oo
door oorverdovend Feb 25, 2022 om 14:00
Computers & telefonie

Opzeggen caiway wegens niet leveren

Ik heb bij Caiway begin juni 2021 een abonnement afgesloten voor Internet en televisie.
Er werd al druk aan het netwerk gewerkt, zou eind van het jaar klaar zijn. (2021)
Nu zijn we bijna maart 2022 en de verwachting is dat het pas eind dit jaar zo ver is dat er daarwerkelijk geleverd kan worden.
Ik ben er wel een beetje klaar mee, ik wil opzeggen om de reden dat er niet geleverd wordt.

Volgens mij kan dit op basis van artikel 3 uit de algemene voorwaarden van Caiway.

Caiway zal zich inspannen om de Dienst of Zaak te leveren binnen 30 dagen na het
sluiten van de Overeenkomst, tenzij een andere termijn is bepaald, zoals in het geval van
vraagbundelingstrajecten en/of de uitrol van elektronische communicatienetwerken.
Als er geen andere termijn is bepaald en de levertijd langer duurt dan 30 dagen,
kunt u Caiway een herinnering sturen, in gebreke stellen en verzoeken om alsnog te
leveren binnen een redelijke termijn. Als Caiway vervolgens niet binnen de gestelde
redelijke termijn levert, heeft u het recht om de Overeenkomst te ontbinden. Alle al
betaalde bedragen worden in dat geval terugbetaald. Iedere andere of verdergaande
aansprakelijkheid is uitgesloten. Zie ook artikel 15 in dit verband.





Caiway vind echter dat vertraging geen reden van opzeggen kan zijn, alleen verhuizen of verkopen van huis is een geldige reden.



Graag zou ik vernemen wat jullie mening hier over is.






4569 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2022 om 14:12
7372 Antwoorden / 14 Vragen
1

Er kunnen allerlei redenen zijn dat het netwerk nog niet beschikbaar is. Is u toegezegd dat u eind van het jaar de aansluiting heeft en er gebruik van kan maken. Zo ja dan kunt u ze in gebreken stellen, zo nee dan heeft u op voorhand vast een abonnement gesloten zonder de garantie dat u over het netwerk kan beschikken. In dat geval kunt u het abonnement niet stopzetten en is het afwachten wanneer u de aansluiting krijgt. Hier precies hetzelfde met KPN, de kabels liggen er inmiddels echter is het wachten op aansluiten en dat kan nog ff duren omdat ze wijk voor wijk afwerken. Dus geduld in deze is een schone zaak.

marita5
door marita5 - Feb 25, 2022 om 14:18
11532 Antwoorden / 15 Vragen
4
oo
door oorverdovend Feb 25, 2022 om 15:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie,

Er staat in de bevestigingsmail van mijn "bestelling"helemaal niets over wanneer ik de diensten verwachten kan.
Heb tot aan de mail van februari toe niets van hen vernomen, alleen nu dus dat het waarschijnlijk eind dit jaar gaat worden.

In een van de rode regels staat dat er in moet staan wat de leverdatum is...dat heb ik dus niet.
Zou dat dan voldoende reden kunnen zijn om te mogen opzeggen?

marita5
door marita5 Feb 25, 2022 om 15:21
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Dit staat in de link : De aanbieder kan niet leveren op de afgesproken leverdatum

Na het ondertekenen van het contract moet de aanbieder u binnen een jaar persoonlijk informeren. Gaat hij de glasvezelkabels aanleggen? En haalt hij de afgesproken leverdatum? Als dat niet het geval is, dan mag hij een nieuwe datum voorstellen. U kunt dan akkoord gaan met deze nieuwe datum of het contract beëindigen. 

Neem eens contact op met Consuwijzer , 

Bel ons

088 0 70 70 70

 

Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur 

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden 

Reactie binnen een paar weken. 

Het is erg druk. Onze reactie duurt daardoor langer dan normaal. We verwachten eind maart weer sneller te reageren.

 

ro
door ronny530 - Feb 25, 2022 om 16:18
2794 Antwoorden / 41 Vragen
2

U kunt pas een abonnement afsluiten als de dienst op uw adres leverbaar is en in dit geval kan de dienst niet geleverd worden en mogen er ook geen kosten voor in rekening gebracht worden. Caiway bekijkt eerst de haalbaarheid van de aanleg van een glasvezel aansluiting en als er zich voldoende bewoners inschrijven gaat de aanleg van start. U wil niet weten hoeveel procedures opgestart moeten worden voordat er een schop de grond in gaat want als er iemand is die bezwaar aantekent omdat er bij de aanleg van een kabel milieuschade kan ontstaan of dat er door het graven heel cynisch insecten die in de grond leven hun leefgebied verliezen moet en die bezwaren wel in behandeling genomen worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2022 om 16:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen
2

U heeft naar mijn meding wel degelijk recht om, dan in iets andere termen, de overeenkomst te doen beëindigen om reden zoals u aangeeft.
Zie daarvoor o.a. https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/contractenrecht-hoe-be%C3%ABindig-ik-een-overeenkomst-opzegging-ontbinding-en-vernietiging/ hetgeen betekend dat u op basis van ingebreke stellen nu kunt vorderen dat men binnen (stel) 14 dagen levert en zo niet u de overeenkomst als beëindigd zult beschouwen en u zich daarbij alle rechten voorbehoud. U kunt dit benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ontbinden-overeenkomst/


  En zie ook deze info m.b.t. indienen van een klacht bij de ACM en ook tevens mijn advies om het ook daar te melden (Consuwijzer) https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

Indien u al abonnementskosten zijn aangerekend, vorder die dan ook terug.

ro
door ronny530 - Feb 25, 2022 om 16:40
2794 Antwoorden / 41 Vragen
1

Het is dan wel zo dat als de glasvezel kabel daadwerkelijk gelegd gaat worden u buiten de boot valt want dan wordt de aansluiting niet in de woning aangebracht. Of dat zo verstandig is durf ik te betwijfelen als u later toch een aansluiting wenst is dat niet gratis.

panter22
door panter22 - Feb 25, 2022 om 17:02
6599 Antwoorden / Vragen
1

Je hebt nu toch intenet en tv. 
Wat is er op tegen om te wachten tot de aanleg van de glasvezel klaar is.
Of wordt er een 2e glavezelnetwerk aangelegd?

mo
door mof - Feb 28, 2022 om 12:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Tja, het door u aangehaalde artikel bevat de zinsnede "tenzij een andere termijn is bepaald, zoals in het geval van vraagbundelingstrajecten en/of de uitrol van elektronische communicatienetwerken."
Zoals ik uw bericht lees is Caiway bezig met de uitrol van een elektronisch communicatienetwerk. Als Caiway heeft gesteld dat eind 2021 het network voor u in gebruik kan worden genomen dan lijkt me eind 2022 een onredelijke verlenging van de gestelde termijn.

Het lijkt me dat u gewoon het contract op grond van dit artikel kunt opzeggen. Een jaar wachten op internet en televisie is niet redelijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer