fr
door frans laurensen Apr 30, 2013 om 10:32
Computers & telefonie

Opzegging

goede dag,wij hebben eind februari contact gehad met upc wanneer wij naar een andere provider konden zij gaven ons 20 maart door zo gedaan daarna kregen wij een boete van 420 euro wegens contractbreuk dit hadden ze ons ook kunnen zeggen bij de opzegging dan waren wij onze afspraken gewoon na gekomen

1313 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2013 om 10:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hebt u dat zwart op wit gekregen?

U weet toch zelf ook tot wanneer uw contract loopt.

Uiteraard kan je altijd overal eerder van af, als je de boete maar betaalt. Had u dan een tweejarig contract of zo?

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:12
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Blijkbaar wist ze niet tot wanneer haar contact liep, daarvoor belde ze juist naar UPC.

Echt slecht werk van de klantenservice van UPC. Laat het een les voor u zijn. kijk alles voortaan zelf na en als u inlichtingen vraagt, doe het dan per mail, dan heeft u bewijs. Vraag dan ook altijd wanneer u zonder boete kunt vertrekken. Want anders naaien ze je alsnog een oor aan.

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:15
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik zie nu dat u zeer waarschijnlijk een man bent, excuus (ik had uw forum niet gelezen, neem aan dat u Frans heet)

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:22
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

forumnaam :-)

fr
door frans laurensen - Apr 30, 2013 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

wij waren vanaf 1998 bij upc wij hebben gevraagd tot wanneer . wij kregen 100% gelijk van upc maar toch betalen gr. frans

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:38
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Maar wanneer had u uw laatste contractwijziging? Bijvoorbeeld dat u van alleen tv naar een 3 in 1 pakket overging. Of van Kabel naar digitaal starter..
Als u sinds 1998 precies hetzelfde pakket heeft, mag u gewoon per maand opzeggen zonder boete.
Hoe is die boete gemotiveerd?

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2013 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kreeg 100% gelijk van UPC? Dat u gewoon kon opzeggen?

alfatrion
door alfatrion - Apr 30, 2013 om 12:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een "boete" van 420 euro is onevenredig hoog. Ik verwacht daarom eerder dat u een contract heeft dat ieder jaar stilzwijgend wordt verlengt met een jaar. Dit is sinds 1 december 2011 aan regels gebonden. Deze datum geldt ook voor lopende contracten .

Overeenkomsten mogen niet langer stilzwijgend worden verlengt voor bepaalde duur. U moet op ieder moment kunnen opzeggen en de opzegtermijn niet langer zijn dan één maand. Hiervan kan alleen worden afgeweken in de nadeel van de consument als dit op individuele afspraak gebeurt.

Als aan deze voorwaarden niet is voldaan dan is er juridisch gezien niet stilzwijgend verlengt en eindigt de overeenkomst dus van rechtswege. Bedingen uit algemene voorwaarden die evident onredelijk bezwarend zijn kunnen niet geconverteerd worden naar iets dat wel redelijk is, omdat het bedrijf dan geen prikkel heeft om redelijke voorwaarden op te stellen.

Als wel om een boete gaat dan kunt u er op rekenen dat de rechter deze op uw verzoek zal matigen.

tonjakassa
door tonjakassa - Apr 30, 2013 om 13:59
165 Antwoorden / 0 Vragen
0

@franslaurensen - typisch UPC, onkundig/slecht personeel bij de "help"desk om dan vervolgens te dreigen met een hoge boete...een truc om klanten 'binnen' te houden.

Heeft u deze 'truc' ook op het UPC forum geplaatst? Soms wil er wel eens iemand van UPC reageren en hulp bieden...of het "van de wal in de sloot" is zal moeten blijken...

Sterkte!

upcwebcare
door upcwebcare - May 1, 2013 om 10:22
46 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=frans laurensen schreef op dinsdag 30 apr 2013, 10:32]goede dag,wij hebben eind februari contact gehad met upc wanneer wij naar een andere provider konden zij gaven ons 20 maart door zo gedaan daarna kregen wij een boete van 420 euro wegens contractbreuk dit hadden ze ons ook kunnen zeggen bij de opzegging dan waren wij onze afspraken gewoon na gekomen

Hallo Frans,

Het is inderdaad belangrijk dat je goed geinformeerd wordt over je contractperiode bij een opzegging. Kun je een e-mail sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van "Reactie Kassa"? Dan zoek ik graag voor je uit wat hier mis is gegaan en wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Marcel

zoekster
door zoekster - May 1, 2013 om 10:30
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Laat je ons ook nog weten hoe dit afloopt, Frans?

tonjakassa
door tonjakassa - May 1, 2013 om 14:41
165 Antwoorden / 0 Vragen
0

@UPCWEBCARE - en kan Marcel e.e.a. laten weten op het UPC Algemeen forum
opdat andere UPC klanten met hetzelfde of gelijkwaardig probleem kunnen vernemen wat te doen.

bvd,
een UPC klant

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer