am
door amamanda Jul 13, 2007 om 19:40
Computers & telefonie

Orange-verhuiskosten

Orange rekent 50 euro verhuiskosten, op het moment dat wij ons contract zouden verlengen wat wij hebben gedaan zou ook de 50 euro komen te vervallen (dit is opgenomen in een tel gesprek door hun) tevens hebben wij de naam van de medewerker genoteerd.

Nu is de 50 euro wel afgeschreven, hebben wij veel belkosten moeten maken en word er geclaimd dat er een livebox is.

Wij gemaild over bovenstaande e-mail reactie van Orange: inderdaad ten onrechte 50 afgeschreven en word teruggestort, hebben inderdaad geen livebox en belkosten worden niet vergoed.

Wij vonden dit een prima reactie. Gezien de 50 euro nog niet retour is hebben wij op de vorige mail geantwoord met nogmaals verzoek van terugstorting en wanneer dit zou gebeuren. De reactie die volgde was dat er altijd 50 moet worden betaald. Wij reageerde met naam en verhaal hoe de afspraak is gegaan en verwezen naar de mail. Er word nu nog steeds stellig volgehouden dat wij 50 moeten betalen en dat wij moeten bellen. Aangegeven dat wij al genoeg hebben gebeld en nu eens door hun willen worden gebeld maar dat dit eigenlijk niet nodig is gezien de mail en tel afspraken.

Inmiddels geeft Orange via mail aan dat wij alleen kunnen bellen en dat mail-orange geen belafspraken kan nakijken. Nu zelf maar het heft in handen genomen en via de bank net de terugstorting geregeld. Mijn vraag is: kan dit zomaar? En wat zijn mijn mogelijkheden nu verder? Alvast bedankt voor de reactie.

388 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 14, 2007 om 02:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas heeft Orange, net als vele andere (grote) bedrijven, mensen in dienst of ingehuurd, die niet precies weten waar het over gaat. Staat er ergens zwart op wit dat de 50 euro verhuiskosten niet worden berekend bij verlenging, dan lijkt het me een open & shut case.

Ik begrijp uit je verhaal dat Orange per email heeft gereageerd dat ze de 50 euro inderdaad ten onrechte afschreven. Dat lijkt me een welkome stelling op schrift. Verder zou ik de bandopname opvragen van het gesprek dat heeft plaatsgevonden.

edwardus
door edwardus - Jul 14, 2007 om 02:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Pardon, die eerste zin moet zijn: (...) die niet altijd precies weten (...)

ko
door konijntjes - Jul 16, 2007 om 17:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

ik kan je 1 ding zeggen en dat is dat het daar 1 grote klere zooi is , mijn zus had in april adsl van orange aangevraagr(helaas) . maar de live box die ze geleverd hadden werkte niet, wij gebelt , en er wordt gewoon gezegt dat ligt aan u zelf, nou ik heb een erkende instalateur er bij gehad en die zegt ook dat het probleem daar zit. , weer bellen , en na veel aandringen sturen we wel een nieuwe toe, en wat denk je, het zelfde liedje , en ondertusssen een maand verder , en geen internet . wwer bellen, en er wordt dan gezegt de instellingen zullen wel niet goed staan we zullen deze even met u doornemen, gedaan, maar niet werken, ondertussen bij elkaar met veel bellen en schrijven weer een maand later,weer eens bellen hoe het er voor staat , nou u wordt morgen teruggebeld , ja je rad het denk ik wel he , niet terugggebeld, ondertussen al een hoge telefoonrekening van al dat bellen met hun, maar weer een brief gestuurd dat ik mijn abbonoment wwenst te beeindigen wegens wanprestatie, dat komn niet volgens hun , en wat doen ze weer een nieuwe live box opsturen , ik heb deze geweigert, nu hebben ze 150 euro in rekening gebracht voor de live box . weer bellen , ik zehg welke live box . ik heb ze allemaal teruggestuurd . en bovendien het gebruik  van de live box zit bij de prijs in , ik was het helemaal zat , en heb vervolgens de rechtsbijstandverzekering er op af gestuurd , en mijn incasso teruggetrokken , nu drie maanden verder, is het dan zo ver dat mijn verzekering het voor elkaar heeft dat het contract wordt beieindigt en dat ik aalle kosten terug krijg.mmar als ik dit niet had gedaan had ik nu nog de ellende gehad , dus mijn advies is dus schakel je rechtsbijstand verzekering in , daar zijn alle klachten over orange bekent , want het regent klachten over orange. succes toegewenst met deze klote firma. vriendelijke groet R.de lange

edwardus
door edwardus - Jul 16, 2007 om 18:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Weet je wat ik niet helemaal begrijp? Hoe dit verhaal de vraagsteller helpt.