ni
door nico70 Jan 2, 2004 om 15:46
Computers & telefonie

Opzeggen bij orange

ik heb mijn abonnement bij orange 6 maanden voor het einde van het contract opgezegt.
kreeg netjes een brief thuis dat ik een opzegtermijn had van 2 maanden.
na 2 maanden werdt mijn sim kaart afgesloten.
en een week later laatste telefoon rekening.tot mijn verbazing was dit een erg hoge rekening en ik ben aardig wat gewend bij orange.
gebeld naar klanten service en om uitleg gevraagd wat bleek ik moest de laatste 4 maanden van mijn contract in 1 keer betalen.
toen heb ik gezegd dat ik dan ook nog 4 maanden van mijn sim kaart gebruik wilde maken omdat ik er toch voor moest betalen.
dat was niet mogelijk want het telefoon nr. was al vergeven. bellen of briefen schrijven werkt niet komt geen reactie op. mag orange dit zomaar doen???

423 3 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:23
207 Antwoorden / 4 Vragen

1. Ik ben bang dat je je abonnement gewoon hebt opgezegd, zonder vermelding van de datum waartegen je hebt opgezegd. Als dat zo is hebben ze "handig" gebruik gemaakt van je fout! Niet netjes vind ik maar formeel wel correct!

2. Als je wel de juiste datum hebt genoemd, zou ik geen stuiver betalen en van hun eisen dat de service zo spoedig mogelijk wordt hersteld. Stel hun dan tevens aansprakelijk voor de kosten die je extra moet maken wegens het ontbreken van het nakomen door Orange van de aangegane verplichtingen. Ik hoop het laatste maar vrees dat het eerste van toepassing is

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:23
207 Antwoorden / 4 Vragen

1. Als je bij het opzeggen van het abonnement geen datum hebt genoemd waartegen je hebt opgezegd, maakt Orange handig gebruik = misbruik van een foutje van jouw zijde. Helaas staan ze dan formeel in hun recht.
2. Als je bij de opzegging wel de juiste datum hebt vermeld of anderzins duidelijk hebt gemaakt, dat je het abonnement nu alvast opzegt tegen het vroegst mogelijk tijdstip waarop jij dat zonder extra kosten kunt beƫindigen.

2. Als je wel tegen de juiste datum hebt opgezegd, is Orange volledig fout bezig. Ik zou eisen (per brief!) dat ze onmiddelijk de service zouden hervatten, ik zou geen cent meer betalen en hen alvast aansprakelijk maken voor alle kosten die jij moet maken omdat ze niet hun verplichtingen nakomen. Ik hoop dit laatste voor je maar vrees het eerste!
Gelukkig 2004!

zo
door zoonpanda - May 30, 2004 om 22:53
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las je ervaring bij orange en ja het leek wel wat op mijn verhaal. Ik wou ook mijn contract opzeggen bij orange ik belde erheen ze zeiden dat ik in 1e instantie niet van m'n contract afkon. Want ik wou niet betalen voor die slechte diensten ik was niet eens bereikbaar. Ik kon volgens hun het contract direct beeindigen maar dan moest ik inderdaad net als jou voor de rest van het contract vooruit betalen. Dit leek nergens op en ik zei nou laat dan het zomaar zoals het nu is. Ik neem wel een prepaid kaart van kpn waar ik wel op te bereiken ben en betaal door tot het contract afgelopen is wel heb ik vermeld het contract zodra het afgelopen is dan het abonnement omtezetten in ee prepaid kaart. Toen het contract afgelopen was bleek dat ze me hadden afgesloten en niet hadden omgezet in prepaid zoals afgesproken was .ik heb er snel achteraan gebeld en na veel moeite hebben ze mij toch omgezet. Maar ik geef je 1 advies doe alles schriftelijk aangetekent want met mondelingse afspraken daar kom je niet bij orange. Maak van die aagetekende brieven een copie voor jezelf en vermeld ook dat als er afspraken worden gemaakt dat je ook van hun schriftelijk wat op papier krijgt dan kun je er op terugkomen.