bu
door buffy Jul 30, 2012 om 19:25
Computers & telefonie

Ouylook/dreammail

Hallo,
Heb sinds enige tijd een laptop en een pc
De laptop is ouder/langzamer en de mails komen binnen met Oulook
De laptop heeft dreammail,is lekker snel dus hier werk ik mee
Meestal komen op beiden alle mails binnen
Nu heb ik in Outlook een mail gekregen waar ik mee moet werken deze is niet in Dreammail binnengekomen
Denk ik... ik stuur de mail door naar mijn adres,
Nee dus
Hij komt opnieuw binnen op de pc maar niet op de laptop
Nu kan ik outlook op mijn pc verwijderen maar ik wil mijn pc eigenlijk nog een tijdje houden
Wat doe ik fout
Alvast bedankt

769 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2012 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leg het eerst eens kloppend uit. Waar op draait nou Outlook en waarop dreammail .

Want je zegt eerst dat op de laptop Outlook draait, daarna dat op de laptop dreammail draait. De mail komt binnen in Outlook (PC?) en bij doorsturen op de PC. Je kan Outlook verwijderen, maar je wil je PC nog een tijdje behouden? Hoe bedoel je dat?

Is het niet gewoon een anti-spam filter van dreammail die de mail niet doorlaat?

gsm
door gsm - Jul 30, 2012 om 20:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Van je vraag klopt het een en ander niet.
De PC is ouder en heeft denk ik Outlook Express.
En dat is totaal iets anders dan Outlook!

Open in Outlook Express, onder het menu Extra, Accounts (e-mail).
Dubbelklik jouw e-mail account.
Op tabblad Geavanceerd aanvinken dat er een kopie van de berichten bewaard moet blijven op de server.
Klik OK.

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2012 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zou wel heel raar zijn als de mail meestal wel binnenkomen, maar dat kan evt. aan de volgorde liggen (als outlook ze wel van server verwijderd en dreammail niet).

freya
door freya - Jul 30, 2012 om 20:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo buffy,

Waarschijnlijk staan de accounts in je emailprogramma's dusdanig ingesteld, dat ze de email van de mailserver verwijderen, zodra ze de mail hebben opgehaald. Kortom, zodra één van de twee emailprogramma's de email ophaalt en van de mailserver verwijdert, kan het andere emailprogramma diezelfde email niet meer ophalen. Zoals het spreekwoord zegt: "Wie het eerst komt, wie het eerst maalt".

Om het op te lossen kun je in je emailprogramma's instellen dat ze de email niet verwijderen na het ophalen. Je zou b.v. kunnen instellen dat de email één week na ophalen pas van de mailserver wordt verwijderd. Zodoende heb je dan nog tijd genoeg om de email met het andere emailprogramma op te halen.

m.vr.gr. Freya