zeilvrouw
door zeilvrouw Jun 24, 2008 om 22:20
Computers & telefonie

Outlook Express?

Hallo, ik was even aan 't meelezen over de verdwenen emails, maar nu kwam de volgende vraag bij mij boven: is er een verschil tussen Microsoft Outlook en Outlook Express?

En zo ja, wat dan?

355 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 24, 2008 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Outlook en Outlook Express zijn allebei even goed met het verzenden en ontvangen van mailtjes.
Outlook Express krijg je gratis bij Windows Internet Explorer, Outlook zit in het Officepakket en kost geld, aanschaf van het pakket.

Voor privé gebruik en alleen maar verzenden van mailtjes is Outlook Express voldoende.
Bij bedrijven wordt normaal gesproken Outlook gebruikt, deze heeft heel veel meer mogelijkheden en is voor een beetje bedrijf niet meer weg te denken.

Om nu uit te leggen wat het verschil is heb ik onderhand een paar A4'tjes nodig.

Is dit antwoord wel voldoende voor je?
Oracle

ve
door verwijderd - Jun 24, 2008 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zeilvrouw,

Omdat meneer Bill Gates in het Windows besturingssyteem de mogelijkheid
van 'internet' wilde hebben, moest hij er ook voor zorgen dat de mensen
konden surfen (Internet Explorer) en e-mailen (Outlook Express). Maar
omdat het er gratis bij moest kon het natuurlijk geen luxe programma
zijn met allerlei toeters en bellen. Dus werd het een 'gestripte'
versie van Outlook. (Je zou ook kunnen zeggen dat Outlook een
uitgewerkte versie van Outlook Express is).

Belangrijkste verschillen voor mij:

  1. Overzichtelijker contactenbeheer.
  2. Eenvoudiger beheer van meerdere accounts.
  3. Agenda functionaliteit voor het bijhouden van afspraken.

En er zullen ongetwijfeld nog veel meer verschillen zijn. Maar zoals
gezegd, als je alleen maar een beetje e-mailt is het voldoende. Het is
net als met auto's, je kunt een mercedes nemen of een lelijk eend, maar
rijden doen ze allebei.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 24, 2008 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

haha, in dat geval heb ik blijkbaar nu een Mercedes, alleen heb ik nog niet genoeg rijlessen gehad dan :).

Bedankt voor de antwoorden!

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hier voor een overzicht op de Microsoft site !

http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA011169051043.aspx#4

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is opmerkelijk dat er alleen wordt gesproken over Outlook en Outloo Express. vista gebruikers waarvan  ik ereen  ben, gebruiken ook Windows Live Mail. Het zou mooi zijn wanneer daar eens uitvoerig over werd gesproken. Vóór mijn Vista (ultimate)-perioide gebruiktre ik ook Outlook Express en ik vind de eenvoud wel een grote plus. Bovendien kun je gamakkelijk in de bron komen voor leuke dingen. Dat mis ik bij WLM.

Het maken van bv. handtrekeningen mét plaatje kan alleen met HTML. De mooiste plaatjes zijn echter (vind ik) gif bestandjes maar die kunnen niet bij WLM. Of heeft iemend een idee?

Hans (Hasi)

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goeden dag,

Er is bijna geen verschil tussen microsoft outlook of outlook express. Natuurlijk zit outlook standaard op je computer en microsoft outlook kost geld. het budget die u eraan uit zou willen geven eventueel zou ik het niet voor doen microsoft outlook 2007 heeft teveel nadelige kanten zoals het opzoeken dit alles moet je weer downloaden van de site van microsoft, grote rompslomp dus het verzenden en ontvangen staat indentiek gelijk aan outlook express + het werkt in zijn geheel praktischer en makkelijker.

Groeten.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hasi30

Als je het zo leuk vind om met gifplaatjes te werken, waarom download je dan niet Incredi-mail. Heel leuk programma om je mailtjes mee op te leuken. Je krijgt standaard de nodige briefpapiertjes en animaties. Maar zelf zoeken is nog leuker. Op animaatjes.nl bv voor gifjes. Voor briefpapiertjes naar de 100 best van Incredi-mail. Gewoon naast je andere mail programma te gebruiken. Hou je de 1 voor het zakelijke, de ander voor de 'ongein'.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zeilvrouw,

Ik kan aanraden altijd MS Office Outlook te gebruiken, hier kun je ten alle tijden een backup ven je archief en E-mails maken. Als je PC eventueel crashed, heb je alle bewaarde bestanden nog, als je dus van de bijbehoerende PST files een kopie maakt.

Deze zijn te vinden als verborgen files, in "Documentenen Settings/UserName/LocalSettings/ApplicationData/Micrsoft/Outlook"

Hier vindt je Outlook.pst en Archive.pst, altijd een backup van maken. Dit is niet mogelijk in Outlook Express.

Good Luck

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

een backup maken van outlook doe je via "bestand" "importeren en exporteren" "naar een bestand exporteren" "bestand met persoonlijke mappen" Daarna aanwijzingen volgen. Bestand kan opgeslagen worden waar je dat zelf wilt hebben en ook met een naam die je zelf er aan geeft. Daarna is het op die plaats altijd terug te vinden. Dus niets verborgen, zo terug te vinden. Binnen outlook is het via importeren dan weer terug te zetten als je gegevens kwijt zou zijn van outlook. Dit is veel gemakkelijker dan bij outlook express, want daar moet je de mail en adresboek evt. apart archiveren en moet je goed uitzoeken waar het weggezet is. Maar je moet het wel goed doen en niet zoals herman1945 beschrijft.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien ook van belang: Met Outlook Express en de Microsoft office mail kan je de gratis spam-fighter gebruiken. Bij Incredimail en Live-mail (ze bestaat ook al zonder Vista) moet je de anti-spam betalen. Heb 2 e-mail adressen en gebruik de hoofd adres wegens veel spam op de outlock en mijn 'privé-adres' bij Incredimail voor de seperate mailmelders en mijn belangrijke dingen ;) Mercedes of niet, wie moet 3 mailboxes?!

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeetje mensen, ik ben maar een beginneling hoor... zo langzamerhand zie ik door de bomen het bos niet meer...

Ik gebruik dus Outlook omdat we ook het Office programma erop hebben, en toch was ik opeens in mei al mijn voorgaande emails 'kwijt'. Rara hoe kan dat, ik heb ze nog niet terug kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zeilvrouw,

Ga naar mijnvoorgaande bericht en kijk op deze plaats op je C schijf of deze PST files nog aanwezig zijn. Zo ja, dan kun je met Outlook ze importeren, dit zit onder "Bestand" en dan Importeren / Exporteren. Dan kun je Persoonlijke file Importeren vanaf de gevonden locatie.

Good Luck ! Als je de PC niet opnieuw hebt moeten installeren staan deze bestanden er zeker en heb je alles weer terug.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze zijn vermoedelijk in de archiefmap gezet.
Bij het installeren van Outlook wordt ook de naam voor de map 'Archief' gevraagd en indien een tijd is ingesteld dan worden de oudere mails verplaats naar de archiefmap.

Zoek eerst de map archief.pst even op dan weet je waar deze te vinden is.

Ga dan in Outlook naar 'Bestand - Importeren en Exporteren'. Kies daarna de regel 'Uit een bestand met persoonlijke mappen (*.PST) importeren. Kies Volgende, met Bladeren zoek je dan de map Archief.pst en dan weer Volgende. Kies dan b.v. 'Postvak IN' en je mailtjes komen weer terug.

Als dit lukt stel dan een andere datum in voor het Auto Archiveren, 6 maanden of zo, dit kan je vinden onder 'Extra - Opties'.

Oracle

ve
door verwijderd - Jun 27, 2008 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat mee te lezen omdat ik een probleem had met het weer terugvinden van mijn geeexporteerde mails uit Windows Mail. Dankzij jouw genoemde link Herman heb ik ze allemaal opnieuw gevonden. Ze zaten bij mij ook verborgen (daar gezet door mijn onervarenheid natuurlijk). Ook via de optie zoeken kreeg ik geen resultaat en begreep er helemaal niets van. Maar zodoende leer ik wel en nu heb ik alles kunnen importeren naar Outlook 2003. Dit wilde ik je toch even laten weten.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2008 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heeft zeilvrouw helemaal geen verdwenen mails. De vraag was of er een verschil is tussen outlook en outlook express. En outlook heeft .pst bestanden, maar outlook express heeft .dbx bestanden. Dus maak de verwarring niet groter en hou het allemaal bij antwoord op de vraag van de originele vraagsteller.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2008 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, het valt uiteraard voor een 'pc-groentje' niet mee om alle links uit te zoeken waar jullie zo kwistig mee strooien.

Ik waardeer heel erg jullie inzet en meedenken en ongetwijfeld is er weer een groep mensen die er z'n voordeel mee doet, ik ook natuurlijk. Vooral de vriendelijke en nette manier van communiceren vind ik geweldig!

Gelukkig heb ik meer verstand van zeilen....