ge
door gerthuus Oct 23, 2008 om 14:18
Computers & telefonie

Opstartprobleem

Na het opstarten van de computer krijg ik constant de mededeling, Status: Windows installer, insert the Status disk and click OK use source 1. Ik heb al diverse installatie cdroms geprobeerd, maar dan krijg ik de mededeling "The path 1 cannot be found. Try to find the installation package "status.msi" in a folder from wich you can install the product. Geen idee in welke folder of cd ik dit moet vinden. Na talloze malen op cancel te hebben gedrukt verdwijnt dit uit beeld.Na een tijdje gebruikt te hebben gemaakt van de computer kom het hele verhaal weer doodleuk voorbij, kortom wie weet hier een passende oplossing voor.

1106 14 Rapporteer

holpen
door holpen - Oct 24, 2008 om 02:34
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat een installatieroutine vroegtijdig is afgebroken (om welke reden dan ook). Gevolg is kennelijk geweest dat er een restant van de herstart-routine is blijven hangen.

Voor XP: Klik op Start en kies dan Uitvoeren. Vul in het nu verschijnende venster het commando MSCONFIG in (en druk op Enter)
Voor Vista: Klik op start en vul in het invulvakje net boven de knop het commando MSCONFIG in (en druk op Enter)

Beide: In het programma MSCONFIG dat nu gestart is, zie je ergens een tabblad genaamd "Opstarten". Klik hierop.

Je krijkgt nu een overzicht van alle programma's die automatisch opstarten als Windows gestart wordt. Daar zou je even moeten kijken of je daar iets tegenkomt dat probeert een programma vanaf de dvd/cdrom te starten. Zo ja, vink deze dan uit. Sla de wijzigingen op en herstart je systeem.

Suc6

ge
door gerthuus - Oct 25, 2008 om 16:59
5 Antwoorden / 8 Vragen

Hartstikke bedankt voor je duidelijke uitleg, dit moet gaan lukken en inderdaad heb ik een programma dat aan het installeren was voorijtig afgebroken, dus jouw verklaring lijkt me duidelijk genoeg.

fr
door freddus - Oct 16, 2009 om 15:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook dit probleem. Ik heb de volgende stappen gedaan onder MSCONFIG, maar ik kan hier niks vinden wat op wil starten vanaf cd/dvd, wat ik uit kan vinken. het is allemaal C: en bij sommige staat er een % teken. Ik hoop dat je nog een tip heb dat status.msi. niet meer verschijnt.

Vriendelijke groet: Freddus

holpen
door holpen - Oct 16, 2009 om 16:43
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je exact dezelfde melding?

fr
door freddus - Oct 18, 2009 om 23:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Niet precies. Mijn mededeling is "Status" : the feature you trying to use is on a network resource that is unvailable....... Click OK to try again, or enter an alternate path to a folder containing the installation 'status msi' in te box below....  Als ik op ok druk dan geeft hij weer hetzelfde aan. Als ik onder ;Use source kijk, staat daar C:\User\Inge\AppData\local\Temp\7zS1810\setup     ......... En in een ander mededeling staat "Status" : Please Wait while Windows configures status. Als ik dit weg klik krig ik "Status" An installation package for the product Status cannot be found. Try the installation again using a valid copy of the installation package 'status.msi'. Ik krijg dit elke keer als ik als ik mijn computer opstart, een stuk of 6 of 8 keer achter elkaar. Ik hoop dat je hier wat mee kan..

Groet Freddus

holpen
door holpen - Oct 19, 2009 om 01:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hoop ik ook.... nee, grapje....
Je beschrijving is heel duidelijk met de foutmeldingen er zo bij. De storing heeft kennelijk dezelfde oorzaak als de oorspronkelijke vraag: een voortijdig afgebroken installatie-routine.

Heb je onlangs misschien geprobeerd iets vanaf een cd of usb-stick te installeren? Dan is dat waarschijnlijk de boosdoener. Je kunt dan twee dingen proberen:
1. De betreffende cd (of usb-stick) in de computer plaatsen en weer opnieuw opstarten. Met een beetje geluk herkent-ie dan de juiste cd en vervolgt de installatieprocedure.
2. De handmatige procedure: gebruik zoals hierboven beschreven het programmaatje MSCONFIG. Het is misschien wat saai, maar je kunt dan alle opstartitems één voor één gemakkelijk tijdelijk uitzetten. Hiermee ga je net zo lang door totdat je de boosdoener gevonden hebt.

Succes!

fr
door freddus - Oct 19, 2009 om 07:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je voor de uitleg. Ik hoop dat ik het met stap 1 lukt. Maar als ik stap 2 moet doen, is er dan misschien niet de mogenlijkheid, dat als ik de laptop weer aanzet, dat Windows niet opstart, omdat het dan dat (wat ik uitzet) programma nodig heeft om op te starten??

Tot de volgende ronde

Groet Freddus

holpen
door holpen - Oct 19, 2009 om 09:03
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat risico is heel, omdat, wanneer deze items worden afgewerkt, Windows eigenlijk al geladen is. Het zou kunnen dat een apparaat eventjes niet goed werkt, of dat een bepaald programma even niet wil werken, maar dat is het ergste niet.

Mocht het onverhoopt toch gebeuren dat Windows dan niet goed wil opstarten, kun je altijd nog in veilige modus opstarten (voordat het opstartlogo van Windows verschijnt herhaaldelijk op F8 drukken, er verschijnt dan een menu, kies daarin voor Veilige modus), waarin je de wijziging weer ongedaan kan maken.

Succes!

holpen
door holpen - Oct 19, 2009 om 10:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"dat risico is heel" moet natuurlijk zijn "dat risico is heel klein"

holpen
door holpen - Oct 19, 2009 om 10:44
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: kijk eerst eens of je ergens een setup-programma ziet staan, of een programma dat vanuit de door jou genoemde temp-map wordt gestart.

dirck
door dirck - Oct 19, 2009 om 10:57
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je toevallig net voordat je die melding kreeg, een software update uitgevoerd voor een HP printer?

fr
door freddus - Oct 20, 2009 om 08:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben wel met een HP printer bezig geweest, maar als ik zonder de printer een update doe zal het dan ook verholpen worden . Of zou ik de printer op de laptop moeten aansluiten??

holpen
door holpen - Oct 20, 2009 om 08:22
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou ook zonder moeten werken, maar probeer het eens met....

fr
door freddus - Oct 21, 2009 om 10:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heren het probleem is VERHOLPEN. Mag ik jullie bijde danken???Bedankt..... Al met al was er toch een probleem met de printer, ik heb het oude software van de printer eraf gehaald en opnieuw geinstaleerd, zijn we weer blij. Nogmaals allebij bedankt.

Groet Freddus