he
door heuckie Jun 22, 2005 om 10:54
Computers & telefonie

Outlook express- fouten verwerken taakverzoeken

Ik heb deze vraag al eens gesteld maar krijg zeer weinig reacties erop. Volgens mij heb ik op een button gedrukt waar ik niet op had moeten drukken dus nog maar eens:

Bij het verzenden van e-mail via outlook express (ongeacht het adres) krijg ik de melding 'er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van taakverzoeken'. Het betreffende bericht blijft vervolgens in het postvak uit hangen. Bekend is reeds dat deze wel wordt verzonden (er wordt niet herkend dat deze verzonden is). E-mail wordt tevens gewoon ontvangen (verzenden en ontvangen werkt dus gewoon, enkel herkent hij niet dat het verzonden is). Een overzicht van de daadwerkelijke fouten is er niet. Er staat enkel vermeld dat er waarschuwingen zijn bij de taak verzenden bericht (met uitroepteken).

oorzaak in virusscan is uitgesloten (geheel gedeïnstalleerd, probleem blijft). Internetprovider geeft aan dat instellingen in outlook en mail juist zijn en er geen serverproblemen zijn. Wie o wie weet de oplossing.

Poging tot deïnstalleren van Outlook express via windows installer is mislukt. Ik hoop op een brilliante ingeving van iemand want het is best irritant.

1812 8 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jun 22, 2005 om 11:53
573 Antwoorden / 0 Vragen

Heuckie,

Heb je die optie van freya op je vorige vraag al geprobeert? Ik denk dat daar toch de oplossing ligt.

Groet WillemG

he
door heuckie - Jun 22, 2005 om 12:23
7 Antwoorden / 3 Vragen

Het uitzetten van outlook express via gemelde optie van Freya werkt tevens niet. Probleem blijft bestaan. Hierbij dient wel opgemerkt te worden dat zelfs na opnieuw opstarten en opnieuw installeren alle gegevens van de oorspronkelijke outlook express (inclusief mail) bewaard blijft dus misschien doe ik iets fout?

Ik heb het vinkje voor outlook expres uit gezet, opnieuw opgestart (Outlook is dan ook weg) weer aangezet en vervolgens heb ik alle oude instellingen van outlook express weer terug (zoals boven beschreven). Probleem blijft dan bestaan.

freya
door freya - Jun 22, 2005 om 13:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo heuckie,

Het blijft een raar probleem. Zou het zo kunnen zijn dat in OE bij Extra -> Opties -> Verzenden de optie Kopie van verzonden berichten opslaan in de map Verzonden items staat aangevinkt en dat de betreffende map niet bestaat? (Eigenlijk is het geen map maar een .dbx bestand) Als het goed is staat dit bestand in de map C:\Documents and Settings\(gebruikersnaam)\Local Settings\Application Data\Identities\(string met veel cijfers)\Microsoft\Outlook Express\ dit bestand heet dan Verzonden items.dbx. Het is een 'verborgen' bestand dus als je met de verkenner aand de gang gaat zorg dan dat ook de verborgen bestanden worden weergegeven. Je zou ook eens kunnen proberen om bovengenoemde optie uit te schakelen en dan te kijken of de foutmelding nog komt. Zoniet, dan ontstaat de fout dus omdat getracht wordt het mailtje na verzending naar een bestand te verplaatsen dat niet bestaat.

m.vr.gr. Freya

he
door heuckie - Jun 22, 2005 om 13:54
7 Antwoorden / 3 Vragen

Brilliant freya.  Bij het uitzetten van bewaren van verzonden items krijg ik de verzendfout niet, dus mogelijk dat het probleem wel ergens in die hoek ligt. Het vreemde is echter dat het bestaand verzonden items.dbx wel gewoon bestaat. Bij mij staat deze in de map C:\documents and settings\windows\local settings\application data\identities\ (veel cijfers en letters)\microsoft\outlook express.

Opgemerkt dient te worden dat het bestand in eerste instantie geheel niet zichtbaar was (ook met het zichtbaar maken van verborgen bestanden). Via zoekfunctie *.dbx wel gevonden en nu wel zichtbaar.

De vraag is nu: Waarom kan ik een kopie van de berichten niet opslaan in de map verzonden items als deze wel gewoon bestaat?

freya
door freya - Jun 22, 2005 om 14:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt er dan op dat het bestand óf 'alleen lezen' is (even nakijken bij de eigenschappen van het bestand) óf het bestand is beschadigd. Je kunt bv. ook eens proberen een mailtje van de map 'postvak in' naar 'verzonden items' te slepen. Sluit anders OE af en ga naar de bewuste map en verwijder het bestand Verzonden items.dbx. Start vervolgens OE opnieuw op. OE zal nu een nieuw bestand Verzonden items.dbx aanmaken. Freya

he
door heuckie - Jun 22, 2005 om 15:11
7 Antwoorden / 3 Vragen

Perfect!!! oplossing is gevonden. Bedankt Freya!!

Oplossing is het verwijderen van het verzonden items.dbx bestand en opnieuw OE opstarten. Melding is weg en hij slaat de mail weer op in de map verzonden items. THANKS!!!

freya
door freya - Jun 22, 2005 om 15:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor. Zo zie je maar, het kan soms even duren, maar de aanhouder wint. Kennelijk was er toch iets mis met het bestand. In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling, het is altijd goed om te horen of iets gelukt is of niet. Freya

hell-rider
door hell-rider - Jun 22, 2005 om 16:19
573 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, zo zie je inderdaad maar weer de oplossing komt er hoe dan ook.

Groet  en succes, WillemG