bv
door bvdham Aug 10, 2011 om 14:13
Computers & telefonie

Opzegging door KPN van Email only Plus

Wordt u ook geconfronteerd met de opzegging van uw Email only Plus abonnement van KPN.

Ongehoord dit staaltje machtsmisbruik van KPN.

KPN veranderd twee woorden in de titel en rechtvaardigd daarmee een prijsverhoging van 137%

Alleen bereik ik niets. Samen staan we Sterk.

Oproep aan iedereen met een Email only Plus om deze werkwijze van KPN aan de kaak te stellen.

Misschien wil kassa het coordineren?

859 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2011 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bvdham,

Kijk ook bij deze vraag/opmerking.

tdehond
door tdehond - Aug 10, 2011 om 14:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt dus per datum dat deze wijziging in gaat opzeggen met verwijzing naar de wet. Zet in de brief dat u dit geen passend alternatief vindt en derhalve conform de wet ( zie hieronder) de overeenkomst per datum dat deze voor u negatieve wijziging ( kostenverhoging van .... %) in gaat wilt beëindigen.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

Let op dat u schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum dat deze voor u ongunstige wijziging in gaat ontvangt.

sw
door swat1500 - Aug 10, 2011 om 22:53
3855 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt dus niet eisen van KPN dat zij deze dienst blijft leveren.

birdies
door birdies - Aug 11, 2011 om 00:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Alleen bereik ik niets........ Met meerderen in dit geval ook niet. Bovendien denk ik dat er maar weinig mensen zijn met zo'n abo.

.........Oproep aan iedereen met een Email only Plus om deze werkwijze van KPN aan de kaak te stellen.........

KPN mag hun prijzen verhogen, de klant mag de dienst opzeggen.

rj
door rjw - Aug 11, 2011 om 07:17
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 10 aug 2011, 22:53]U kunt dus niet eisen van KPN dat zij deze dienst blijft leveren.

Precies. Ieder product heeft een life cycle met een begin en een eind, en als het aantal gebruikers aan het van de life cycle kleiner wordt gaan de kosten omhoog. Net zoals dat een product aan het begin van de lifecycle door het kleine aantal gebruiker ook duurder is, en vervolgens goedkoper wordt.

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2011 om 07:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stukje hierover op Tweakers.

Ik neem aan dat u hiernaast nog een normaal internet abonnement heeft? Ik zou zeggen volledig opzeggen dit abonnement en van e-mail veranderen. Desnoods vraagt u een eigen domein aan met alleen e-mail, dat heb je al voor 19 euro per jaar.

ca
door caro64 - Aug 13, 2011 om 13:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het ook ongehoord en belachelijk. 137% ach ja why not.

Mooie is dat er niet eens in staat hoe je kan opzeggen.

Alleen telefonisch contact voor 10 cent per minuut met klantenservice.

Geen adres helemaal niets verder. Idioot gewoon.

Ik ben van plan om dan inderdaad maar na ruim 20 jaar afscheid te nemen van mijn eigen vertrouwde emailadressen en iedereen en alle bedrijven te informeren (wat een heidens karwei ). Dit noemens ze beloning voor jaren trouwe klant.