeveel foto's heb je "gekopiëerd en hoe groot zijn die foto's?
Op welke manier heb je "geprobeert" de foto's de kopiëren?

tinus12
door tinus12 - Oct 22, 2010 om 13:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt beter vista eraf gooien en windows 7 gebruiken omdat vista teveel problemen geeft

an
door annie van es - Oct 22, 2010 om 13:10
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tinus12 schreef op vrijdag 22 okt 2010, 13:02]Je kunt beter vista eraf gooien en windows 7 gebruiken omdat vista teveel problemen geeft
wat een flauwe kul, ik gebruik Vista al meer dan 3 jaar, heb nooit geen problemen.

freya
door freya - Oct 22, 2010 om 13:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tinus12 schreef op vrijdag 22 okt 2010, 13:02]Je kunt beter vista eraf gooien en windows 7 gebruiken omdat vista teveel problemen geeft
Tja, dat is toch wel wat erg kort door de bocht. Ik gebruik al ruim 1½ jaar Windows Vista (Home Premium) + SP1 en ondervind geen enkel probleem met Vista. Zowel hardware als software.
En als ik hier dan regelmatig 'vragen' lees van mensen die bepaalde hardware onder Windows 7 niet aan de praat krijgen, dan weet ik niet of Windows 7 nu wel zoveel beter is.

Waarschijnlijk is er bij carly1 toch gewoon iets mis gegaan bij het branden en/of is er helemaal niets gebrand. Misschien dat een fatsoenlijk brandprogramma als Nero de oplossing is.

Freya

freya
door freya - Oct 22, 2010 om 13:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@an62:

Je was me net even voor.... ;-)

Freya

an
door annie van es - Oct 22, 2010 om 13:20
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 22 okt 2010, 13:18]
@an62:

Je was me net even voor.... ;-)

Freya

gelukkig zijn er dus nog meer mensen tevreden met Vista

ik
door ikmies - Oct 22, 2010 om 13:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou zeggen klik met je muis links onder op start ga dan naar -mijn computer-dan doe je de cd er in dan zie je wel waar je op moet klikke dan zie je ergens wel klein figuurtje van een cdtje en dan zakl je wel fotos zien.

audb
door audb - Oct 22, 2010 om 15:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zal maar even niets zeggen over Vista daar staan genoeg siscussie groeppen vol van en M$ heeft zelf al toe gegeven dat het een misser was :).
Maar om de vraag maar even te beandwoorden, is de cd wel helemaal schoon staan er geen vinger afdrukken op?
Zo niet dan is het branden dus niet goed gegaan mogelijk is het te snel branden van de cd of de kwaliteid van de cd niet goed.
Het branden kan het beste gedaan worden op maximaal 8x speed ook al staat er op dat 52x zou kunnen maar uit ervaring kan ik u zeggen dat zo cd na een tijdje gewoon niet meer uitleesbaar is.
Ook de kwaliteid van cd`s veschillen sterk zo kan een Arita (verkocht op de markt) beter zijn dan een sony uit de winkel.
Wilt u de cd echter heel lang bewaren dan is Verbatim het beste of Xlayer.
Het uitlezen is echter een probleem wat niet zomaar op gelost gaat worden.
Maar u kan wel een poging gaan doen door met dit onderstaande programma eens te proberen.
http://www.smart-projects.net/downloads/isobuster/isobuster_all_lang.exe
En hier even de sleutel op te halen :
http://proxy.nsanedown.com/proxy.php?file=IsoBuster.keys-iND.rar
Na het proberen moet u echter wel het programma wissen.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 16:12
886 Antwoorden / 4 Vragen

@audb,

Wat bedoel je met: . . . . En hier even de sleutel op te halen . . . ., m.a.w. waar heb je die sleutel voor nodig?

G.

freya
door freya - Oct 22, 2010 om 16:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@genius:

Ik geloof dat audb hier iemand probeert aan te zetten tot illegale acties.....

Freya

be
door bertk - Oct 22, 2010 om 16:55
13 Antwoorden / 1 Vragen

Kopie is maken niet hetzelfde als "branden" . Brandprogramma's zoals bv. Nero maken een "bestandsstructuur" aan op de CD waardoor deze uit te lezen is. Kopie maken via Verkenner is wel mogelijk op USB stick en bv. externe HD drive. Even naar Google voor een (evt. gratis) brandprogramma en alle problemen zijn opgelost!

audb
door audb - Oct 22, 2010 om 18:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 22 okt 2010, 16:20]
@genius:

Ik geloof dat audb hier iemand probeert aan te zetten tot illegale acties.....

Freya

"Na het proberen moet u echter wel het programma wissen."
Dit programma heeft niet de mogelijkheid om het een paardagen uit te proberen en als het niet werkt dan heb je er verder niets aan.
En wettelijk heb je de mogelijkheid om een programma 24 uur uit te proberen daar het niet in de reguliere winkels te verkrijgen is.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 18:18
886 Antwoorden / 4 Vragen

@freya,

Hierin deel je mijn gedachten, vandaar mijn vraag waarop nog geen antwoord op is gegeven. Ik heb reeds aan de redactie verificatie verzocht en, indien hier sprake van is, dit te verwijderen. . . maar zal wel maandag worden ben ik bang voor. . .

G.

audb
door audb - Oct 22, 2010 om 18:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 22 okt 2010, 16:12]@audb,

Wat bedoel je met: . . . . En hier even de sleutel op te halen . . . ., m.a.w. waar heb je die sleutel voor nodig?

G.
een registratie code word ook een registratie sleutel genoemd.
En een cd die niet goed is afgesloten is gewoon niet op een normale manier te benaderen en dit programma is de enige die het wel kan doen.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 18:23
886 Antwoorden / 4 Vragen

@audb,

Gezien het feit dat voor het desbetreffende een "sleutel" nodig is kan hier geen sprake zijn van FreeWare. Derhalve is het verzoek ter ferificatie aan de redactie verzonden. Hier mag alleen programmatuur worden aanbevolen die het kenmerk "FreeWare" hebben en daar vallen dus ook try-outs met een limiet van een aantal dagen onder. Derhalve bevreemd mij het ten zeerste dat er elders deze sleutel te dl is en niét bij het programma zelf.

G.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 18:24
886 Antwoorden / 4 Vragen

Ps. ferificatie m/z/ verficatie

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 18:28
886 Antwoorden / 4 Vragen

Het e.e.a. heeft zich gekruist:

Een registratie code verkrijg je in principe alleen door een FreeWare programma na de test-periode aan te willen schaffen. Deze kan je o.a. krijgen ná het betalen van een x-bedrag zodat het volledige pakket met alle functies die het eventueel heeft geregistreerd is en "officieel" gelicenceerd is. In jouw geval is dat dus niet zo, dus géén FreeWare!

G.

js
door jserle - Oct 22, 2010 om 19:42
30 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste is een eenvoudige boomstructuur op te zetten met niet meer dan een paar honderd foto`s per map. op de CD of DVD
Hetzelfde geld voor sites
Zo heb ik bijvoorbeeld een site pagina, bladzijde gemeenteanalyse.org niet groter
moeten laten worden dan een paar honded K .
Anders gaat het op sommige computers veel te lang duren voordat het eerste beeld verschijnt.
Hoe het komt kan ik niet verklaren, het is practijk ervaring.
Niet alle computers hebben er heel erg last van.

audb
door audb - Oct 22, 2010 om 21:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 22 okt 2010, 18:28]Het e.e.a. heeft zich gekruist:

Een registratie code verkrijg je in principe alleen door een FreeWare programma na de test-periode aan te willen schaffen. Deze kan je o.a. krijgen ná het betalen van een x-bedrag zodat het volledige pakket met alle functies die het eventueel heeft geregistreerd is en "officieel" gelicenceerd is. In jouw geval is dat dus niet zo, dus géén FreeWare!

G.
Iets willen vertellen maar zelf niet eens snappen wat er bedoeld wordt.

Freeware betekend dat het vrij/gratis te gebruiken is en dus ook niet betaald hoef te worden voor een programa.
Overigens is het nog het downloaden en gebruiken van niet legale software niet verboden maar wel het up-loaden er van.
Tevens is het uit testen aldan niet doormiddel van een iligaal vekregen registratie code mits niet langer dan 24 uur na het instaleren ook volgens een arest van de Hogeraad der Nederlanden niet verboden.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 21:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

@audb

Op het moment dat jij de mogelijkheid schept om dit te bemachtigen ban je verkapt aan het up-loaden. Allemaal prima, maar niet hier.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 21:54
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo jserle,

Je schrijft: . . . . Anders gaat het op sommige computers veel te lang duren voordat het eerste beeld verschijnt.
Hoe het komt kan ik niet verklaren, het is practijk ervaring . . . .

Misschien door de grootte van de foto's. Hoe groter de foto en ook nog in een veelvoud, des te trager gaat het openen.

G

vedion
door vedion - Oct 22, 2010 om 22:08
54 Antwoorden / 3 Vragen

als je nero heb kan het heel gemakkelijk
open nero burning rom
nieuwe compilatie kies cdrom[iso]
bij multiesessie[geen multisessie]
bij branden[schijf sluiten , schrijven niet meer mogelijk]
klik nieuw
selecteer nu aan de rechterkant je map met foto`s
en sleep met je muis die map naar het linker venster
ook kan je alleen je foto`s selecteren die sleep je dan ook naar het linker venster
het kan allebij
je kan nu tot aan het rode steepje je foto`s toevoegen
klik daarna op [bovenin de balk] op branden
wacht tot het geheel voltooid is
vaak word de cd uitgeworpen,daarna sluit de cdrom lade weer
en kan je jou foto`s bekijken vanaf cdrom op je pc.

sukses.

carly1
door carly1 - Oct 22, 2010 om 22:20
41 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas dit lukt ook niet

=ikmies schreef op vrijdag 22 okt 2010, 13:40: ik zou zeggen klik met je muis links onder op start ga dan naar -mijn computer-dan doe je de cd er in dan zie je wel waar je op moet klikke dan zie je ergens wel klein figuurtje van een cdtje en dan zakl je wel fotos zien.

carly1
door carly1 - Oct 22, 2010 om 22:42
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb inderdaad Nero maar heb het niet via Nero gedaan.. Ik ga het morgen proberen om het opnieuw te doen met een nieuwe cd. Ik heb gewoon de cd van lifetec van de aldi CD-R 80 700MB. Niet overschrijfbaar Ik heb wel overschrijfbare cd maar die moet ik even opzoeken Ik heb Nero smart. Ik zie geen Nero burning rom staan. Maar ik kijk morgen wel even verder Alvast bedankt

=vedion schreef op vrijdag 22 okt 2010, 22:08: als je nero heb kan het heel gemakkelijk
open nero burning rom
nieuwe compilatie kies cdrom[iso]
bij multiesessie[geen multisessie]
bij branden[schijf sluiten , schrijven niet meer mogelijk]
klik nieuw
selecteer nu aan de rechterkant je map met foto`s
en sleep met je muis die map naar het linker venster
ook kan je alleen je foto`s selecteren die sleep je dan ook naar het linker venster
het kan allebij
je kan nu tot aan het rode steepje je foto`s toevoegen
klik daarna op [bovenin de balk] op branden
wacht tot het geheel voltooid is
vaak word de cd uitgeworpen,daarna sluit de cdrom lade weer
en kan je jou foto`s bekijken vanaf cdrom op je pc.

sukses.

carly1
door carly1 - Oct 22, 2010 om 23:20
41 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zie dus geen foto'

=ikmies schreef op vrijdag 22 okt 2010, 13:40: ik zou zeggen klik met je muis links onder op start ga dan naar -mijn computer-dan doe je de cd er in dan zie je wel waar je op moet klikke dan zie je ergens wel klein figuurtje van een cdtje en dan zakl je wel fotos zien.

carly1
door carly1 - Oct 22, 2010 om 23:23
41 Antwoorden / 8 Vragen

Het was een nieuwe cd van de aldi cd-r 80 52 speed en er staan geen vingerafdrukken op. Voor de rest ga ik morgen evenuit proberen wat je hebt verteld Bedankt voor je reacti

=audb schreef op vrijdag 22 okt 2010, 15:59: Ik zal maar even niets zeggen over Vista daar staan genoeg siscussie groeppen vol van en M$ heeft zelf al toe gegeven dat het een misser was :).
Maar om de vraag maar even te beandwoorden, is de cd wel helemaal schoon staan er geen vinger afdrukken op?
Zo niet dan is het branden dus niet goed gegaan mogelijk is het te snel branden van de cd of de kwaliteid van de cd niet goed.
Het branden kan het beste gedaan worden op maximaal 8x speed ook al staat er op dat 52x zou kunnen maar uit ervaring kan ik u zeggen dat zo cd na een tijdje gewoon niet meer uitleesbaar is.
Ook de kwaliteid van cd`s veschillen sterk zo kan een Arita (verkocht op de markt) beter zijn dan een sony uit de winkel.
Wilt u de cd echter heel lang bewaren dan is Verbatim het beste of Xlayer.
Het uitlezen is echter een probleem wat niet zomaar op gelost gaat worden.
Maar u kan wel een poging gaan doen door met dit onderstaande programma eens te proberen.
http://www.smart-projects.net/downloads/isobuster/isobuster_all_lang.exe
En hier even de sleutel op te halen :
http://proxy.nsanedown.com/proxy.php?file=IsoBuster.keys-iND.rar
Na het proberen moet u echter wel het programma wissen.

js
door jserle - Oct 23, 2010 om 00:16
30 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 22 okt 2010, 21:54]Hallo jserle,

Je schrijft: . . . . Anders gaat het op sommige computers veel te lang duren voordat het eerste beeld verschijnt.
Hoe het komt kan ik niet verklaren, het is practijk ervaring . . . .

Misschien door de grootte van de foto's. Hoe groter de foto en ook nog in een veelvoud, des te trager gaat het openen.

GJa genius. Dat scheelt ook allemaal.
Voor de zekerheid zet ik alles op rewritebels dan kan er ook een proef gemaakt worden met niet al te veel erop zonder dat er weer een CD / DVD verloren is.
Als er toch wat meer overblijft kun je het twee maal of meer wegschrijven.
Op meerdere schijven.
Bij eenmalig beschrijfbaren is het alleen maar terug te lezen door het zelfde apperaat
Anders moet het afgesloten of gefinised , (beeeindigd worden) gefinaliseerd.
Dan kan er nooit meer wat bij.
Mijn eerdere duurdere kamera ging veel zuiniger om met geheugen
Haarscherp met weinig Kb
Mijn latere goedkopere "smijt met geheugen" 1.5Mb en nog niet mooi scherp.
Behalve als het zonnetje schijnt
Meestal breng ik ze terug met een jpeg-resyzer dan zie ik nog geen verschil.
Voor eenvoudige kiekjes ongeveer 200Kb.

js
door jserle - Oct 23, 2010 om 00:23
30 Antwoorden / 1 Vragen

Het vreemde is dat een hele oude versie van Nero het beter doet dan de nieuwste bij mij.
Die nieuwste dat zijn uitgeklede versies met minder mogelijkheden.
Toch krijg ik alle weken reclame om de laatse versie te kopen. Wat ik niet doe.
Never change a winning team.

audb
door audb - Oct 23, 2010 om 20:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Foto`s op cd zetten met picassa :
http://www.wilmakarels.nl/fotobewerking/branden.php

De oudere versie van Nero is inderdaad sneller dan de versies die na Nero 7 komen.
Dat foto`s traag op het scherm verschijnen kan komen door:
Te oude type videokaart (agp of pci versie)
Te weinig processor snelheid
Te weinig geheugen 512 mb is leuk voor dos maar niet meer voor windows)
Te oude type geheugen zoals SIMM of DIMM
Te weinig of te veel virtuele geheugen
Te trage harddisk (ide of sata 1 )
Ook het uitlezen van een geheugenkaartje class 2 is heel erg traag te noemmen zeker als de kaart lezer op een usb poort type 1 aan gesloten is.
En wat de scherpte van een foto toestel betreft, een duurdere camera hoeft echt niet beter te ziijn dan een dure het gaat voornamelijk om de lens die op een goedkopere camera zit.
Ook het niet te hoog in stellen van de resolutie kan een verbetering geven.
Als de foto bedoeld is voor internet dan is 5 mega pixels echt te veel daar is zo 2 a 3 mp genoeg voor.
Overigens is een 2 mp camera al een HD camera (720 pix-inch)