mi
door mikec Nov 26, 2005 om 15:42
Computers & telefonie

Orange bereik?

Hallo Forum,

is er misschien iemand die mij kan vertellen of het Orange bereik wel oke' is?

ik heb namelijk een Orange abonement maar ben er niet tevreden mee mijn
toestel is een Sony Ericson 700i leuk mobieltje maar ik heb mijn
twijfels.

mijn bereik is minimaal als ik ergens binnen ben in mijn woning of bedrijf of toevallig ergens bij familie (binnen).

daar krijg ik altijd het bericht op mijn scherm (alleen voor noodoproep) dus geen bereik.

ook stoor ik me aan het voice mail service, ik krijg somas al na 4
dagen een bericht dat er iemand een bericht heeft achtergelaten op mijn
voicemail van 4 dagen terug begrijp je.

is dit bij andere providers ook zo?

ik wil mijn abonement wijzigen en overstappen naar een andere provider maar dat kan niet of ik moet hem afkopen.

mijn nummer meenemen en overzetten naar een andere provider kan ook niet of ik moet hem afkopen.

zou het helpen met het bereik als ik alleen een ander mobiel koop en daar mijn orange abonement in zet?

heeft iemand ervaring hiermee?

laat het aub weten, ik kan mijn nummer niet missen dus ik een andere abonement is geen optie.

MVG Mike

848 9 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Nov 26, 2005 om 16:22
646 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Mike,

Het is in sommige plaatsen zo dat providers geen goed bereik hebben. Dat varieert per provider en per plaats. In de gemeente waar ik woon is Telfort zeer slecht. Zij zeggen dat het aan mijn telefoon ligt, maar met een KPN-Sim er in heb ik 3 tot 4 streeptjes extra. Als je dat meldt dan bijven ze toch volhouden dat het aan mijn telefoon ligt. Je zult, als je er om vraagt, dus vrijwel altijd horen dat het aan je telefoon ligt.

Persoonlijk denk ik niet dat het aan de SE700i ligt, maar je zou natuurlijk je simkaartje even in iemand ander's mobieltje (zelfde netwerk of sim-lock vrij) kunnen stoppen om te zien of het bereik daarmee beter is. Je telefoon -zou- natuurlijk ook een defect kunnen hebben.

Het gebeurt bij meerdere providers wel vaker dat het te lang duurt voordat er een melding komt dat je voicemail hebt. Sinds mijn werkgever met alle mobieltjes van T-Mobile naar een andere provider is gegaan, hebben we dat probleem niet meer. Het nieuwe netwerk is gewoon beter en het zou mij niets verbazen als de kleine Orange ook problemen heeft met het bereik.

holstein
door holstein - Nov 26, 2005 om 16:54
922 Antwoorden / 16 Vragen

Er zijn providors die een stuk mindere dekking hebben dan KPN en Vodafone en daar zijn Orange en b.v. Telfort, die iets beter is, er een paar van.
Je hoort hier vaak problemen met het bereik van Orange, maar er zijn hier winkeliers die willen liever niks met Orange te maken hebben vanwege de klachten over het bereik.
Wil je op (zo goed als) zeker spelen......KPN of Vodafone en nu komen er vast reakties dat iemand daar een probleem mee heeft wat bereik betreft, maar deze hebben gewoon het best dekkende netwerk !

mi
door mikec - Nov 26, 2005 om 16:55
4 Antwoorden / 1 Vragen
mi
door mikec - Nov 26, 2005 om 16:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Damaster,

ik ga helemaal op in je antwoord, het vermoeden dat ik had is nu wel
sterker geworden ik ga je tip in ieder geval uitproberen dan zal de
uitslag wel duidelijkheid geven.

MVG Mike

mi
door mikec - Nov 26, 2005 om 17:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi National,

het antwoord geeft mij inderdaad mijn verwachtingen duidelijk.

en ik ga er mee aan de slag om in iedergeval mijn abonnement tijdig op
te zeggen bij orange want het blijkt een bezonder slecht netwerk te
hebben.

ik ben er mee in zee gegaan omdat de aanbieding zo interressant was van hat abonnement.

maar heb er dus wel spijt van nu.

en ik bedenk me nu om een ander provider bijv. KPN of Voda. een
abonnement mobiel te krijgen om daar mijn eigen nummer die ik graag wil
behouden door te schakelen.

ik vraag me wel af of dat mogelijk is. praktisch is het niet want ik zit dan met 2 mobieltjes en met 2 abonnementen.

maar bereikbaar zijn is voor mij wel een pré.

MVGMike

jpm
door jpm - Nov 30, 2005 om 14:53
822 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Mike,

Ik heb op dit forum ook al eens eenzelfde berichtje gezet over Orange. Ik vermeldde dat ik vanwege invaliditeit altijd een mogelijkheid moest hebben om iemand te bereiken, bij een val in huis of buiten bijv.

Heel schamper werd er op gereageerd en ik zou mijn handicap gebruiken om zielig te doen. Ik ben blij dat jij in ieder geval serieuze reacties krijgt. Waar woon je eigenlijk? Ik in Amersfoort en daar is binnen nergens een goed signaal van Orange (althans i.c.m. Samsung) te krijgen en buiten veelal ook niet. Ik merkte dat elders het signaal van Orange beter was maar daar had ik niet veel aan. Had al een tegoed van 316 euro opgebouwd en moet nog 20 euro p.m. betalen tot februari. Heb natuurlijk opgezegd en mijn telefoon met abonnement (met verlies uiteraard) aan een arme stumper verkocht die nu in ieder geval een aantal jaren (tegoed wordt prepaid) in een ander plaats nog veel plezier kan hebben. Maar Orange: Balen. Altijd smoes, nooit direct je gelijk geven. Zelfs waar winkel de witte vlek in Amersfoort bevestigde.

mi
door mikec - Nov 30, 2005 om 18:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi JPM.

Vreemd toch dat er van Orange uit geen eerlijk antwoord er op gegeven kan worden.

het is en blijkt gewoon een feit dat Orange niet voldoen capaciteiten heeft om het netwerk goed te kunnen aanbieden.

mij werd verteld bij aanschaf dat het bereik optimaal zou zijn en dat het zeker nog uitgebreid zou worden.

ik ben benieuwd nu achteraf wanneer ze dat geplant hadden.

ik woon in Uden (Noord Brabant) hier zijn bijna alle Providers goed tot zeergoed bereikbaar.

alleen Talfort en Orange en T mobile willen nog wel een problemen veroorzaken heb ik me laten vertellen.

KPN en Vodafoon zijn veruit de beste.

ik heb altijd KPN prepay gehad en dacht met deze aanbieding een goede stap voor uit te gaan, Maar helaas.

het abonement is goed maar het netwerk niet.

heb jij je abonnement afgekocht?

ik kan dat ook maar dan moet ik 1 1/2 jaar afkopen dat vind ik redelijk veel.

en als je het overlaat zetten op prepay dat kan dus wel?

zeker pas na de abonnement periode?

ik heb overigens mijn kaartje in diverse andere mobieltjes geprobeert
maar het licht gewoon aan het netwerk de andere mobieltjes vertonen het
zelfde probleem.

Mvg Mike

bl
door blinkieboy - Nov 30, 2005 om 19:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mike,

Via mijn werkgever ben ik dagelijks onderweg door heel nederland met een nokia met Orange abonnement.

Het netwerk van Orange is ronduit slecht te noemen. Echt ontzettend veel gaten, zodat het bereik regelmarig weg is.

Ga lekker naar KPN of Vodafone.Zelf heb ik Vodafone, met een uitstekend bereik.

Gr. John

je
door jelly50 - Aug 21, 2006 om 13:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik zou zeker geen vodafoon nemen,Ik heb er nergens op de plaatsen waar ik hem nodig heb geen bereik. Vroeger had T.mobile probeer chips om te proberen of je dekking had, Dat zou eigenlijk iedere provider moeten hebben.