bu
door butler44 May 4, 2009 om 18:58
Computers & telefonie

Opzeggen abonnement internet

Ik heb hierover ook nog een vraag / opmerking:

Ik heb mijn provider een email gestuurd met de vraag of per 1 juli 2009 hun algemene voorwaarden aangepast gaan worden. (opzegtermijn abonnement)

Ik heb vanaf augustus 2006 een abonnement en wil die opzeggen omdat er bij ons in de wijk een glasvezelnetwerk wordt aangelegd.

Per 1 oktober zou ik aangesloten kunnen worden op dit netwerk.

Ik heb als antwoord gekregen dat er een opzegtermijn is van een maand (dus opzeggen per 1 juli) en anders wordt het abonnement weer een jaar verlengd.

Ik wil graag opzeggen per 1 september omdat ik anders een aantal maanden geen internet heb. ( ik kan niet zonder)

Hieronder hun antwoord:

Geachte meneer/mevrouw,

onze algemene voorwaarden volgen de wet zoals die op dit moment geldt. De nieuwe Telecomwet wordt hoogstwaarschijnlijk per juli 2009 ingevoerd, dit is nog niet officieel bevestigd. Op het moment dat de wet en het moment van invoering definitief is, gaan we ons beraden op onze algemene voorwaarden.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Anita Veldman

InterNLnet Servicedesk

-------InterNLnet Servicedesk: -----------

 URL   : http://www.internl.net/servicedesk/

Wie kan mij zeggen wanneer en of de telecomwet hierover daadwerkelijk per 1 juli veranderd wordt volgens de wet.

Mvg Jan

265 3 Rapporteer

kiran
door kiran - May 4, 2009 om 21:37
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@butler44

Tot nu toe hebben ze gelijk. Nieuwe Telecom wet is nog niet van kracht. Of 1 juli doorgaat? Nog niets van bekend, voor zover ik weet.

Dat 'ze zich gaan beraden op hun algemene voorwaarden'. Dat zullen ze dan wel moeten dacht ik zo.

Dus abo opzeggen in sept. is een gok nemen. Als je inderdaad niet zonder Internet kan? Zou ik me ook nog maar even beraden!

holpen
door holpen - May 5, 2009 om 00:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Uw abonnement loopt tot aan augustus. Dus als u een opzegging stuurt voor 1 juli, dan bent u per augustus van InterNLnet af.
Probleem is dan wel even dat u enkele weken zonder internet zit...

Het betreffende wetsvoorstel is overigens ondertussen zowel door de Eerste als  de Tweede Kamer aangenomen en dat houdt dus is dat deze wetgeving binnenkort van kracht wordt. Streefdatum is 1 juli. De meeste internetproviders zijn daar inmiddels ook al vanuit gegaan en hebben hun algemene voorwaarden hierop aangepast. Vreemd dat InterNLnet dat dan niet doet.

ag
door agathatet - May 5, 2009 om 18:59
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij in de wijk komt ook een glasvezelnet en waarschijnlijk kan ik per september aangesloten worden. Mijn abonnement bij mijn huidige provider HetNet loopt tot januari 2010. HetNet is een onderdeel van KPN en het blijkt dat het abonnement van HetNet overgenomen wordt door KPN omdat het een dochtermaatschappij is. Dit zou ook voor Telfort moeten gelden zeiden ze laatst op een informatie avond.