sa
door salty677 May 1, 2007 om 22:39
Computers & telefonie

Orange internet 20Mb snelheid

Ik heb een Orange family 20Mb aansluiting. Maar de snelheid ligt nu zelfs onder de 4Mb?

Volgens helpdesk Orange ligt dit allemaal aan afstand centrale (is 2400meter) de aansluitingen in huis? en de computer en spam en virus?? Ze hebben zelfs al 1x toegegeven dat ik inderdaad onder de grens kom maar verder gebeurd en niets.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

689 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 1, 2007 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zwager heeft dit probleem ook (als je Mike heet heb ik het over je...) maar het is idd ver te zoeken.

Probleem is dat het als theorethisch wordt verkocht, er zijn niet al te veel rechten aan te ontlenen, het probleem is dan ook dat ze niet verzaken omdat het als dusdanig is geaccepteerd. Maar op die afstand zou beter moeten kunnen, als het echter niet aangetoond kan worden zou ik zo snel geen oplossing weten...

ve
door verwijderd - May 3, 2007 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk, een aardige manier van orange om er van af te komen. Hun reactie lijkt mij absoluut onjuist tenzij er sprake is van een slechts zeer dunne telefoonkabel (aannemend dat u via telefoonkabel werkt) tussen de centrale en uw woning want dat kan dan inderdaad de oorzaak zijn. Als u onder het minimum komt van hetgeen in uw overeenkomst wordt genoemd heeft u m.i alle aanleiding om orange per brief te melden dat zij nalatig zijn met betrekkintg tot het nakomen van de overeenkomst met u en u als men daar nu niet binnen (stel) 14 dagen verbetering in brengt u de overeenkomst met hen als ontbonden zult beschouwen. zie:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  wanprestatie

Als er een betere kabel verbinding in uw omgeving is, neem dat dat in overweging als het inderdaad uw telefoonlijn betreft die vertragend werkt.

ve
door verwijderd - May 3, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn idee ligt het helemaal niet aan mij. Vele personen klagen over Orange. Ze adverteren met 20Mb maar in de praktijk mag je blij zijn als je er 4 haalt? Hun excuus is en blijft afstand centrale?? Arme mensen die verder wonen dan 2900meter? Een nichtje van mij heeft zelfde resultaten op dezelfde centrale en woont 2100meter er vandaan?

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb zelf een jaar orange 20 mb gehad. zit op bijna 2000 meter van de centrale. snelheid wisselend, max 11 Mb. veelal rond de 7-8 Mb. Verhaal van de afstand tot de centrale schijnt echt te kloppen. een kennis wilde naar tiscali 12 of 20 MB. Tiscali wilde niet leveren want men kon op die postcode (lees afstand tot centrale) de snelheid niet garanderen.

verder staat er duidelijk TOT 20MB.

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afstand tot de centrale geld zeker. Maar ook de aansluiting binnenshuis.

Is het modem aangesloten op het 1ste punt waar de kpn kabel het huis binnen komt (meestal meterkast)? Er mag geen splitter zitten voor het modem (bij meerdere telefoonaansluitingen in huis, moet het modem voor deze splitsing komen te staan). Wat is de afstand tussen het modem en het aansluitpunt?

Hoe is de pc aangesloten. Wireless, of via ethernetkabel? Als het Wireless is, welke wireless standaard (b of g) wordt er gebruikt en wat geeft windows voor snelheid aan bij de wireless verbinding?

Als je in het modem kunt komen, welke snelheid is de modem mee ingetraind (welke snelheid geeft het modem aan?).

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste vraagsteller,

de opgegeven snelheid van een verbinding is de MAXIMUM haalbare snelheid. de meeste mensen halen die snelheden alleen als ze héél dichtbij de centrale zitten, goed aansluitmateriaal gebruiken, een lekker snelle pc hebben, én het op dat moment rustig is.

als u wilt weten wat de GEGARANDEERDE snelheid is, dan moet u weten wat de "overboeking" is op de lijn.

vanuit de centrale deelt u namelijk de verbinding met een hele hoop andere gebruikers, vaak tot 45 toe. (overboeking 1:45)

je hebt overboekingen van bijvoorbeeld 1:20, 1:4, en ook 1:1.

alleen als de overboeking 1:1 is, is de gegarandeerde snelheid gelijk aan de opgegeven maximum snelheid.

is de overboeking 1:20, dan is de gegarandeerde snelheid van uw "20 mbit" verbinding dus nog maar 1 Mbit.

vervelend genoeg staat dit dus allemaal vermeld in de algemene voorwaarden van iedere provider.

u had dit dus kunnen weten VOOR u tekende.

uiteindelijk heeft, jammer maar helaas, helemaal niets in te brengen hierover, want orange gebruikt voor zover ik weet een overboeking van 1:50, wat betekent dat uw gegarandeerde snelheid maar 20/50e mbit is, en da's... 400 kilobit (ongeveer 45KB/s)

u haalt het tienvoudige daarvan, dus ehm... eigenlijk hebt u zelfs nog een tien keer meer dan gegarandeerde verbinding...

ik ben het met u eens dat de reclame uitingen wat duidelijker kunnen zijn, maar u hebt ook zélf "onderzoeksplicht" voor u iets koopt of een abonnement afsluit...

uiteindelijk zal u het ermee moeten doen, en een betere provider gaan zoeken.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. Maar er zijn veel problemen met Orange en deze niet alleen er zijn meer providers die zich beter voordoen dan dat ze zijn. http://orange.gebruikers.eu/news.php Ga hier maar eens kijken. Maar je moet af en toe wat doen. Het gaat veel te makkelijk voor de providers. Te makkelijk het ligt aan jou of je computer en anders de afstand naar de ventrale. Het is net of je een dure Mercedes koopt en in de praktyk mag je blij zijn als je het brommobiel in kan halen? Want bij alle testen die Kheb gedaan zit ik tussen ADSL in en niet bij ADSL2+ vandaar maar jullie bedankt voor de antwoorden.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2007 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het klopt. Er zijn meerdere met het zelfde probleem. Ik heb zo'n vermoeden dat het alleen maar om klanten binding gaat. De monteur is bij mij thuis komen meten, en bevestigde hetzelfde. Ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat de fout bij de centrale zou liggen. Wat die afstand betreft, ze kletsen maar wat raak. Op alle site's waar je per adres kunt checken welke downloadsnelheid haalbaar is, geven ze op mijn adres tussen de 8 en 15 mb aan. Ik kom maar net tussen de 2,4 en de 3 mb.

Ik krijg het gevoel dat ze mensen gewoon oplichten door verkeerde informatie te verstrekken, wat ze niet waar kunnen maken.

Of de KPN werkt tegen, 24,95 is tenslotte heel goedkoop voor de maximale verbinding. We betalen tenslotte ook nog eens 5,- euro per maand voor de lijnhuur van KPN.

Maar je bent niet de enige. Ik heb er ook last van, en ik heb sinds 15 oktober het abonnement pas. Als het deze week niet opgelost, dan beeindigd ik het contract met Orange.

Wij hebben afspraken die nageleefd moeten worden, maar dat geld ook voor hun. Want anders zijn we duurder uit dan @home.

Groeten Tiny0607