tappie
door tappie Dec 11, 2009 om 17:46
Computers & telefonie

Opstarten vista

Ik heb constant een blauw scherm en mij wordt geadviseerd om de installatiediskette erin te stoppen,opnieuw opstarten en dan kiezen voor taal etc, maar als ik dit doe dan krijg ik die optie helemaal niet te zien, ik wil niets kwijt,maar wel de aanwezige fout herstellen, wat kan ik het beste doen?
groet Tappie

335 8 Rapporteer

erik008
door erik008 - Dec 11, 2009 om 18:04
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Helpt deze site je?

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2009 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@erik008,
Vraagsteller heeft VISTA! en geen XP.
Met vr.gr.

laaglander
door laaglander - Dec 11, 2009 om 18:31
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tappie,

welke optie krijgt u dan wel wanneer u de diskette (of dvd-rom) erin stopt?

freya
door freya - Dec 11, 2009 om 18:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tappie,

Wat méér informatie zou welkom zijn.
Heb je dit probleem al lang? Verschijnt dat blauwe scherm altijd of gaat het soms ook wel eens goed? Staat er ook een foutmelding te lezen op dat blauwe scherm? En zoja, wat staat er dan precies? Is er onlangs iets nieuws geïnstalleerd? Heb je de computer ook al eens in 'veilige modus' gestart en heb je dan ook last van dit probleem?

m.vr.gr. Freya

tappie
door tappie - Dec 12, 2009 om 08:47
289 Antwoorden / 82 Vragen

Als ik een blauw scherm krijg is het iedere keer een andere foutcode,ook zegt hij wel eens dat een kernbestand is beschadigd en dat ik dan moet opstarten met cd.Als ik de cd erin doe dan vraagt hij of ik een volledige herinstallatie wil of aangepast,ik kies voor aangepast,vul productcode in en dan begint hij "dingen" te doen, er loopt dan ook een balkje mee,ik durf dan niet verder te gaan en annuleer, maar op het scherm staat -stop cd erin ,kies taalinstellingen en land- en dat krijg ik juist niet te zien.Het gebeurt soms maanden niet, en nu is het iedere keer raak,om de 5 a 6 minuten blauw,ik heb de pc nu opgestart met de optie-opstarten met de laatst bekende juiste instellingen- en tot nu toe gaat het goed,maar het is wel irritant want soms slaat de pc pas aan na 20 a 25 opnieuw proberen,snappen doe ik er niets van, ik heb geen grote veranderingen aangebracht, wel een foto/kalender maak programma er opgezet,of het er iets mee te maken heeft weet ik niet,maar soms krijg ik rechtsonder een popupje,met iets van bestand beschadigd,chck dsk of zoiets,groet

freya
door freya - Dec 12, 2009 om 10:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als de verschijnselen van het probleem zo wisselvallig zijn, ben ik toch geneigd te denken dat er een hardwareprobleem is. Een slecht contact in bedrading van b.v. de harde schijf, een slecht bevestigde geheugenmodule of in het ergste geval een kapotte geheugenmodule.

Laat dus eerst eens door iemand die een beetje handig is met comiters, alle verbindingen in de computer nalopen. Dus, losnemen en opnieuw vastzetten. Voedingskabeltjes, IDE-kabel(s), SATA-kabels. Ook de geheugenbankjes één voor één losnemen en opnieuw monteren. En ook eventuele uitbreidingskaarten (videokaart, netwerkkaart e.d.) losnemen en opnieuw vastzetten.
En als alles weer gemonteerd is en de computer opgestart, ook eens een schijfcontrole uitvoeren.

Vóór dat je hiermee begint, wel de computer uitschakelen en de stekker van de computer uit het stopcontact halen.

Freya

de
door deejay - Dec 12, 2009 om 10:30
37 Antwoorden / 13 Vragen

@ Tappie

Het volgende kunt U doen;

- Start bij het opstarten van Vusta op de F11 toets.
- Daarna krijgt een lijst met opties.
- Uit deze lijst kiest U de optie "Last Known Good Configuration"
in NL "Laatste goede Configuratie"
- Hierna druk U op Enter en gaat Vista opnieuw opstarten met
de laatste goede coniguratie nadit, zou het probleem dienen
te zijn verholpen.

Prettige dag,

Deejay

erik008
door erik008 - Dec 12, 2009 om 12:13
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Probleem in het geheugen kun je uitsluiten door een memtest86 disk te maken.
Met deze bootable cd of floppy kun je de computer opstarten en geheugen testen.