be
door beek Apr 21, 2012 om 12:31
Computers & telefonie

Opgelicht door <a href="//youshops.nl" target="_blank">www.youshops.nl</a> via marktplaats

Hallo,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn opgelicht door www.youshops.nl / www.youworld.nl, [edit redactie]

Ik heb in een Iphone besteld via deze webshop, die ik via Marktplaats gevonden had. Ze hebben me een maand aan het lijntje gehouden met smoezen over inbraak in het magazijn en daarna heb ik geen contact meer met ze kunnen krijgen. Zijn er meer gedupeerden?

8064 31 Rapporteer

pc
door pcrm - Apr 21, 2012 om 19:59
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik ben door dezelfde oplichter opgelicht, ik heb alle gegevens van hem bsn, kvk, etc en politie doet niets tegen deze oplichter. Ik ben ook 560 euro armer door die oplichter. Ze hebben alle sites uit de lucht gehaald: youworld, youshops, en nog 4 andere. Dezelfde smoesjes dat het magazijn leeg gehaald was etc. Een grote oplichtersbende en hij is gewoon student. Politie doet niets!!!

=beek schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:31: Hallo,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn opgelicht door www.youshops.nl / www.youworld.nl, [edit - redactie].

Ik heb in een Iphone besteld via deze webshop, die ik via Marktplaats gevonden had. Ze hebben me een maand aan het lijntje gehouden met smoezen over inbraak in het magazijn en daarna heb ik geen contact meer met ze kunnen krijgen. Zijn er meer gedupeerden?

pc
door pcrm - Apr 21, 2012 om 20:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

o ja en Mollie payments van I deal zegt dat er verder niemand aangifte gedaan heeft en dat het een betrouwbare zaak is??

pc
door pcrm - Apr 21, 2012 om 20:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

en winkelveilig.net is ook van dezelfde oplichter, is nu ook uit de lucht. Alles is uit de lucht...

be
door beek - Apr 21, 2012 om 20:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Vervelend dat u ook gedupeerd bent. Ik heb begin april aangifte gedaan. Bij de politie ging het ook niet als vanzelf. Ik deed aangifte via Internet. Ik werd toen gebeld door iemand van de politie dat ik persoonlijk naar kantoor moest komen omdat de persoon 'bekend' is. Toen ik dat deed, werd ik weer naar Internet verwezen.

Ik had al een slecht gevoel en heb daarom het bedrijfsreglement gekopieerd, net optijd voordat de sites uit de lucht gingen. Op 4 april was alleen www.youshops.nl nog maar uit de lucht. Ik zie nu dat ook www.youworld.nl, www.youhostings.nl, www.youkliks.nl uit de lucht zijn. Fijn!

Via het forum Trosradar weet ik dat er nog iemand gedupeerd is. Daar heeft ook iemand van een incassobureau mij benaderd die o.a. zaken tegen webshops behandeld. Wie weet is dit ook iets voor u?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 21, 2012 om 23:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Neem toch eerst altijd inlichtingenvoordat u via internet iets koopt.
Ik heb al voor heel wat geld via internet gekocht en nooit opgelicht maar zo gauw ik iets ziet voor een hele lage prijs vertrouw ik het al niet en als ik het denk dat het kan gaat ik gewoon afspreken dat intresse heb en dat ik het eerst wil voordat ik betaal. Meestal hoor ik niets meer.

empyria
door empyria - Apr 22, 2012 om 08:42
504 Antwoorden / 3 Vragen

En zeker in deze branche: telefoons, ipads, ipods, camera's, spelcomputers en wat niet meer zij...

Veel oplichting in deze cathegorie op MP!

da
door daandvd - Apr 27, 2012 om 17:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 21 apr 2012, 23:46]Neem toch eerst altijd inlichtingenvoordat u via internet iets koopt.
Ik heb al voor heel wat geld via internet gekocht en nooit opgelicht maar zo gauw ik iets ziet voor een hele lage prijs vertrouw ik het al niet en als ik het denk dat het kan gaat ik gewoon afspreken dat intresse heb en dat ik het eerst wil voordat ik betaal. Meestal hoor ik niets meer.

he Valerius,
Wijsneusje, goede raad is duur, bedankt, maar daar hebben we even niets aan op dit moment. Youshops heeft een Kvk nummer, een fysiek adres, waren voor betaling prima telefonisch te bereiken, geen oplichterij meldingen, zag er dus bona fide uit.

be
door bea21 - Apr 28, 2012 om 02:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs via mijnpolitie - verkoperscheck is er niets te vinden over deze bedrijven.
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml#
U kunt het beste met elkaar in contact komen voordat u aangifte doet.
Zo staat u niet tegenover een lade waar uw aangifte in verdwijnt.
Wijs schriftelijk de man op uw stappen, soms helpt dat.
U kunt ook gezamelijk voor tegen de 100 euro een incassobureau inschakelen.

melomaan
door melomaan - Apr 28, 2012 om 03:05
157 Antwoorden / 1 Vragen

Hier staan nog wat lotgenoten.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 28, 2012 om 15:38
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=daandvd schreef op vrijdag 27 apr 2012, 17:14]

Youshops heeft een Kvk nummer, een fysiek adres, waren voor betaling prima telefonisch te bereiken, geen oplichterij meldingen, zag er dus bona fide uit.

Ook het ; thuiswinkel waarborg' logo?

da
door daandvd - Apr 29, 2012 om 19:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

@ sonjaatje, en weet je dan genoeg? En wat weet je dan? En is het dan een weetje? Spamvraag, pfff

da
door daandvd - Apr 29, 2012 om 19:48
5 Antwoorden / 0 Vragen
--
door --- - Apr 29, 2012 om 20:38
23 Antwoorden / 0 Vragen

Voel je je nog steeeds opgelicht!?

da
door daandvd - Apr 29, 2012 om 21:39
5 Antwoorden / 0 Vragen

@lullo ja, maar het is geen gevoel, maar een feit. bedankt voor je medegevoel

--
door --- - Apr 29, 2012 om 21:42
23 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=daandvd schreef op zondag 29 apr 2012, 21:39]@lullo ja, maar het is geen gevoel, maar een feit. bedankt voor je medegevoel

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

be
door beek - May 4, 2012 om 15:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Tip voor andere gedupeerden; Ik heb incassobureau Ten Hoeve Van der Horst http://hoevehorstincasso.nl/ ingeschakeld. Zij behandelen o.a. internetoplichting zaken. Ze werken veelal op 'no cure no pay basis'. Welicht een idee om hier ook bij aan te sluiten. Gezamenlijk maken we er een sterkere zaak van.

pc
door pcrm - May 4, 2012 om 16:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

En de politie Kennemerland doet helemaal niets, je krijgt een bevestiging en daarna niets meer

an
door anton83 - May 5, 2012 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik was op zoek naar een hoofdtelefoon van Monster Beats Pro by Dr. Dre. Dat is er een die een nieuwwaarde heeft van 300 tot 400 euro. Op internet had ik al gelezen dat er veel replica's van dit ding in omloop zijn, dus als je er een voor een aanzienlijk lager bedrag ziet, dan is het waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.

Toen stuitte ik op gebruiker winkelveilig.net via Marktplaats.nl. Aangezien ik in het verleden vaker slachtoffer ben geworden van oplichting ben ik eerst informatie gaan inwinnen over de aanbieder. Bij de KvK zag ik dat de man geregistreerd stond als een uitzendbureau. Op zijn website stond bij de merken "Monsyer" in plaats van "Monster". En ten slotte stuitte ik op deze discussie. Jullie zullen vast wel begrijpen dat ik heb afgezien van de aankoop bij deze man.

Ik heb het hele verhaal doorgegeven aan Marktplaats en zelfs verwezen naar deze online discussie over deze oplichter. Helaas viel me de reactie van Marktplaats tegen. Dit is hoe Marktplaats reageerde op mijn bericht:

"Hartelijk dank voor uw bericht waarin u melding doet van een verdachte adverteerder. We hebben de gegevens van deze persoon opgeslagen in ons digitale archief. We kunnen deze adverteerder echter niet op basis van uw bevindingen weren van de site. Indien u gegronde bewijzen heeft dat deze persoon daadwerkelijk een oplichter is, kunt u deze naar ons toesturen. Eventuele gedupeerden kunnen zich bij ons melden. Wij kunnen dan, indien er aangifte is gedaan, gaan samenwerken met de politie om dit op te lossen."

Dit is toch te zot voor woorden! Marktplaats staat gewoon toe dat oplichters actief zijn op hun website. En zelfs als er bewijzen zijn dat een gebruiker een ordinaire oplichter is, onderneemt Marktplaats geen actie. Mijn advies luidt dan ook om Marktplaats te mijden als u een dure aankoop overweegt en gewoon naar een officiële dealer te gaan. Dan weet u ook zeker dat u een origineel product koopt en geen replica.

Ten slotte wil ik nog mijn medeleven uitspreken voor alle gedupeerden. Ik hoop van harte dat jullie je geld, of in ieder geval een deel ervan, nog terugzien. Succes ermee!

Gerygrr
door Gerygrr - May 8, 2012 om 17:37
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo medegedupeerden,

Ook ik ben er waarschijnlijk ingestonken en de berichten van vorige maand dat de betreffende sites niet meer in de lucht zijn klopt dus niet.
Helaas gind ik ervan uit dat Marktplaats wel zorgvuldiger om zou gaan met zijn adverteerders. Nu ga ik zeker nooit meer op aanbiedeingen in!
Mijn bestelling betreft een i-pad en verwacht dus niets meer te ontvangen.
Als de leveringstermijn van 3-5 werkdagen is verstreken zal ik mij op de site van hoevehorstincasso gaan benaderen.
Wie weet of dat iets oplevert,
Balen balen balen!

Gerygrr
door Gerygrr - May 9, 2012 om 13:13
6 Antwoorden / 2 Vragen

Even een update over de werkwijze van youworld.net : zojuist heb ik een levering ontvangen: niet de bestelde i-pad waar ik incl verzendkosten en douanekosten € 362 voor betaalde maar een goedkoop android tabletje van Bart Smit en Intertoys genaamd Tom tech waarvoor je € 99,95 moet betalen in de winkel!
Dus toch opgelicht!

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2012 om 23:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vroeger was de mop via een advertentie in de krant foto's van naakte sterren te koop. Men bestelde via aangetekende brief met het geld er in en ze kregen inderdaad naakte (hemel sterren). Dus 70 jaar geleden al voorlopers op in het net met oplichting.

bi
door bisou - Jun 3, 2012 om 13:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Mij is ook hetzelfde overkomen... Heel frustrerend! Wellicht dat de tip over het incassobureau helpt...

pi
door pinkpopprincess - Aug 28, 2012 om 00:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

deze persoon licht nu nog steeds op onder een andere naam.. namelijk van leeuw.
ik heb een iphone gekocht twv 420euro op zijn nieuwe website www.vanleeuwbv.nl

het rekening nummer (tnv YOURWORLD) en telefoon nummer komen overeen met de besproken meneer hierboven.

Ik heb gelijk aangifte gedaan, heb nog contact gekregen via marktplaats mail, dus volgens de verhalen hier ... Kan ik rekenen op een speelgoed telefoon en doet de politie niet?

kortom weggegooid geld?

da
door daandvd - Jan 20, 2014 om 13:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Ben ook slachtoffer van Youshops, de heer [edit - redactie] blijft me van alles beloven. Wel betaald, niets geleverd. Hij behandelt me nu als 'klacht'. Wat een oplichter, wat een loze beloftes. Deze man moest opgepakt worden. Zelfde verhaal, magazijn inbraak, bla bla. 561 euro kwijt dus.
Zo veel als mogelijk een net sluiten rond deze jongeman. Hij is half Duits, half Nederlands. Woont in Den Haag, heeft het bedrijfsadres in Zoetermeer. Het bedrijf staat bij KvK geregistreerd als uitzendbedrijf.
Aangifte bij de politie gedaan. hoor je niets meer van... Digitaal bij politie Kennemerland.
Er moet toch eens iemand op bezoek gaan bij deze man, om wat vragen te stellen?

pc
door pcrm - Jan 20, 2014 om 13:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als u via Ideal betaald heeft met Mollie Payments vragen zij ook uw klachten bij hun weg te leggen, zodat zij er ook iets mee kunnen doen. Want ik heb mijn klacht bij hun weggelegd maar ze hebben er slechts 1 van mij ontvangen en verder van niemand en kunnen zij er niets mee. Als het er meerdere zijn gaan ze actie ondernemen. Tegenwoordig gaat de heer [edit -redactie] verder met www.winkelveilig.net dus pas op voor die oplichter!!!
Het venijn zit hem in zijn verkoopvoorwaarden: hij schrijft daarin dat bij annulering 70% van de aankoopprijs wordt terugbetaald. Vervolgens levert hij niet uit binnen 30 dagen en kun je fluiten naar je geld en in het minst erge geval (als je binnen 30 dagen reageert) ben je 30% van je aankoopsom kwijt. Daar leeft meneer [edit-redactie] van als rijk studentje.

yo
door youniks - Jan 20, 2014 om 13:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

nog een update, de politie kennemerland heeft honderden aangifte op het rekeningnummer van onze vriend [edit-redactie]. De politie zet dit door, de zaak is complex zezegt men. Nou, in elk geval omvangrijk. Een aanhouding hebben ze nog niet gedaan.
Verder heb ik een incassobureau ingeschakeld en is er beslag gelegd op de rekening. Helaas is er al veel geld doorgesluisd.

Youshops, of [edit-redactie], heeft mij aangeboden om terug te betalen, mits ik de incasso intrek en de aangifte. Doe dat niet!
Het kan zijn dat je dan alsnog naar je centen kan fluiten. Het is een wijze en harde les, maar deze man mag nooit meer handelen via marktplaats of een webwinkel.

Youshops en winkelveilig.net is overigens eenzelfde bedrijf, gevestigd in Zoetermeer.

ie
door ieoor - Jan 20, 2014 om 13:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Helaas was ik deze site niet tegengekomen toen ik besloot een Ipad te kopen via www.winkelveiling.net
Binnen 2 dagen werd de bestelling verstuurd, maar al afgeleverd bleek ik een veel goedkopere Yarvik TAB 260 te hebben gekregen; een verlies van 250euro.
Dhr [edit - redactie] was telefonisch niet bereikbaar, maar stuurde me enkele dagen later een mail dat hij het die dag nog ging oplossen. Helaas, tot op heden is hij niet meer per mail/telefoon bereikbaar!
Ik merk nu dat dezelfde persoon ook het bedrijf youshops.nl had, waar deze discussie over gaat, dus ik vrees het ergste.
Als ik binnenkort nog steeds niets gehoord heb ga ik zeker aangifte doen bij de politie!
ik heb ook een discussie geopend op www.opgelichtopinternet.nl, een site die ook achter deze oplichters aangaat en roep dat ook iedereen op hetzelfde te doen onder het mom van: als je het via meerdere wegen speelt heb je des te meer kans om ze te stoppen.

jp
door jpruinard - Jan 20, 2014 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onze zoon had dezelfde ervaring met dhr.[edit - redactie]. Ipv de bestelde ipad2 werd er een Yarvik bezorgt. Direct contact opgenomen, werd beloofd dat de ipad verstuurd zou worden, maar helaas daarna was het stil. Vanaf een ander telefoonnummer gebeld, werd weer opgenomen. Wederom verteld dat e.e.a. niet juist was verlopen,en er werd wederom beloofd dat e.e.a. opgelost zou worden. Tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen en uteraard niet meer bereikbaar.Zonde van de "gespaarde" €366,00 van onze zoon.Ik denk niet dat dhr [edit - redactie] zo door kan gaan met mensen te duperen.

pc
door pcrm - Jan 20, 2014 om 14:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees van wel. Hopelijk heb je met Paypal betaald? Ik heb paypal al ingeseind voor deze oplichter dat ze veel klachten kunnen verwachten. Op kvk staat hij als De Leeuw BV ingeschreven, bovenaan de site staat van leeuwen b.v. en de email staat op van Leeuw bv Kortom: ik vrees het ergste. En dit studentje van 18 jaar oud kan ongestoord door blijven gaan en rijk worden met zijn oplichtingspraktijken. Politie Kennemerland: schaam jezelf, want jullie doen er helemaal niks aan!!!! Doe aangifte is het enige advies wat ik kan geven, maar daar gebeurd ook niets mee weet ik uit ervaring.... Ben ook 560 euro armer door die [edit-red.] want dat is zijn naam! Dit is Nederland ten top

ie
door ieoor - Jan 20, 2014 om 14:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jpruinard (en anderen),

Vul svp ook een stappenplan in op www.opgelichtopinternet.nl en doe aangifte. Onder 'problemen met internetbedrijven' kun je mijn melding vinden. De aangifte zal snel volgen...
Zij proberen ook nog contact te krijgen met dhr [edit-red.] om een en ander aan te kaarten!

Ben er trouwens ook achter gekomen dat ook onlinebeamers.nl van dezelfde eigenaar is, dus pas op!!!

jb
door jb001 - Jan 20, 2014 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

En helaas hier nog iemand die in zijn sluwe praktijken getrapt is. Nog altijd is deze [edit - red.] actief. En ook ik ben er ingestoken voor een bedrag van maar liefst 730 euro!.
Inmiddels aangifte gedaan en zijn bank aangeschreven. Verwacht daar eigenlijk nog niet veel van.
Maar ga net zolang door totdat ik mijn geld terug heb!!!!!!