miekmol
door miekmol Oct 5, 2007 om 14:07
Computers & telefonie

Oplichting

Al jaren ben ik lid van Euro-Clix.

Bijna iedere dag krijg ik mail van ze die ik dan lees. Hiervoor krijg je 2 clix, voorheen 5 clix. Vaak kun je aan een onderzoek meedoen waarvoor je extra clix kunt verdienen. De clix kun je sparen voor geld of voor cadeaus. Een voorbeeldje: 4000 clix levert 50 euro op.

Nu had ik het vermoeden dat niet alle clix bijgeschreven werden. Ik ben mijn slado gaan raadplegen en inderdaad kon ik zien dat er veel clix waren vervallen, terwijl ik toch aan dat onderzoek had meegedaan. Ik bewaar altijd de mails van Euroclix, die waar ik aan een onderzoek meegedaan heb in een aparte map. Ik heb hierover een mail gestuurd aan Euroclix ledenservice. Het antwoord wat ik kreeg is het volgende: Het is technisch gezien onmogelijk dat er consequent geen registratie gedaan wordt van bepaalde acties terwijl je wel hebt meegedaan. Daarom gaan wij ervan uit dat je niet hebt deelgenomen aan de acties.
De Clix zullen dus niet toegekend worden
.

Ik vind dit grote oplichting. Vaak duurt een onderzoek 20 minuten. Laatst zelfs een van bijna een uur waarvoor ik 700 clix zou krijgen.

In totaal heb ik 1300 Clix tegoed, waarnaar ik nu kan fluiten. Bij elkaar is dat toch zeker 15 euro.

Graag reacties van mensen die hier ook negatieve ervaringen meehebben.

groetjes Mieke

1347 8 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Oct 5, 2007 om 16:43
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Maar even zonder grappen, Ik heb even de algemene voorwaarden van Euroclix bestudeerd en las het volgende:

3.9
Na het einde van het jaar waarin de Clix (punten) zijn verdiend, zijn deze nog twee jaar geldig. Bijvoorbeeld: Clix (punten) die in september 1999 zijn verdiend, vervallen op 31 december 2001.

Kan het zijn dat de vervallen "clix"-punten nog uit 2004 stammen?

Mvgr - B

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2007 om 17:12
16966 Antwoorden / 202 Vragen

miekmol@ Tja, zo kan het dus ook. Technisch gezien kan het wel degelijk mogelijk zijn dat een registratie niet wordt gedaan. het is maar hoe de beheerder dat instelt. Ik zou niet meer mee doen!

brynnar
door brynnar - Oct 5, 2007 om 18:35
1782 Antwoorden / 27 Vragen

"4000 clix levert 50 euro op" "Laatst zelfs een van bijna een uur waarvoor ik 700 clix zou krijgen."

Een uur werken aan een onderzoek levert dus omgerekend € 8,75 op, die niet eens 100% zeker is.

Zelfs de gemiddelde Oosteuropeaan in de bouw of sierteelt verdient meer!

Mvgr - B

miekmol
door miekmol - Oct 5, 2007 om 18:36
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo B.

Bedankt B. dat je wat hebt opgezocht, maar de clix die bijgeschreven dienent te worden zijn van de afgelopen 7 maanden.

groetjes Miek

cu
door cupido2006 - Oct 7, 2007 om 19:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

nou dat moet je niet zeggen  oplichting.

 ik heb er toch meerde keeren betaald gekren, een ook altijd alles begeschreven.

se
door sebastian - Aug 6, 2008 om 14:18
13 Antwoorden / 8 Vragen

Op zich triest dat mensen in dat soort Clix gedoe trappen. Er gaat veel tijd inzitten en de beloning is minimaal. [edit - naam verwijderd door redactie] uit Heerlen geeft de gegevens van bekenden voor allerlei praktijken zoals deze op om zelf dan weer een paar punten te verzamelen, op zich heel zielig.

Bij instanties als Clix zijn de beloftes sowieso altijd bedenkelijk... Maar goed, zolang er mensen zijn die voor een paar cent erin trappen blijven dit soort 'bedrijfjes' bestaan.

Net als belspelletjes; ze hebben een 'directe lijn' maar als je belt ben je nooit de 10de beller en 'probeer het snel opnieuw'...

ch
door chantalec - May 19, 2009 om 10:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik je op hoogte brengen van het feit dat EuroClix een vernieuwde website heeft. Via deze website kun je een zogeheten claim indienen over de Clix waarover je een vraag hebt.

Indien je zeker weet dat je aan een actie hebt meegedaan en de Clix hiervoor staan na 30 dagen nog steeds op gereserveerd of zijn vervallen, dan kun je een claim indienen.

Voor overige vragen/opmerkingen kun je mailen naar ledenservice@euroclix.nl

birdies
door birdies - May 19, 2009 om 10:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@chantalec: echt relevant na 2 jaar!!!!!!!!!!