in
door ingrover Mar 7, 2005 om 21:43
Computers & telefonie

Oplichting?

Ik kreeg op 5 maart een mailtje van ene douglas randall.Hij feliciteerde me met mijn overwinning.Er stond dat mijn emailadres was getrokken uit een java bestand.En ik heb 2 miljoen euro gewonnen.Deze kerel zegt dat hij een persoon is bij een loterij en dat hij mijn belangen behartigd.Ik heb teruggemaild waar hij mijn adres vandaan had en waar hij het over had.Vervolgens kreeg ik een 2e mail waar ongeveer hetzelfde instond.Er stond bij dat er een check werd klaargemaakt voor mij?Ik moest mijn naam,telefoonnummer,faxnummer,beroep,sexe,leeftijd en nationaliteit opgeven.Ik mailde weer terug waarom hij mij had gemaild enz.Wat ik ervoor moest bestellen,of ik ergens aan vastzat enz.De 3e mail zei dat er een trekking was geweest in de manchester  city hall vorige maand.in 3 categorieen.A,B en C.Mijn adres was getrokken in B en dat was 2 mijoen euro.Ik zat nergens aan vast,mijn adres was nergens voor gebruikt en ik hoefde niks te bestellen?Heel vreemd allemaal en ik geloof er ook niks van maar ik ben wel nieuwsgierig.Hij zei ook nog dat ik binnen 10 dagen moest reageren en anders was het voorbij.Als ik het niet wilde hebben moest ik dat ook mailen want dan ging het als geschenk naar de tsunami slachtoffers???Het adres stond er ook bij:

Broadway 50 ,westminster,london,sw1h 0bl

En ik kon kiezen uit 2 opties.

1.ophalen op alwayso international lottery company,alwatso pavillion,8 clifford street,london,w1s 2lq.

of laten opsturen door een courier maar dan moest ik daar wel de kosten van betalen?

Daarna kreeg ik een email adres van een courierbedrijf howarddeancro@netscape.net en die is van het bedrijf Heathrow courier agents.Ik moest met hun de prijs afspreken van de kosten.Ze bezorgen dan een check en een certificaat dat ik gewonnen heb.

Ik zou het krijgen in 4 x 500.000 euro.Ik geloof het niet maar wat is dit voor een bedrijf?gebeurd dit vaker?kan het kwaad?Zoeken ze mijn gegevens door op mijn pc?Ik heb ze geen bruikbare gegevens gestuurd natuurlijk.zoals bankrekening,creditcardnummer enz.

Wat vinden jullie hiervan?

789 6 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Mar 7, 2005 om 22:35
402 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik heb me vergist. Die Pizzahut zit op The Broadway. Op Broadway 50 zit dit:http://www.moveandstay.com/offices_description.asp?id=411#

tigertje
door tigertje - Mar 7, 2005 om 22:42
402 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens zit er een Pizzahut op dat adres maar ik kan verkeerd gekeken hebben. Verder klinkt het als "too good to be true".

in
door ingrover - Mar 7, 2005 om 22:54
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja en als ik via een zoeksite ga kijken bij de naam Douglas Randall kom ik ook op dezelfde site uit?Vreemd.Maar ik vraag me af wat zij er voor voordeel uithalen?Ik heb een mail gestuurd naar dat koerierbedrijf omdat ik erg benieuwd ben.Ik begrijp het niet helemaal!!!

tr
door trappist - Mar 7, 2005 om 23:12
240 Antwoorden / 0 Vragen

dit lijkt erg veel op acties zoals hier berschreven: http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=25312&highlight=

veel geluk met uw prijs ;)

in
door ingrover - Mar 8, 2005 om 12:47
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik zou graag hier willen kijken maAr ik kom er niet op.kun je me zeggen welk forum dit is??Dank je..Oh ja en je dacht toch niet dat ik dit echt geloofde?ik wil alleen weten wat ze van me moeten en of ze niks kunnen doen met mijn gegevens?

ar
door arodrquin - Mar 8, 2005 om 16:01
18 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad oplichting. Er zijn veel van dit soort mailtjes in de omloop, waarin staat dat je een prijs in een loterij gewonnen hebt (waar je nooit aan mee hebt gedaan...), of een erfenis hebt gekregen (van iemand van wie je nooit hebt gehoord...) of dat er een bankrekening met heel veel geld is gevonden die op jou naam staat (en die je nooit hebt geopend...), of iemand die om je hulp vraag en je rijkelijk wilt belonen (omdat jij de enige bent in de hele wereld die die ene persoon zogenaamd kan helpen..).

Als je op dit soort mailtjes ingaat wordt je vroeg of laat gevraagd om een bedrag te betalen in verband met de kosten van het innen van de prijs/erfenis/banksaldo, etc. En daarna weer... en weer... totdat je blut bent of het opgeeft omdat je het beloofde geld niet krijgt....

Dit soort mailtjes kun je het beste negeren dus... De mailtjes komen af van bendes die zo mensen proberen af te zetten. De afzender is altijd nep, het bedrijf dat je noemt heeft er zeer waarschijnlijk niets mee te maken...

Als je er eenmaal op reageert kom je er nooit meer van af (ze registreren namelijk je e-mail adres en gebruiken die opnieuw), dus reken er op dat je binnenkort "een bedrag erft" of spontaan "een verloren bankrekening boven water komt"....