la
door laurina2 Sep 21, 2011 om 12:46
Computers & telefonie

Outlook express

Beste helpers,ik heb windows 7 en daardoor helaas geen Outlook Express meer.Omdat ik veel met Paint Shop Pro werk en mijn gemaakte afbeeldingen graag stuur naar groepen loop ik tegen het feit aan dat dit alleen in een kale mail kan.
Met Outlook Express kon je daar mooie achtergonden en scripts in mee sturen.Heeft iemand een idee of er zonder al teveel gegoochel met internet en zelf scripts maken (want dat is mogelijk)zoals het met Outlook Express ging te werken .Ik heb Outlook 3 dat is een mooi programma maar niet voor dit werk.Misschien is er een oplossing?Alvast bedankt,
Laurina

903 16 Rapporteer

richard32
door richard32 - Sep 21, 2011 om 13:04
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Laurina.

Je kunt in Windows Live Mail wel een mooie (zelfgemaakte) achtergrond toevoegen aan je email.
Ga hiervoor als je op nieuw bericht geklikt hebt naar opmaak>afbeelding.
daar kun je dan een afbeelding selecteren..

Groet,

Richard

la
door laurina2 - Sep 21, 2011 om 13:19
142 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo Richard2,of ik snap het niet met WL , of het kan echt niet.Een afbeelding invoegen gaat wel maar dat wordt een kleine afbeelding.Ik bedoel een achtergrond die de hele mail beslaat en ook beweegt,daarbij een afbeelding met een script(wel zelf gemaakt)in te voegen.
Ik heb al heel wat afgeprutst maar het lukt niet een Outlook Express te evenaren.
Het automatische van OE zit gewoon niet op W7.
Toch bedankt voor je reactie,groeten,
Laurina

richard32
door richard32 - Sep 21, 2011 om 14:12
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Laurina.

Een goed en gratis alternatief dan outlook express is mozilla thunderbird.
Deze heeft nagenoeg dezelfde functies dan outlook express.
Deze kun je gratis downloaden op http://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
Hoe het programma precies werkt weet ik niet.
Maar het gaat je vast lukken.

Groet,
Richard

la
door laurina2 - Sep 21, 2011 om 16:07
142 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo Richard 32,
ik zal het moeten opgeven want ook bij thunderbird is het niet mogelijk.Het is eigenlijk bijna hetzelfde als Outlook.Ik heb ook nog gegoogeld voor een ander programma maar ook zit daar niet de mogelijkheid bij die ik zoek.
Ik heb het gratis office programma bekeken maar...niets.
Jammer dat Microsoft het uit het pakket gehaald heeft het is niet anders,ik heb het in ieder geval geprobeerd.
Nogmaals dank,
Laurina

f.weele
door f.weele - Sep 21, 2011 om 17:11
1085 Antwoorden / 27 Vragen

kan niet gebruikt worden in win7 starter en win7 home premium!
m.vr.gr

=richard32 schreef op woensdag 21 sep 2011, 16:40: Hoi Laurien,

Vervelend dat het niet gelukt is.
Ik heb nog even verder gekeken.
Een andere optie is om op je PC een Viruele Windows XP te installeren.
Via deze website (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7)
Het ligt er ook aan welke versie van windows 7 je hebt, want niet op alle versies is het mogelijk om dit te doen.
Wat er dan gebeurd is dat er een virtuele Windows XP wordt gestart.
Hierdoor kun je bijv. Outlook express gebruiken om je mails te versturen.
Dit vergt wel enige tijd en lees alles aandachtig door, dan gaat het vast goed.
Dit is misschien je redding,

Groet,
Richard.

Google anders even op virtuele windows XP in Wondows 7.
Daar kom je nog veel meer tegen.
Houdt me op de hoogte!

aurora1
door aurora1 - Sep 21, 2011 om 18:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag laurina2,
Ik heb het met Windows Live Mail gedaan en dat gaat zoals richard32 aangaf: nieuwe mail openen, dan naar opmaak bovenaan, vervolgens naar achtergrond en dan kun je uit je bestanden een afbeelding kiezen. Als je dan bijv. kiest voor een animatie dan zal die wegens het kleine formaat de hele achtergrond vullen met meerdere van dezelfde animatie en die bewegen alle.
Je kunt op dezelfde manier een kleur als achtergrond kiezen, of via Opmaak briefpapier kiezen.
vr.gr.

la
door laurina2 - Sep 22, 2011 om 09:48
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers,helaas heb ik de primium versie dus niet mogelijk de virtuele XP te installeren.Ik was daar al achter gekomen via de site maar toch bedankt F.Weele:>)
Aurora aan jou heb ik de vraag waar ik de opmaak kan vinden,ik zie alleen de mogelijkheid 1 foto of album in te voegen.Achtergrond zie ik echt niet in de taakbalk.Ik neem aan dat dit bij LM elke uitvoering aanwezig zal zijn?maar waar??
Misschien wil je me dat uitleggen?alvast bedankt.
Ook Richard 32 heel hartelijk bedankt je hebt echt veel moeite gedaan een oplossing te vinden:>)

Groeten Laurina

richard32
door richard32 - Sep 22, 2011 om 12:31
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Laurien,

Vervelend dat het niet gelukt is.
Ik heb nog even verder gekeken.
Een andere optie is om op je PC een Viruele Windows XP te installeren.
Via deze website (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7)
Het ligt er ook aan welke versie van windows 7 je hebt, want niet op alle versies is het mogelijk om dit te doen.
Wat er dan gebeurd is dat er een virtuele Windows XP wordt gestart.
Hierdoor kun je bijv. Outlook express gebruiken om je mails te versturen.
Dit vergt wel enige tijd en lees alles aandachtig door, dan gaat het vast goed.
Dit is misschien je redding,

Groet,
Richard.

Google anders even op virtuele windows XP in Wondows 7.
Daar kom je nog veel meer tegen.
Houdt me op de hoogte!

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2011 om 16:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laurina, als je een nieuw e-mail bericht opent (en je dus een lege mail krijgt) zie je bovenaan staan: Bestand , Bewerken, Beeld, Invoegen, Opmaak, Extra, Help (in het Windows Live Mail 2010 programma van Windows Essentials). Naast het woord Invoegen staat dus Opmaak, dat moet je aanklikken. Dan opent een venster met o.a. erin Achtergrond vermeld, daarnaast zie je dan de keuzes voor Afbeelding, Kleur of Geluid. Je moet dus niet Invoegen aanklikken. Zie verder wat ik eerder schreef.

Heb je Windows Live Mail op je pc geinstalleerd of heb je een ander programma? Ik heb het dus niet over Outlook 3.

vr.gr.

la
door laurina2 - Sep 23, 2011 om 12:49
142 Antwoorden / 70 Vragen

Aurora,bedankt voor je reactie,
ik heb Windows Live mail geinstaleerd op mijn pc.maar vind niet wat jij aangeeft.
Zijn er soms meerdere uitvoeringen van dit programma ,de naam Essentials zegt mij namelijk niets.Ik geef het dus maar op en leg mij erbij neer, dat een gewone mail met een afbeelding maar zonder achtergrond en animatie dan ook maar best moet zijn.
Alleen als ik dit geweten had,was ik bij mijn XP gebleven nooit problemen mee gehad ,wat ik van dit stuurprogramma niet zeggen kan.Het blijft jammer dat Microsoft een programma dat jaren door velen met plezier gebruikt is , uit de markt heeft gehaald.Ik heb wel eens met de gedachten gespeeld Windows 7 helemaal van de pc. af te halen en XP erop te zetten,maar dat blijkt ook niet zonder problemen te kunnen.Misschien dat de experts hier in wat kunnen betekenen en mij raad kunnen geven?
Alvast daarvoor bedankt,Laurina

richard32
door richard32 - Sep 23, 2011 om 18:26
21 Antwoorden / 2 Vragen

Laurina,

Jammer dat het je niet gelukt is.
Het is inderdaad een optie om Windows 7 eraf te gooien en windows XP erop te zetten. Dit is voor mensen die een beetje verstand hebben van computers geen probleem. Denk er wel even aan eventuele documenten/afbeeldingen/muziek etc. te kopieren naar een DVD of een externe hardeschijf zodat je deze gegevens later weer op de XP kunt zetten.
Dan is het een kwestie van de hardeschijf formatteren en dan een nieuwe windows XP erop te zetten. Er is vast wel iemand in je familie of omgeving die dit kan.
Succes ermee

Richard32

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2011 om 16:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan laurina2,
Op mijn Windows 7 Home Premium vond/zag ik via Start Windows Live Essentials in het programma overzicht staan. Ik heb daarvan destijds alleen de Windows Live Mail (2010) geinstalleerd en die sindsdien verder niet ge-update (naar bijv. de versie 2011). Met die versie WLM 2010 kan ik doen wat ik hierboven heb omschreven.
Van de backup van XP/OE op een externe schijf heb ik toen de mails en het adresboek in WLM kunnen importeren. Misschien heb jij de WLM 2011 geïnstalleerd en werkt die wat anders?
Ik werk overigens ook liever met XP en Outlook Express, maar ik zou niet aan het prutsen gaan om XP en OE erop te zetten.

vr.gr.

f.weele
door f.weele - Sep 25, 2011 om 09:38
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@aurora1, voorzover ik heb kunnen nagaan is live mail 2010 niet meer te installeren. Ik heb nog gekeken bij de site van www.oldversion.com , maar
daar bieden ze hem ook niet meer aan.
m.vr.gr.

la
door laurina2 - Sep 25, 2011 om 10:29
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers,helaas zal ik het moeten doen met de mogelijkheden die ik heb met de Premium versie Windows 7.Ik ben naar de winkel geweest waar ik het apparaat gekocht heb die heeft mij geadviseerd vooral niet de XP versie erop te zetten.Het blijkt dat die binnen een paar jaar echt helemaal uit de handel gaat en je dus ook geen up-dates meer krijgt.Ik heb geen originele cd van mijn W7 die stond bij de aanschaf op het apparaat, wel back ups die ik regelmatig maak en een herstel cd die ik direct bij aanschaf gemaakt heb.Heel tricky dus W7 compleet te verwijderen,einde verhaal dus Outlook Express !Ik wil iedereen bedanken die hebben mee gedacht, met vr.gr.Laurina

PS Aurora het klopt dus dat ik een andere versie van WL heb en niet kon vinden wat jij aangeeft,jammer he? dat zou de oplossing geweest zijn.

f.weele
door f.weele - Sep 25, 2011 om 13:27
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@laurina2,
normaal gesproken zit er bij iedere nieuwe pc een support CD met stuurprogramma's en een OEM versie van het besturingssysteem.
Vraag er nog eens naar in de winkel waar je de pc/laptop hebt gekocht.
m.vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2011 om 18:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad jammer laurina. Kijk anders nog eens op de gratissoftwaresite bij mailprogramma's en dan bijv. bij Pegasus mail. Die zou vergelijkbaar zijn met OE.

vr.gr.