nelke
door nelke May 25, 2006 om 12:52
Computers & telefonie

Outlook express

Mijn outlook espress 6 is zo traag bij het opstarten weet iemand daar ook raad op?

Heb windows 98 oudere computer

b.v.d.

376 9 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 25, 2006 om 13:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Alleen Outlook Express, of ook Internet Explorer bijvoorbeeld?

Een aantal zaken om te controleren:

  1. Verzeker jezelf ervan dat het IPX/SPX protocol verwijderd is, deze heb je namelijk niet nodig, vertraagt de boel ca. 1 minuut en werd bij Windows 98/95 standaard toegevoegd.

  2. Controleer bij Internet Explorer of er een proxyserver aangezet is, het kan ook zonder.

  3. Loop de instellingen van de email accounts in Outlook Express na, als er een account tussen zit met bijv. verkeerde instellingen voor servers, dan moet je ook lang wachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2006 om 13:12
16966 Antwoorden / 202 Vragen

een paar tips omdat het een oudere computer betreft:

het programma defragmenteren bij bureau assescoires uitvoeren. Als dat in lange tijd niet gebeurt is, geeft dat o.a. hier vertraging. Is het een lange tijd niet gebeurt zal defrag enige tijd in beslag nemen.

eventuele niet meer benodigde e-mail bestanden verwijderen

het programma shijfopruimen laten draaien, ook vanuit bureauassescoires

eventueel het register laten opschonen met een daartoe bestemd programma. Andere experts weten wel welke daartoe gratis van het net te laden zijn. Probeer eerts maar wat ik aangaf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2006 om 13:14
16966 Antwoorden / 202 Vragen

naast de tips van edwardus die klaarblijkelijk gelijktijdig antwoordde.

Ook daar is echet mijn raad: eerst defragmenteren als dat langere tijd niet is gedaan.

dirck
door dirck - May 25, 2006 om 21:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De Windows Messenger uitschakelen of verwijderen wil nog wel eens helpen omdat de Windows Messenger opgestart wordt met Outlook Express.

gsm
door gsm - May 26, 2006 om 15:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Nelly,

Juist op een oude Windows 98 PC is het heel belangrijk dat in Outlook Express de e-maildatabase regelmatig gedefragmenteerd wordt.

Dit doe je zo:
Open Outlook Express
Klik op Bestand (dus helemaal links bovenaan).
Klik op Map.
Klik op Alle mappen comprimeren.

Vergeet niet overtollige e-mail op te ruimen in de mappen Postvak IN, Verzonden items, en de Verwijderde  items.

Het verwijderen is in Windows 98 Outlook Express slechts schijn.
De mail wordt pas echt verwijderd als je de map comprimeert!

Groet,
GSM

nelke
door nelke - May 26, 2006 om 15:25
16 Antwoorden / 13 Vragen

Dank je wel voor je duidelijk antwoord nu weet ik namelijk waar ik moet zoeken ben nogal a technisch

Nu nog opzoek naar het ipx/spx protocol heb al alles afgezocht kan het niet vinden

edwardus
door edwardus - May 26, 2006 om 15:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oei, even uit m'n hoofd terug naar Windows 98 ...

Klik met de rechtermuisknop op Netwerklocaties -> Eigenschappen, klik op de naam van de netwerkkaart (maar niet het groene icoontje, iets wits) waar iets van IPX/SPX Protocol staat. Als die er niet is en alleen iets met TCP/IP, dan is het goed. Staat IPX/SPX er wel tussen, gewoon verwijderen.

gsm
door gsm - May 26, 2006 om 23:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

IPX/SPX is een Novell protocol en wordt, net als NetBIOS, in PC's bijna niet meer gebruikt.
Wil je het om één of andere reden toch toevoegen dan moet dat in het venster waar ook TCP/IP al staat. Druk op de knop Toevoegen en kies dan Protocol, Microsoft IPX/SPX. Hierbij zal de Windows 98 CD nodig zijn tenzij de installatie bestanden van Windows 98 al op de harde schijf staan.

Groet,
GSM

vd
door vdijken - Jun 1, 2006 om 17:46
21 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had hetzelfde probleem: windows 98 op een oude computer. Het bleek bij ons aan de McAffee virusscan te liggen die heelveel computer tijd gebruikte. We hadden het een poosje uitgezet, maar dat is niet veilig. Overgestapt op XP en ik tik dit nu op dezelfde PC. Niet heel snel maar er valt goed mee te werken.