holstein
door holstein Apr 9, 2005 om 15:51
Computers & telefonie

OPSTARTEN XP

De laatste keren dat ik XP opstart duurt het een stuk langer dat hij helemaal opgestart is.
Het duurt, nadat het beeld er is, even voordat de Norton geactiveerd wordt en het kruis er uit gaat, maar dat duurt nu veel langer dan anders.
Niks anders dan anders hier, maar waar kan dit nou aan liggen ?????

452 6 Rapporteer

qm
door qmelvin - Apr 9, 2005 om 16:39
5 Antwoorden / 3 Vragen

hai

Hetzelfde probleem hier bij mij ook, tergent langzaam opstarten van windows xp, alle iconen lijken een eeuwigheid te duren voordat ze op het scherm komen, eerst had ik het op de laptop, en later ook op de pc, als oplossing het ik het hele pakket van NORTON internet security 2005 verwijderd van de PC en alles start weer op "normale" snelheid op

Herinstaleren van NIS 2005 leverde weer hetzelfde probleem op. Aangezien ik niet zonder beveiliging kon heb ik norton systemworks 2005 maar geinstalleerd, Alles loopt weer als een lier. Vast staat dat het probleem niet in het antivirus pakket zat, dus gezocht moet worden (waarschijnlijk) in de firewall, of ouderlijk toezicht/antispam.

a2i
door a2i - Apr 9, 2005 om 22:52
407 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer eens een update met deze install:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

264Mb

ijzerbroot
door ijzerbroot - Apr 10, 2005 om 11:49
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Nationaal,

Zou het kunnen zijn dat er inmiddels bij booten meer programma’s worden gestart dan voorheen?

Op (o.a.) "virushelp.nl/onderhoud.htm" staat een handig onderhouds stappenplan, waarschijnlijk lost dat de vertraging op...

@a2i Wat is dan het verschil in deze SP2 update voor netwerken tov stand-alone???

Succes!

mv
door mvv - Apr 14, 2005 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi a21 zou je mischien de groep kunnen geven waaronder deze download staat of de naam kan hem nergens vinden b.v.d. mvv

si
door silverspeed - Apr 16, 2005 om 20:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

het kan liggen aan norton wat waarschijnelijk ook wel het geval zal zijn maar als je servicepack 2 van microsoft windows hebt op je pc dan raad ik aan dat je die verwijderd hij trekt sneller virussen enzo aan en zorgt ook voor achteringangen in je pc waardoor hackers in je pc kunnen komen

beileveld
door beileveld - Apr 16, 2005 om 21:31
122 Antwoorden / 16 Vragen

sowieso zorgt norton er voor dat je problemen krijgt met snelheid. ik heb zelf mcaffee, maar heel erg tevreden ben ik daar ook niet over (te weinig updates, autoupdater doet het slecht, en het automatisch verwijderen van virussen werkt ook niet optimaal) ik heb toen een vraag gesteld over wat nou de beste virusscanner is, maar toen antwoordde iedereen met een andere...