ri
door rivella Sep 23, 2005 om 14:40
Computers & telefonie

Opzeggen adsl abo binnen contract jaar

Wij hebben sinds 11-5-2005 een adsl aansluiting via Tiscali.


We hebben bewust voor deze provider gekozen omdat die de mogelijkheid bood te verhuizen naar een adres zonder Tiscali adsl mogelijkheden omdat zijn ook een adsl abo aanboden via KPN welke wel mee kon verhuizen naar het nieuwe adres.  Nu staan we dus op het punt om volgende maand te verhuizen naar een adres buiten onze regio. Het toeval wil dat het om een adres gaat waar Tiscali adsl niet geleverd kan worden. Geen probleem zou je zeggen want we kunnen gewoon het tiscali adsl abo nemen via het KPN netwerk. Nou mooi niet dus, de samenwerking met KPN is stopgezet waardoor we nu de resterende 7 maanden de abonnementskosten gewoon dienen te voldoen. Dit houdt dus in dat we meer dan €200,- moeten betalen voor diensten waar we geen gebruik van kunnen maken. Op de Tiscali website staat overigens wel nog beschreven dat je i.c.m. het KPN netwerk wel kunt verhuizen zonder contractbreuk, ik heb hiervan een screenshot gemaakt)


Zijn wij verplicht om deze kosten toch te betalen of kunnen we hier omderuit komen omdat de samenwerking tussen Tiscali en KPN niet meer bestaat? (waar wij overigens niet van op de hoogte zijn gebracht).


We hopen op een antwoord.


 

839 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wi
door wippie - Sep 23, 2005 om 14:57
260 Antwoorden / 0 Vragen
0

Naar mijn mening kunt U via een aangetekend schrijven aan Tiscali bekend maken dat U afziet tot betaling aangezien zij, de mogelijkheden die geboden werden bij aanvang contract, eenzijdig hebben veranderd. Neem hier geen genoegen mee. Met de mogelijkheden bedoel ik de samenwerking die Tiscali had met de KPN. Geschillen die de diverse aanbieders van netwerken met elkaar hebben, kunnen NOOIT te koste gaan van de klant.

ri
door rivella - Sep 23, 2005 om 15:35
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Jonjo,


Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb er de algemene voorwaarden nog eens bij genomen en daar staat in omschreven:


Indien de Abonnee Tiscali opdracht geeft de verbinding, behorende bij een DSL Dienst(en) van Abonnee, te verhuizen naar een locatie buiten het Tiscali DSL Dekkingsgebied, echter binnen een gebied waar Tiscali via het KPN Netwerk DSL Dienst(en) aanbiedt, zal Tiscali zo mogelijk het abonnement omzetten in een Tiscali DSL abonnement via het KPN Netwerk.


Hiervan gaat een copie en een bezwaarschrift richting tiscali. Als ze dit accepteren hoeven we slechts de administratie kosten van het opzeggen te betalen, wat ik overigens ook nog nergens op vind slaan maar goed, het scheelt een boel.

da
door daewoo123456 - Sep 23, 2005 om 19:14
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit zal best moeilijk worden bij Tiscali als je geluk hebt hoor je wat terug wat meestal niet gebeurd op schrijvens en mailtjes naar hun.


Bewaar je schrijvens en mailtjes goed die je aan hun zend .


Zo als je op deze side en anderen kunt lezen hoor je meestal nooit iets terug.

bj
door bjck - Sep 25, 2005 om 01:38
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de Tiscali website staat overigens wel nog beschreven dat je i.c.m. het KPN netwerk wel kunt verhuizen zonder contractbreuk, ik heb hiervan een screenshot gemaakt)


Alleen heb je een abonnement gekozen dat niet via het netwerk van KPN-DSL loopt maar via dat van Tiscali zelf (vele malen goedkoper per maand ook immers). Dus dat geldt niet wat je hier schrijft natuurlijk.

sp
door sprinkler - Sep 27, 2005 om 00:52
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vergeet niet dat Tiscali degene is die contractbreuk hebben geleverd en niet u.


Door deze beslissing en dat u de algemene voorwaarden heb geaccepteerd waarin dit wel stond bent u als consument volgens de wet beschermd en kan u in principe uw abonnement KOSTELOOS opheffen. Over iets soortgelijks is een rechtzaak over geweest en hebben zelfs alle kosten terug gekregen.


In dit geval kan Tiscali u niet meer de dienst aanbieden en heeft u dus recht op kosteloze opzegging, Tiscali kan wel de tastbare geleverde producten bij het afsluiten van het abonement wel terug vragen, b.v. modem, mobiel, enz...

ri
door rivella - Oct 6, 2005 om 14:12
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goed nieuws:-D


Tiscali heeft toegezegd ons eenmalig géén kosten in rekening te brengen voor het vroegtijdig opzeggen van ons abonnement. Wel moeten we €59,- euro afsluitkosten betalen waar we het overigens ook niet zo mee eens zijn dus daar gaat nog een brief over naar Tiscali.


We zijn iig blij dat het tot zover netjes opgelost wordt en we hopen dat een verdere afhandeling ook soepel verloopt.


Bedankt voor de tips en antwoorden!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer