hw
door hwm Jan 26, 2007 om 14:32
Computers & telefonie

Oplichting??

Ik heb sinds 1 1/2 jaar een Sony nvx-p1 navigator.
Ben er best tevreden mee.
Maar na 1 1/2 jaar wil je wel een update van de kaartgegevens.
Vandaag gebeld met Sony.
Volgens ene claudia komen de updates eraan.
Kunnen waarschijnlijk in januari bij halford worden gekocht.
Op mijn vraag of dit niet via internetverbinding net als de software update kan kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk is.
En de prijs..........149 euro voor het bijwerken van de kaarten die al voorgeinstalleerd zijn.
Dit noem ik nog eens diefstal.
Je koopt een apparaat en om het juist te laten werken ben je 149 euro per jaar extra kwijt.
Ik hoop dat KASSA hier eens onderzoek naar wil doen!!!!!

Sony beloofd veel maar de updates zijn nog steeds niet voorradig.Er is een nieuw systeem uitgekomen en volgens verschillende forums wordt nu de navigator niet meer gesupport. Wat is hier aan te doen?Sony geeft niet thuis als ik vraag of er nog support is.

Het kan toch niet zo zijn dat een apparaat van €499 na 2 jaar niet up to date en waardeloos wordt.
Groetjes en ik wacht op reacties
HWM

635 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag HWM,

Quote: "En de prijs..........149 euro voor het bijwerken van de kaarten die al voorgeinstalleerd zijn.
Dit noem ik nog eens diefstal."

Zo ken ik er nog wel een: wel eens de prijs van toners gezien? Twee keer een toner verwisselen in je printer en je hebt al meer uitgegeven dan de printer zelf waard was.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hwm,

Als je zo'n duur produkt koopt, moet je je van te voren goed oriënteren op alle ins en outs. Je had de mogelijke nadelen dus kunnen weten en het produkt niet kunnen kopen.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zo als Brynnar zegt dat softwareupdates meestal niet gratis zijn. Deze updates zijn duur omdat er veel arbeidsuren in gaan zitten.
Bij mijn weten is een fabrikant niet verplicht om softwareupdates te leveren.
Maar als dit zou betekenen dat een apparaat "waardeloos" wordt ......
Blijven de updates echt uit ( ik zou nog even afwachten ) dan is het verstandig om bij Sony Nederland aan de bel te trekken.
Op basis van coulantie zouden zij u een nieuw systeem met korting kunnen aanbieden.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de goede orde: hier is geen sprake van een update met betrekking tot de goede werking van het apparaat. De update betreft nieuwe kaart/route info gegevens en dat heeft dus geen enkele betrekking op de goede werking. Een nieuwe atlas moet je ook kopen als je bij wilt blijven evenals wegenkaarten. Ik adviseer u dus uitermate voorzichtig te zijn met het gebruik van het woord oplichting want dat zou wel eens tegen u gekeerd kunnen worden in de zin van laster of smaad. Hoewel Sony zal dat nog wel niet doen.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Misschien toch beter een gewoon stratenboek gekocht.

Bij Shell nog geen € 10.00 en bij de ANWB € 12.95.

Blijven jaren goed.

Je steelt in ieder geval niet uit je eigen beurs. Dat doet een ander, via een omweg, dus wel.

Jammer voor je, maar zo gaat dit tegenwoordig.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

en zo is het, met een stratenboek etc sta je ook minder gauw voor verrassingen.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om een kaart update, en het vergelijk met een kaartenboek gaat dus niet op.
Het navigeren zal meestal gewoon goed gaan, alleen kan je voor een verrassing komen te staan dat een kruising een rotonde is geworden of dat een straat in een bepaalde richting is afgesloten.
Deze informatie wordt ook niet gegeven door een kaartenboek.
Bij gebruik van een navigatiesysteem moet je gewoon blijven opletten, en als je een straat niet in kan neem je een andere richting aan en een navigatiesysteem zal dan een andere rout berekenen.
U heeft deze updat dus de eerste jaren zeker niet nodig om op de juiste plek aan te komen.