ro
door rondeb Feb 10, 2007 om 20:09
Computers & telefonie

Opzeggen @home ! !

Hallo mensen,


Wil me abonnement opzeggen omdat ik ga verhuizen naar het buitenland nu willen ze een uitschrijvingsbewijs van mijn gemeente hebben. Ik wil per 1 april geen internet meer maar dat lukt dus ook niet moet de hele maand april ook nog betalen(De opzegtermijn gaat in op de 1e van een maand en bedraagt 4 weken
Voorbeeld: Als u op 15 december opzegt, wordt uw abonnement op 1 februari stopgezet) Zit al 5 jaar bij @home dus dat 1 jarig contract heb ik niet meer maar ze willen wel een bewijs dus en ze brengen me ook nog eens op kosten. Hebben meerdere mensen hier last van? en wat kan ik hier aan doen.


 


Met Vr Gr Ron


P.s heb ze ook gebeld maar heb 45 min in de wacht gestaan dus toen heb ik het contact maar verbroken.

314 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk niet dat er veel zijn die hier last van hebben, want niet iedereen verhuisd naar het buitenland.
Dat zij een uitschrijvingsbewijs willen zien is terecht, want deze optie om op te zeggen zal wel vaker misbruikt zijn.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het ligt er helemaal aan wat er in uw contractvoorwaarden staat. Als u legitiem per maand kunt opzeggen kunt u normaal gesproken zonder opgave van reden uw abonnement opzeggen.
Doe dit dan wel aangetekend met bewijs van ontvangst.

De vraag is dan waarom u een bewijs van uitschrijving moet overleggen. Zijn er bijzondere omstandigheden?



ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

He


overlijden is ook een reden om tussentijds op te zeggen, moet je wel de akte effe opsturen.


groet Bert

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit zijn de voorwaarden zoals ik ze op de site van @home vind:

-----------------
Artikel 21 - Duur van de overeenkomst en opzegging van de overeenkomst
21.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier
en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen het Bedrijf en de Abonnee
is bepaald. De Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor
onbepaalde tijd. Het Bedrijf en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail
opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een
opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het hiervoor bepaalde gedurende het
eerste jaar van de looptijd van de Overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar. 
-----------------------

Zie:
http://www.home.nl/abonnee/klantenservice/voorwaarden/



ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

goede vriend, gij zijt naief , iedereen kan wel naar het buitenland gaan ? (willen )b.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Ron


Als de opzegtermijn van 4 weken gaat lopen per de eerste van de maand na het opzeggen, waarom moet je dan april betalen.


Je zegt in februari op. Termijn van 4 weken gaat in op 1 maart en dus ben je eind maart klaar met ze.


Bovendien ben je al meer dan 1 jaar abonnee, dus volgens de voorwaarden die ik hierboven las, kun je zonder opgave van reden elke maand opzeggen.


Wijs @Home per brief op hun eigen voorwaarden en zeg op per 1 april. Stuur de brief aangetekend met handtekening voor ontvangst retour en laat dat uitschrijvingsbewijs lekker zitten.


Groet en succes in het buitenland, C.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er is een uitzondering mogelijk op de voorwaarden; als de vraagsteller tussentijds het contract heeft verlengd (bijvoorbeeld voor telefonie) dan kan hij/zij niet opzeggen zonder dringende redenen. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is (tenzij er een helpdesker even niet heeft opgelet). Dan is het inderdaad te begrijpen dat ze een bewijs willen zien, aangezien meerdere mensen met dit soort dingen onder contracten uit proberen te komen. Helaas is niet iedereen even eerlijk...


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer