sh
door shan Oct 17, 2012 om 19:06
Computers & telefonie

Opstartprobleem

hallo, mijn laptop met vista start soms niet helemaal door.
Het buroblad verschijnt wel maar daarna stopt de startprocedure. De internetverbinding komt dan niet tot stand en AVG ook niet.
Dit gebeurt soms. niet altijd. wat kan daarvan de oorzaak zijn?
Scans met MBAM leveren niets op.
Shan

704 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder met Schijfopruiming de tijdelijke bestanden. Controleer of dat voldoende helpt.

Nog een mogelijkheid:
Eigenlijk mag het niet, maar in een geval als dit kan het wel helpen om de C:\Windows\Prefetch map eens een keer leeg te maken. De Prefetch map zelf laten staan, maar wel de complete inhoud verwijderen.
Daarna Windows herstarten.
De eerste keer kan Windows wat langzamer opstarten. De Prefetch gegevens worden opnieuw verzameld en de bootvolgorde wordt opgebouwd.
Hopelijk wordt de bootvolgorde (prefecth) nu zodanig opnieuw opgebouwd, dat Windows niet meer gedeeltelijk vastloopt. Het kan een aantal reboots vergen, voordat Windows weer efficiënt opstart.

Zorg ook dat je alle belangrijke (kritische) Windows updates hebt geïnstalleerd.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je Prefetch niet leeg mogen halen?????

Verwijder AVG maar even. Lijkt er op dat die blijft "hangen"

hereisstom zal je zo vertellen wat je wel moet gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2012 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm en winterman,
dank voor jullie tips.
De laatste 4 starts verliepen goed. Geen probleem.
Ik heb het idee dat AVG Free 2013 dat ik onlangs heb gedownload een bug bevatte die de oorzaak was.
Ik wacht rustig af.
Maar evengoed bedankt voor jullie reakties.
gr Shan

ve
door verwijderd - Oct 19, 2012 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je AGV Free eens vervangt door Avast Free, ook gratis en daar hoor ik minder klachten over.

En tijdig Defragmenteren, vooral als je harde schijf klein en vrij vol begint te worden.