druifje01
door druifje01 Jun 28, 2011 om 11:50
Computers & telefonie

Over printen

Hoe stel ik het printen zo in dat afdrukken van bijvoorbeeld facturen niet alleen de afbeeldingen aan de rand van de faktuur maar ook met de weergave van de faktuur zelf weergeven?

545 12 Rapporteer

freya
door freya - Jun 28, 2011 om 12:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 11:50]Hoe stel ik het printen zo in dat afdrukken van bijvoorbeeld facturen niet alleen de afbeeldingen aan de rand van de faktuur maar ook met de weergave van de faktuur zelf weergeven?
Ik neem aan dat je het dan hebt over facturen die je via internet bekijkt? Denk niet dat dit een printerinstelling is, maar meer de manier waarop de website de factuur presenteert. Kun je een voorbeeld geven van een bedrijf/website waar je dit 'probleem' tegenkomt?

m.vr.gr. Freya

druifje01
door druifje01 - Jun 28, 2011 om 12:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Freya, ik kom het vaak -ook in ander verband- tegen maar nu werd ik erop gewezen na een onvolledige print van een aankoop bij MascaraDirect.nl.

-Overigens zag ik na het plaatsen van de betreffende vraag een scherm met een aantal site-vragen inzake "printen". Bijzonder handig, Heb ik nog niet eerder gezien. Is dat nieuw?

freya
door freya - Jun 28, 2011 om 12:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=druifje01 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 12:21]....
-Overigens zag ik na het plaatsen van de betreffende vraag een scherm met een aantal site-vragen inzake "printen".
....
Ik heb geen flauw idee waar je op doelt....

Freya

druifje01
door druifje01 - Jun 28, 2011 om 12:31
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Zo dan: er verscheen een scherm met een rijtje eerder geplaatste topics die verwant waren aan mijn topic. Verrassend. Ik had niets in het zoekveld ingtypt, maar het leek erop dat iets soortgelijks in werking getreden was. Blijkbaar een toeval en ook geen slecht idee, toch?

freya
door freya - Jun 28, 2011 om 12:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@druifje01:

Ah, de lijst 'gerelateerde vragen' onderaan de pagina. Dat is nu de 'intelligentie' van de website. Je post iets en dan zoekt de website naar gerelateerde onderwerpen en presenteert die. In dit geval staat er 'printen' in je topictitel en dan worden er dus ook andere vragen over dit onderwerp gevonden. Geen toeval dus, maar gewoon het resultaat van een zoekactie van de website.

Freya

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2011 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=druifje01 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 12:31]Zo dan: er verscheen een scherm met een rijtje eerder geplaatste topics die verwant waren aan mijn topic. Verrassend. Ik had niets in het zoekveld ingtypt, maar het leek erop dat iets soortgelijks in werking getreden was. Blijkbaar een toeval en ook geen slecht idee, toch?

Nee, dat is geen toeval.
Dat staat er al langer.
Er staan gerelateerde vragen.
Dat is om het je makkelijker te maken.

druifje01
door druifje01 - Jun 28, 2011 om 12:42
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Zal eraan liggen dat ik over het algemeen vragen in verband met de pc-techniek gesteld heb. Zag dit bij mijn vraag het voor het eerst op deze site dan. Bijzonder handig.

druifje01
door druifje01 - Jun 28, 2011 om 12:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen

... of het ligt eraan dat het trefwoord lang niet altijd ingevuld was. Zeker weten.

druifje01
door druifje01 - Jun 28, 2011 om 13:10
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Maar nu het printen nog. Welke instelling is nodig om de pagina geheel te kunnen printen en niet alleen de randvermeldingen weergegeven te zien?

freya
door freya - Jun 28, 2011 om 13:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht hangt het er vanaf welk deel van het venster 'actief' is, op het moment van printen. Dus, klik eerst eens in het vensterdeel dat je wil printen en klik dan op het printericoontje (of ga naar Bestand > Afdrukken).

Freya

freya
door freya - Jun 28, 2011 om 13:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, als de factuur in een popup verschijnt, dan wordt uiteraard de rest van de webpagina niet geprint. Wil je dat wel, dan kun je het oplossen door een 'printscreen' te maken en die dan te printen.

Freya

druifje01
door druifje01 - Jun 28, 2011 om 13:30
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Freya, het makkellijkst is het om de faktuur uit de mail te printen, maar er zijn sites waar dit verschijnsel zich voordoet zonder dat er een uitwijk naar de mail mogelijk is. Bedankt voor de tips.