go
door gompy Oct 13, 2006 om 11:35
Computers & telefonie

Opgelicht dus stom?

hallo'

Ik heb een renault megane uit 2002 gekocht(28-08-06) bij Laan Trading Company in Rijssen

Nu blijkt mijn versnellingsbak kapot te zijn en geeft Laan niet thuis heb hem al een paar maal de kans gegeven om het euvel te repareren maar dan wil hij in ieder geval geld zien, dit vind ik onzin want van zo'n jonge auto mag je toch verwachten dat hij goed is

ik heb geen garantie of iets dergelijks afgesproken en ja dat was dom

ANWB rechtshulp zegt ook dat ik weinig kans heb dus ben ik financieel mooi in de aap gelogeerd

heeft iemand een oplossing bij voorbaat dank

919 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je zo'n jonge auto koopt mag je er van uit gaan dat ie goed is.
Dit lijkt op een verborgen gebrek.
U zult rechtsbijstand in moeten schakelen om de garage tot reparatie te dwingen, of koop ongedaan maken.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Binka,

erg kort door de bocht van jou!!! Leeftijd is 1 factor, het aantal km's is de andere factor. Als deze wagen bijvoorbeeld 150dkm op de teller heeft is het verhaal al heel anders. Er is ook niet duidelijk voor welk bedrag deze wagen gekocht is. Misschien wel onder de marktwaarde.

Zoals de ANWB al aangaf: in principe een kansloze zaak, tenzij je er een hele dure advocaat op zet (dus geen gefinancierde), die wil nog wel eens iets goeds verzinnen.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar zijn rechtsbijstandsverzekeringen voor.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gompy,

Twee vragen:

Wat was de aankoopsom van deze wagen?

en

Is het autobedrijf aangesloten bij de BOVAG?

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

de aankoopsom was 6000 euro

en nee niet aangesloten bij wat voor instantie dan ook

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog maar eens een vraag:
Het is nu 13-10; u had de auto 28-08 gekocht/afgehaald. Was u toen ook al iets aan de versnellingsbak opgevallen? Of functioneerde alles toen naar behoren?
Wat is er trouwens kapot?
Het blijft trouwens toch niet handig om géén garantie te nemen. Aan de andere kant zal je dan ook wel aardige korting gehad hebben. U heeft het over 6000 Euro maar ja, hoeveel kilometer heeft de auto er al op zitten? Leeftijd zegt inderdaad echt helemaal niks hoor.
(er zijn auto's van 10 jaar waarin ik liever stap dan een afgeragde lease-bak van 2 jaar oud)
En om eerlijk te zijn: Renault is nu ook weer niet het fijnste merk tegenwoordig.......je wilt echt niet weten wat een ellende mensen daar mee hebben; okay er zijn er genoeg die er eentje zonder zorgen rijden, maar door de bank genomen zijn er zeer veel problemen mee.
Leest u trouwens eens op www.consuwijzer.nl  m.b.t. wel/geen garantie & auto's.
Over het algemeen hoeft een versnellingsbakrevisie niet ontzettend duur te zijn. Onderhandel anders ook eens met de garagehouder om 50/50 de kosten te delen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

lskdjhgladuifhu

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 02:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg Schopbroeder (Shovelbro),

Je bent toch niet weer zo iemand die de zaak komt verstieren? Kshkahjsaklhd kan iedereen intikken. Nog iets zinnigs toe te voegen?

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat is er stuk aan de bak.zondergarantie betekent korting op de aan schaf prijs. deze korting is kennelijk bedoeld om dergelijke problemen op te vangen. maar ok  als u zegt wat er aan mankeert kan ik u een goed en gericht advies geven denk bv aan een gebruikte of ruil of reviesi bak

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niks opgelicht.

Als je een auto koopt ga je toch een proefritje maken.Je hebt als koper ook de onderzoekplicht. Een auto hoe jong of oud is en blijft een mechanisch ding en er kan altijd iets stukgaan. Dat is geen verborgen gebrek. Daarom is er garantie gekomen. Wat is garantie : Een zekerheidsstelling voor het geval dat er iets stuk gaat. hiervoor wordt een fondsje gemaakt waarin per auto een bedrag wordt gestort.

Als je dan geen gebruik van garantie wil maken door het af te kopen, lees lagere  prijs ligt het probleem bij de koper

Als tijdens de proefrit blijkt dat de versnellingsbak dan niet goed functioneerd is dit een onderhandelingspunt. Maar wat willen we, lekker de laagste prijs hebben en daarmee ook de garantie afkopen. Als er daarna problemen komen moet je niet gaan huilen  en je in alllerlei bochten wringen om toch je gelijk te halen Wees dan ook een grote vent of meid en los de problemen zelf op.......

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

als de auto meer dan 4500 euro heeft gekost, is de garage verplicht garantie te geven. de vraag is alleen of u een aankoopcontract van de garage of van de bovag hebt getekend. als het van de garage is mag het voldaan worden met een garantie van 3 maand, teken je een bovag contract diend dit minimaal 6 maand gerantie te zijn. ik weet verder niet wat de kilometer stand van de auto is, maar als de bak van zo'n jonge auto is vraag ik me af of de kilometerteller niet is terug gedraait. tip: kijk op de site van het rdw na of de auto niet is ingevoert (datum eerste toelating en datum eerste toelating in nederland moeten gelijk zijn) als dit klopt, laat dan bij een garage de km stand checken via het nap. dan weet je of dit klopt, zoniet dan ben je opgelicht. maar zonder dat je het over garantie gehad hebt, heb je het wel!!!

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Bjorn,

als je er geen verstand van hebt zeg dan niets. Er zitten echt mega domme fouten in jouw verhaal!! Er klopt geen zak van.

Om maar aan te geven; de 6 maanden garantie bij autoaankopen is alleen van toepassing bij Bovag-garage's

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees in de reacties behoorlijk wat onkunde over de materie.

1. de Bovag is een belangenvereniging van de auto, motor en fietsen branche, plus nog wat aanverwante branches Dit geeft en beetje zekerheid maar iedereen doet zaken voor eigen verantwoording. Alleen als er geschillen zijn kunnen ze een advies geven die dan meestal wordt opgevolgd door het bedrijf.

2. garantie geeft een bedrijf en niet de bovag.

3. garantie is nooit verplicht onafhankelijk wat voor prijs er voor gevraagd wordt.Je kan sportauto's kopen van vele tienduizenden en geen garantie krijgen. het is maar wat er wordt afgesproken.

4. Als er garantie wordt afgesproken krijg je ditaltijd op schrift. een Bovag aangesloten bedrijg dan dus via het bekende Bovag formulier.

5. krijg je dit niet dan moet je ernstig gaan twijfelen aan de betrouwbaarhied van het bedrijf en er geen zaken mee  doen.

Uit de hoevelheid klachten op deze site en die van Radar blijkt maar weer hoe vaak de gemiddelde koper voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

groetendeels heeft schreuder gelijk. er staat veel gel--ul en onwaarheid bij de diverse stukken. lees goed op de bovag site staat al het een en ander te lezen.als er op een factuur staat geen garantie en of gratis service een geen bovag garantie verleend met een handtekening van de koper dan is er echt geen garantie. bovendien heeft u als koper een onderzoeks plicht. heeft u er geen verstand van neem dan een dekra auto keuring ook te vinden via dit medium. veertder hoop ik op meer expertise want veel antwoorden slaan nergens op. veel vragen worden ook wel erg zuinig gesteld. einde