gjames
door gjames Apr 28, 2006 om 17:55
Computers & telefonie

Over Studio 10 van Pinnacle

Ik heb sinds kort studio 10 aangeschaft. Mijn probleem er mee is dat die zo traag is bij het opstarten, ik heb ruim voldoende geheugen speciaal aan mijn PC toegevoegd en een grotere videokaart, ondanks alles blijft hij traag en is soms erg eigenzinnig tijdens het bewerken van mijn video.

Kan iemand mij vertellen of er iets aan te doen is.

studio 8, 9 en 9plus is veel sneller.

hopend op een reactie

Groetje video "GER-DIEN"

627 6 Rapporteer

freya
door freya - Apr 28, 2006 om 18:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo GER-DIEN,

Om te beginnen is het een vast gegeven dat nieuwere versie's van software steeds trager worden en dus hogere eisen stelt aan de vereiste hardware. Kortom, wat noem je traag? (één minuut, tien minuten) Hoe snel is de computer? (processor) Hoeveel RAM-geheugen zit er in de PC? Voldoende vrije ruimte op de harde schijf? (voor het 'swappen' van data)

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Apr 28, 2006 om 21:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vrees dat de Studio software van Pinnacle gewoon berezwaar is, ik vind dat-ie bij versie 9 nou al niet al te vlot is met starten met m'n 1GB RAM en 3,2HGhz Pentium4 met HT en al die bla ...
Versie 10 zal uiteraard nog zwaarder zijn.

mi
door mistermac - Apr 29, 2006 om 11:22
18 Antwoorden / 0 Vragen

GER-DIEN

Ook in voel mij gedwongen om aan te sluiten bij de vorige reacites. Ik het een PC 3,0 GHz, 1G RAM, crosslinked geheugen  S-ATA harde schijf en Studio 10.

De opstart tijd van kleine en wat oudere programma's enkele luttele seconden. Opstarten van Windows binnen de 30 seconden, opstarten van Studio 10 meer dan een minuut. Als je goed kijkt dna zie je een teller oplopen van hoever Studio is met het opstarten. Bij sommige standen gaat het snel bij andere langzaam.

Kijk je naar de concurent Premiere van Adobe dan zul je in het opstart scherm zien waar Premiere op dat moment mee bezig is. Dit is een hele lijst. (En premiere doet ook zolang over het opstarten). Je kunt dus veilig de conclusiie trekken dat Pinnacle heelveel in Studio 10 heeft ingebouwd, en dat het opstarten nooit en ten nimmer net zo snel gaat worden als met de oudere versies.

Een PC waarop het wel snel zou kunnen gaan valt over het algemeen toch niet binnen het budget van een particulier.

varabas
door varabas - Apr 29, 2006 om 11:34
450 Antwoorden / 35 Vragen

Ook ik heb dezelfde "traagheids ervaringen" met Studio 10.

Wat bij mij geholpen heeft behalve uitbreiden van het geheugen naar 1 Gb is om mijn harddisk te defragmenteren. Na defragmentatie starte Studio 10 aanmerkelijk sneller op! Op de traagheid na vind ik het een goed en fijn programma om mee te werken.

Bassie (af en toe niet te filmen)

gjames
door gjames - Apr 29, 2006 om 15:32
6 Antwoorden / 10 Vragen

Allereerst wil ik al de gene die gereageerd hebben bedanken voor de snelle reactie op mijn vraag over studio 10, dus ik ben niet de enigst met dat probleem.

Op de vraag van Freya over mijn PC: Ik heb een pentium 4,een geheugen van 2 X 512mb en een svga kaart van 128mb en een vrij harde schijf van 120gb speciaal voor opslaan van mijn videoos en een C schijf van 80gb daarbij nog een externe schijf van 250gb, volgens mij van alles voldoende.

dit als antwoord aan Freya.

groetje video "GER-DIEN"

freya
door freya - Apr 29, 2006 om 15:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De pentium4 heb je in verschillende snelheden, maar als je naar onderstaande reaktie's kijkt dan zie je dat je zelfs met 3GHz nog dit probleem hebt. Verder dan nog het volgende. Ondanks dat je een ruime extra schijf hebt voor de video's, is het belangrijk dat er op de C: schijf voldoende ruimte is. Standaard staat de 'swapfile' die windows gebruikt voor tijdelijke opslag ingesteld op de C: schijf. Freya