kl
door klavergerard Mar 27, 2021 om 15:35
Computers & telefonie

Overgang snelheid mobiele telefoon van 2G naar 4G.

Op 1 juni gaat mijn telefoonprovider (Tele2) over van 2G naar 4G.
Helaas heb ik een senioren mobieltje (FYSIC) die dat niet ondersteund. Maak dus geen gebruik van internet.
Ik zou dus naar een andere provider over moeten stappen (extra kosten?) of een nieuw toestelletje aan moeten schaffen.
Bij het aanschaffen van een nieuw mobieltje zal ik het huidige toestelletje waarschijnlijk bij de afvaldienst van de  gemeente in moeten leveren (zonde).
Ik wil een toestel dat geen gebruik hoeft te maken van internet.
Ik begrijp dat dergelijke mobieltjes nog maar sporadisch ter beschikking zijn. De extra's zijn meestal "ingebouwd".
Zal waarschijnlijk in de kosten q.a. prijs niet veel uitmaken.
Heeft iemand een idee om toch een redelijk alternatief te vinden?
Het aanbod van mijn huidige provide t.a.v. een nieuw toestel geeft aan dat ik nog alleen maar een hoger bedrag moet betalen met de internetmogelijkheid en een aanbod van een nogal duur toestel.

10529 29 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Mar 27, 2021 om 15:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Overstappen naar Simyo of Ben, beiden bieden goedkope sim only abonnementen aan met alleen bellen en sms zonder internet.

mahadma
door mahadma - Mar 27, 2021 om 15:54
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Als u de overgang NIET wilt, ga dan (mits contract vrij / of zodra contract vrij) naar een andere provider die u alleen telefoon biedt met nummer overname.

Donuts
door Donuts - Mar 27, 2021 om 16:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Overstappen naar Ben is zinloos, want die biedt ook geen 2G meer aan na 1 juni a.s. Simyo kan nog wel.

kl
door klavergerard - Mar 27, 2021 om 16:09
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag @GRUNN1 en @MAHADMA,
Via een reactie heb ik geprobeert om direct een reactie te geven.
Via voorgaande forums gaf dit een optie met vofgaande de naan @.
Waarschijnlijk werkt dit niet op dit forum.
Wat betreft uw reactie:
Via Tele2 maak ik ook gebruik van internet (deskcomputer en vaste telefoon).
Bedankt voor jullie reacties.
Zal dus verder "kijken".
PS. Via een telefonisch contact met Tele2 werd ik niet veel wijzer.
Alleen maar een aanbod t.a.v. een duurder mobielabonnement inclusief smartfoon.
Gelukkig heb ik nog even tijd om mij te oriënteren t.a.v. aanbiedingen.
Zoals gewoonlijk: Altijd maar afwachten.

gerbera
door gerbera Mar 27, 2021 om 16:32
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk even op mijn bericht. Toestellen zijn geschiktvoor 4G

Donuts
door Donuts - Mar 27, 2021 om 16:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor rond de 100 euro koopt u al een simlockvrije 4G (smart)phone. Gewoon bij winkels als Mediamarkt, Coolblue, Wehkamp enz.

Gr
door Grunn1 Mar 27, 2021 om 16:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En voor 50 euro een seniorentelefoon waar ts belang bij heeft.

Donuts
door Donuts Mar 27, 2021 om 16:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hij kan zelfs zijn oude Fysic houden als hij overstapt naar Simyo. Maar ik heb de indruk dat hij liever bij Tele2 blijft.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Mar 27, 2021 om 16:18
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Overstappen naar een ander provider heeft weinig zin, zonder reclame te maken is hier een betaalbaar alternatief. klik hier U kunt dan een keuze maken uit div. voordelige toestellen geschikt voor 4G

kl
door klavergerard Mar 27, 2021 om 16:55
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag GERBERA,
Hartelijk dank voor uw moeite om verder aanwijzingen via bepaalde site te kunnen raadplegen.

Is het u ook opgevallen dat dit onderwerp winig aandacht gekregen heeft?

Groeten van ....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 27, 2021 om 17:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Met nog maar een kleine groep gebruikers dus ook weinig die hier over zullen klagen.

Donuts
door Donuts Mar 27, 2021 om 18:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo heeft overstappen naar bijv Simyo weinig zin? Dan hoeft hij helemaal geen nieuwe gsm te kopen. Simyo gaat de komende jaren nog door met 2G. En de Doro mobieltjes die 4G ondersteunen liggen toch ook rond de 100 euro zoals ik al schreef?

Donuts
door Donuts Mar 27, 2021 om 18:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@klavergerard, er zijn maar zeer weinig mensen die dergelijke mobieltjes nog gebruiken. En waarschijnlijk komen veel van die gebruikers er pas achter als ze van de één op andere dag niet meer kunnen bellen.

gerbera
door gerbera Mar 28, 2021 om 12:27
7365 Antwoorden / 14 Vragen

@sprietje, Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk waarvan 2G waarschijnlijk tot 2025 in dienst blijft maar kan ook nog eerder stoppen. Dus hoe zinvol is het overstappen dan.

Donuts
door Donuts Mar 28, 2021 om 14:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gerbera, hij wint er een jaar of 3 mee. Hij wil helemaal geen nieuwe mobiel en geen andere provider. Ik heb de indruk dat dit topic alleen gestart is om het verdwijnen van 2G bij Tele2 onder de aandacht te brengen.

panter22
door panter22 - Mar 27, 2021 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

T-mobile stopt ook met 2G per 1 juni. Het lijkt er op dat  1 juni het einde is van 2G.
Kijk eens op kieskeurig.nl . Daar vind je allerlei mobieltjes. Je kunt meteen de specificaties bekijken en de prijzen.
Waarom niet met je tijd meegaan en een mooie mobiel kopen waarmee je kunt internetten. Wel zo praktisch voor onderweg.
Een Iphone bv, gemakkelijk in het gebruik.
Of wil je een goedkope prepaid mobiel?
https://www.kieskeurig.nl/

gerbera
door gerbera Mar 27, 2021 om 16:25
7365 Antwoorden / 14 Vragen

KPN en Vodafone geven 2025 aan mogelijke einddatum.

kl
door klavergerard Mar 27, 2021 om 16:48
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag PANNTER22,
Uw opmerking: of ik een gewoon goedkope prepaid mobiel wil verbaast mij enigszins.
Wie niet?
Momenteel maak ik alleen maar gebruik van mijn toestelletje i.v.m. mantelzorg.

Donuts
door Donuts Mar 27, 2021 om 18:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wie niet? Wie wil, zou ik zeggen.;-)))

panter22
door panter22 Mar 27, 2021 om 18:12
6599 Antwoorden / Vragen

@klavergerard, je bent een van de laatsten die nog prepaid heeft.
Iedereen heeft tegenwoordig een mobiel met abonnement. Dat hoeft niet giga duur te zijn, maar zonder behoorlijke mobiel kun je niet meer meekomen. Wil een bv een kaartje hebben voor trein, boot of vliegtuig. je hoeft niets meer te printen, niet meer bang te zijn te vergeten. Alles staat in je mobiel.
Het is net als vroeger met een gewone telefoon. Je moest naar de telefooncel om te bellen. Nu is het al zo ver dat lang niet iedereen een vaste telefoon heeft. De vaste telefoon wordt al verdrongen door de mobiel.
Met een mobiel met abonnement kun je zelfs nog voordeliger uit zijn dan met een vaste telefoon.
Laat je eens voorlichten bij een aantal telefoonwinkels. Niet direct kopen, maar gewoon eens vragen naar de mogelijkheden. Er gaat een wereld voor je open.

gerbera
door gerbera Mar 28, 2021 om 13:43
7365 Antwoorden / 14 Vragen

@klavergerard, je bent een van de laatsten die nog prepaid heeft.

@panter22,

Dan ben ik zeker de allerlaatste, ik heb 3 prepaid toestellen in huis waarvan er 2 met internet (Iphone) en ze bevallen mij best. Heb ze ook voornamelijk om bereikbaar te zijn dus vallen de kosten ook wel mee, 1x per half jaar bellen en het tegoed kan weer een half jaar mee. Oh ja heb ook nog steeds een vaste telefoon (trio set) in gebruik met gratis (KPN) bellen die veelvuldig wordt gebruikt.

Donuts
door Donuts Mar 28, 2021 om 14:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het nut van 3 prepaid kaarten / toestellen ontgaat me. Vooral omdat u blijkbaar een smartphone niet gebruikt zoals hij bedoeld is om te gebruiken.

panter22
door panter22 Mar 28, 2021 om 17:35
6599 Antwoorden / Vragen

Een smartphone is meer dan een telefoon om eventueel onderweg mee te bellen. Het is een draagbare computer. Zonde dat hij amper gebruikt wordt. En als je hem gebruikt ben je zo door je beltegoed heen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 27, 2021 om 17:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het probleem is het kleine aantal  2G klanten.
T Mobile die  Tele 2 gekocht heeft stopte er daarom mee.

KPN blijft voorlopig nog wel doorgaan,  en  dat Netwerk heeft ook  Lebare,  Lycos Mobiel,  Aldi,  AH en vele andere aanbieders.

Maar ben je echte gebruiker of  alleen maar om gebeld te worden?
Zowel bellen als gebeld worden leverde geld op  maar  voor noodgevallen alleen, daar is geen winst op te behalen.

En helaas ontbreekt in de vraag jou gebruik....
Bel je veel of enkele keer?

Daarmee  kunnen ze adviseren welke voor jou  gunstig is...
En ook,  bel je naar andere 06 nummers of  veel Vaste Nummers?
Prepaid of  Contact,   kan beide...

Als wij weten hoeveel je naar  Vaste Nummers  , Mobiel en Buitenland belde  is een goed advies mogelijk.
Ook het aantal gesprekken  (wegens start tarief ) en hoe lang gemiddeld...

Verder is bij een nieuwe Smartphone  Internet mogelijk,  ik heb deze meestal uit staan en gebruik Wifi thuis of op werk.
Dat het erop zit,  gebruiken mag,  maar is nooit verplicht.

rj
door rjw Mar 27, 2021 om 22:28
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem is niet het kleine aantal 2G klanten (er zijn nog een paar miljoen 2G gebruikers: alle slimme meters werken via 2G en daarnaast nog heel veel andere M2M apparaten). De reden is dat het spectrum nodig is voor 4G/5G.

gerbera
door gerbera Mar 28, 2021 om 12:32
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Dat voorlopig doorgaan van KPN en Vodafone is waarschijnlijk tot 2025 maar kan ook eerder stoppen en daar maken de door u genoemde providers ook gebruik van.

me
door mein33 - Mar 27, 2021 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mijn vrouw gebruikt al jaren een FYSIC FM-7500 met prepaid van Symio.
Een paar maanden  geleden werd netjes en kosteloos door Symio haar 2G kaart vervangen door een 4G kaart met nummerbehoud en het prepaid bedrag.

Levert Tele2 u ook niet die mogelijkheid, eventueel met een gsm welke wel voor G4 geschikt is ?

kl
door klavergerard Mar 27, 2021 om 18:15
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag MEIN33,
Ik zelf heb ook dit model.
Via een abonnement wordt er telkens 4 euro afgeschreven.
Misschien toch weer contact opnemen met mijn provider (tele2)?
Zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar wie weet.

Wat betreft de reactie van $0MSSS..
Via mijn vraagstelling heb ik aangegeven dat ik zelden mijn mobiele telefoonnumer gebruik.
Kunt u aangeven waaronder u het begrip "wij" verstaat?

pe
door pebk Mar 29, 2021 om 12:14
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dit vind ik een beetje een vreemd verhaal. Het toestel kan volgens de fabrikant alleen 2G aan. Dat verandert echt niet door een 4G kaart.

Volgens de hanleiding: "Netwerk: GSM900 / DSC1800" (ofwel alleen 2G netwerken)

Ook deze site heeft uitdrukkelijkstaan:
"LET OP: deze telefoon werkt enkel op een 2G netwerk. 3G of 4G is niet mogelijk op de Fysic FM-7500 Senioren Mobiele telefoon. Informeer bij uw provider of deze het 2G netwerk ondersteunt."

https://www.hulpmiddelwereld.nl/fysic-fm-7500-senioren-mobiele-telefoon-zwart

mi
door miennaamishaaz - Mar 27, 2021 om 18:22
725 Antwoorden / 1 Vragen

Indien u een technisch familie-lid heeft kunt u aan hem/haar vragen of ze van de smartphone een DUMB phone kunnen maken.

Dit zou via een Parental controll app moeten kunnen waabij u alles uitschakeld wat niet nodig is voor u, behalve BELLEN en SMS.
Samen met een zeer goedkope Smartphone zou dit prima kunnen werken, omdat u dan alleen er mee belt niets meer.

Er zijn wel senioren 4G telefoons maar deze zijn vaak vrij prijzig, waardoor het in de praktijk vaak goedkoper is om een smartphone te veranderen in een Dumb-phone.

kl
door klavergerard Mar 27, 2021 om 18:35
21 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor uw reactie,
Mijn toestel is geen smartphone.
Misschien toch even mijn vraag en reacties lezen.

Groeten van ...

rj
door rjw - Mar 27, 2021 om 19:53
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou kunnen kijken of KPN of Vodafone nog 2G biedt voor consumenten. Die hebben immers 3G uitgezet en hebben nog een 2G netwerk. Alleen T-Mobile/Tele2 gaat 2G uitzetten. Maar als je een heel oud toestel hebt zou het kunnen zijn dat een nieuwe SIM niet werkt.

Donuts
door Donuts Mar 27, 2021 om 21:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kijken hoeft niet, ik schrijf niet voor niets dat hij bij Simyo (KPN netwerk) nog terecht kan voor 2G. Bij Vodafone kan hij ook nog terecht.

me
door mein33 - Mar 27, 2021 om 20:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@klavergerard,

Het probleem is dus niet uw gsm, maar aan de simkaart van Tele2 die u gebruikt.
Als ik u goed begrepen heb, dan belt u heel weinig en dan zou het wel eens goedkoper kunnen zijn om prepaid te gaan bellen, want dan betaald u alleen de gesprekken die u voert.
Overstappen, met nummerbehoud, naar Symio prepaid zou dan een oplossing bieden voor uw probleempje, want uw toestel is er zeker geschikt voor.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 27, 2021 om 23:12
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Klavergerard,

Google even op "Cat B35".

Deze simpele telefoon is geschikt voor het 4G netwerk.

Bij Belsimpel zie ik hem te koop voor 93 euro.

Donuts
door Donuts - Mar 28, 2021 om 06:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kort samengevat heeft u 2 mogelijkheden

- u blijft bij Tele2 en koopt zelf een nieuw 4G geschikt toestel (het aanbod van Tele2 bevalt u niet)
- u houdt uw oude Fysic en stapt over naar een andere provider, bijv. Simyo.

me
door mein33 Mar 28, 2021 om 10:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Simyo is juist de G2 simkaart kosteloos aan het vervangen voor een G4 simkaart. omdat ze met G2 gaan stoppen.

Donuts
door Donuts Mar 28, 2021 om 10:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Simyo stopt daar pas over enkele jaren mee. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Het is trouwens 2G en niet G2.

panter22
door panter22 - Mar 28, 2021 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Tele 2 stopt ook nog binnenkort met prepaid.
Bijna voor niets bereikbaar zijn is er niet meer bij.
Wat ik mij afvraag is waarom een mobiel abonnement met toestel voor jongeren de normaalste zaak van de wereld is en waarom mensen op leeftijd daar tegenaan zitten te hikken.
Om €50 per maand te besparen, doe je niet meer mee met de normale communicatiemiddelen. Juist als je op leeftijd bent en niet zo mobiel bent als toen je jong was, het belangrijk is om mee te doen.
Je zag het in de verpleeghuizen waar corona uitbrak, ouderen hadden geen mobiel en konden niet even de kinderen en kleinkinderen zien.

me
door mein33 Mar 28, 2021 om 10:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

edit. mein33

ro
door ronny530 - Mar 28, 2021 om 09:30
2783 Antwoorden / 41 Vragen

De mobiele senioren telefoons die ik heb kunnen vinden maken gebruik van het GSM/2G netwerk. Eigenlijk best wel vreemd want als ik op mijn telefoon mobiele data uit zet dan kan ik wel bellen maar niet internetten en daar maak ik dan uit op dat mijn telefoon niet van een data netwerk zoals 2G toch is gebruik maakt. Kan het niet zo zijn dat internetten op het 2G netwerk niet meer mogelijk is maar bellen nog wel of is het jammer maar helaas uw 2G toestel kan als zijnde onbruikbaar afgevoerd worden. Providers gaan er bijna standaard van uit dat iedereen die een mobiele telefoon heeft die gebruikt om te internetten en vergeten die groep die enkel bellen belangrijk vindt maar nu verplicht worden om een ander toestel te kopen omdat een provider besloten heeft het toestel onbruikbaar te maken.

Donuts
door Donuts Mar 28, 2021 om 09:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat laatste is volslagen nonsens! Alleen de Tele2 sim (en die is toch echt eigendom van Tele2 en niet van TS) is straks onbruikbaar. En het toestel hoeft ook niet te worden weggegooid, kan gewoon nog gebruikt als hij overstapt naar andere provider.

Wat een drama wordt er toch gemaakt om iets dat binnen 5 minuten is op te lossen.

ro
door ronny530 Mar 28, 2021 om 10:10
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Alle providers gooien op termijn de 2G verbinding er uit dus een andere provider kiezen is uitstel van executie want het houdt een keer op. In weze zijn er maar drie hoofdproviders KPN, Vodafone en T-Mobile die hun eigen netwerk beheren door zendmasten te plaatsen en de andere providers liften op die netwerken mee. Als die drie providers besluiten om het 2G netwerk uit te zetten kunnen die mee liftende provider geen kant meer op tenzij ze zelfstandig een 2G netwerk aan gaan leggen en dat gaat niet gebeuren. Daarbij is het zo dat als het toestel niet voor 3 dan wel 4G geschikt is heeft het vervangen van de simkaart geen enkele zin want het toestel kan geen verbinding met het 3 of 4G netwerk maken.

Donuts
door Donuts Mar 28, 2021 om 10:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is inderdaad uitstel van executie, maar bij enkele andere providers kan hij toch gauw weer zo'n 3 jaar vooruit. Kan hij 3 jaar langer zijn Fysic blijven gebruiken. Je laatste zin snijdt geen hout, de Fysic hoeft bij een overstap naar een provider die de komende jaren nog 2G ondersteunt, ook helemaal niet over 4G te beschikken. Het is me wel duidelijk dat ook u niet de ins en out weet.

ro
door ronny530 Mar 28, 2021 om 11:19
2783 Antwoorden / 41 Vragen

'Het is me wel duidelijk dat ook u niet de ins en out weet' weet u die ins en outs wel dan?. Een telefoon die niet voor het 3 of 4G netwerk geschikt is kan geen verbindig met dat netwerk maken omdat de telefoon simpelweg niet 3 of 4G niet ondersteunt enkel het veroudere GSM netwerk waarop mobiele telefonie gebaseerd was.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 28, 2021 om 10:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De via KPN netwerk  kaarten zitten grote verschillen in prepaid.

Voor enkel mantelzorg......

Lebara & Lycamobile  hebben voordelige Prepaid via  KPN maar moet je elke 3 maanden  bellen of sms sturen.
Anders vervalt  het  nummer en als je  alleen gebeld word...   dan andere nemen.

Alditalk,  ja de Aldi bied ook  4G aan maar  die hebben ook 2G  dat ze niet melden.
Daar is 1x per jaar  €10,- beltegoed storten en verkrijgbaar bij de kassa.
De Simkaart  te koop met beltegoed,  en  dan nummer tijdig overzetten.
Bij Aldi Talk bleef beltegoed dus wel jaar geldig!.

Simyo geen info gevonden of  en hoe lang deze bleef werken als je niet gebruikte....
Helaas zijn de voorwaarden   hoelang en  onder welke voorwaarden beltegoed  geldig bleef een grote valkuil.

gerbera
door gerbera Mar 28, 2021 om 14:00
7365 Antwoorden / 14 Vragen

U zit er naast het is 1x per 6 maanden bellen, sms'en, mob. internetten of opwaarderen. Doe je dat niet heb je nog 3 maanden om het beltegoed op te waarderen. Idem voor Simyo.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 28, 2021 om 15:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Lebara en  Lycamobile  noemen dit elk kwartaal, geen ½ jaar....    Simyo is dan zo slecht nog niet...
maar  kon dit niet zo snel vinden... ze verkopen liever Abbotje...

gerbera
door gerbera Mar 29, 2021 om 11:03
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Het beltegoed van Lycamobile moet iedere 6 maanden gebruikt worden (bellen, sms'en etc.) anders wordt het bevroren. Lebara inderdaat 90 dagen.

ke
door kees12101960 - Mar 28, 2021 om 13:06
1 Antwoorden / Vragen

Let op bij het kopen van een 4G senioren toestel. Er bestaan een heleboel 4G telefoons, vooral vaak de senioren telefoons,
die 4G alleen gebruiken voor internetten, Maar als daar mee wordt gebeld, dat dit nog steeds gaat via het 2G netwerk.
Zoek maar eens de specs op van goedkope 4G telefoons, daar staat bij "Volte" NEE (Volte is 4G bellen)  Zoek eerst eens uit
of het toestel wat U op het oog heeft wel geschikt is voor 4G bellen, Anders heeft U dat nieuwe toestel voor niets gekocht.

Wat voor de komende 4 jaar een oplossing zou kunnen zijn is dat KPN de mogelijkheid biedt om een pre-paid met behoud van
nummer over te zetten van een andere provider naar KPN, dan bent U in ieder geval nog minimaal tot 2025 verzekerd van
2G bellen.

panter22
door panter22 - Mar 28, 2021 om 18:20
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom moet je een senioren mobiel hebben ipv een gewone mobiel?
Je kunt toch ook omgaan met een gewone laptop, tablet of computer of smart tv?

ho
door honza23 - Mar 29, 2021 om 13:26
261 Antwoorden / 3 Vragen

Als u alleen belt (dus geen internet op een smartfoon) en geen andere telefoon wilt dan kunt u het beste overstappen.
- abonnement: KPN garandeert 2G tot april 2025
- prepaid Kruidvat Mobiel (maakt gebruik van KPN-netwerk)
Als u veel belt kunt u ook overwegen om misschien toch een smartfoon te kopen, met een abonnement voor alleen bellen: er is al een abonnment met onbeperkt bellen en onbeperkt sms'en voor € 7,- per maand. U kan dan een kennis/familie vragen om data-verbinding uit te zetten (+uitleg). Een telefoon heb je dan al voor minder dan €100.

kl
door klavergerard - Mar 29, 2021 om 17:54
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag leden,
Ik heb geprobeerd een reactie te plaatsen.
Helaas kreeg ik een foutmelding.
Heel kort: Heb weder contact gehad met Tele2. Hierbij de melding gekregen dat mijn simkaartje geen 2G ondersteund.
Moet dus na 1 juni een nieuwe hebben.
Hun aanbod: olkatel 30.80, 9 euro en 40 euro toestel.
Ook gekeken naar artfone.
Opmerking t.a.v. PANTEe 22: Soms heb ik moeite om op een klein scherm te werken.
Aan KEE212101960: Beboelt u met Volt de spraak?
Heb een afspraak lopen dat ik op a.s. vrijdagmiddag teruggebeld word door Tele2.
Heeft iemand nog een sugestie welke vraag ik moet stellen?

aurora1
door aurora1 Mar 31, 2021 om 00:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ze bedanken voor de moeite en een prepaid kaartje van Simyo kopen en in uw telefoon stoppen. Eens per 6 maanden iemand een sms'je sturen en u kunt weer een half jaar vooruit zonder extra kosten.

Donuts
door Donuts - Mar 29, 2021 om 18:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is de Alcatel 30.80 waar Tele2 het over heeft
https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/alcatel-3080?id=22001646&color=Zwart&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C02,T2A03,SK361&lp=1

A
an de Artfone C1 heb je niks als je bij Tele2 blijft.

VoLTE is 4G bellen.

kl
door klavergerard Mar 29, 2021 om 19:37
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag SPRIETJE,
Bedankt voor uw link.
Via mijn contact met Tele2 heb ik al deze aanbieding bekeken.
Via diverse meldingen (zowel telefonisch als mailtjes) aan aanbieders heb ik te kennen gegeven dat in eerste instantie wenselijk is om aan te geven welk toestel bepaalde snelheden toepassen.
Sommige site's hebben daaraan gevolg gegeven.
Uw opmerking t.a.v. Volte is mij niet helemaal duidelijk. Klopt het dat men via spraak toegang heeft met eventuele instellingen?

panter22
door panter22 - Mar 29, 2021 om 19:36
6599 Antwoorden / Vragen

Hier kun je wat meer lezen over de mobiel:
https://www.ben.nl/telefoons/alcatel-3080
Maar je belt immers nooit, waarom dan een abonnement waarvoor je €10,50 per maand (inclusief toestel)moet betalen. En dat 2 jaar lang. Met ook nog bijna €40 startkosten.
Ik zou het advies van Sprietje opvolgen. Contact opnemen met Symio. Mogelijk kun je je eigen toestel houden en alleen een nieuwe prepaid kaart kopen.

kl
door klavergerard Mar 29, 2021 om 19:56
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag PANTER22,
Bedankt voor uw reactie.
Via de TOON REACTIE van SPRIETJE heb ik aangegeven dat als "klant" geen extra aansluitkosten hoef te betalen.
Voor de duidelijkheid:
Het toestel (olkatel 30.80) kost: 40 euro
Mijn kosten zijn maandelijks 9 euro
Dit dus met internet. Eind van de week wordt ik gebeld door Tele2.
Dit lijkt mij een redelijk aanbod.
Hierbij hoef ik dus niet over te stappen naan een andere provider.
Soms levert dit toch problemen op.
Wordt eventueel vervolgd.

panter22
door panter22 Mar 30, 2021 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Ik had even bij mijn link van Ben moeten schrijven dat je onderaan info vindt over het toestel.
Dat je het een goed bod vindt, prima.
Maar je doet iets heel anders dan je in het begin wilde.
Je had alleen een prepaid mobiel om bereikbaar te zijn.
Het toestel was nog goed.
Je kan je mobiel simlock vrij maken en een simlock kaart kopen bij Simyo. €5,00 betalen, €7.50 tegoed en je probleem is opgelost. Af en toe een beetje beltegoed kopen. Klaar.
Nu ga je een nieuwe mobiel kopen, met een 2 jarig abonnement bij Tele2
Mobiel  €40 en abonnement 24x9= €216. Totaal €256.
Goede verkoper van Tele2
Wat voor problemen zie je dan?

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Mar 29, 2021 om 19:51
98 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een doro gsm telefoon verkrijgbaar die 4g ondersteund o.a. Bij de mediamarkt en Conrad. Overstappen naar een andere provider is niet nodig. Het is mogelijk om uw huidige simkaart in uw nieuwe telefoon te plaatsen.

kl
door klavergerard Mar 29, 2021 om 20:07
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag BRUI0929_20654,
Via reactie kunt u leze dat het niet zo simpel is om maar even een simkaarje te plaatsen in een nieuw mobieltje.
Het simkaartje moet opnieuw aangepast worden. Aangezien de 2G faciliteit niet meer ondersteund wordt t.a.v. mobiele telefonie.
Zie ook de lijst met reacties.

Donuts
door Donuts - Mar 29, 2021 om 20:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Uitleg over 4G (VoLTE) bellen, zie link https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/4g-wifi-bellen

Ja
door Janitavfh - Mar 29, 2021 om 21:00
37 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn moeder heeft een senioren telefoon zonder internet, krijgt gewoon "gratis" een nieuwe chip. Ouders zitten met alles bij KPN omdat er een fysieke winkel bij hen in de buurt is (teveel ellende met andere providers omdat ze er te weinig van weten).

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2021 om 00:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen
De
door Deb19 - Apr 16, 2021 om 18:53
1 Antwoorden / Vragen

Beste Klavergerard,  ik heb hetzelfde met 2 simpele telefoons (alleen 2G op mogelijk) van mn ouders met simkaart van BEN (sim only abonnement met alleen bellen en sms). Om u eigen telefoon te behouden is een nieuw abonnement afsluiten bij Simyo een goede en goedkope oplossing. Zij maken gebruik van het KPN netwerk wat nog tot 2025 2G ondersteunt. Een Sim Only abonnement met alleen bellen en sms kost slechts 6,- per maand. Maandelijks opzegbaar. En nummerbehoud mogelijk. Ik betaal nu ietsjes meer dan bij BEN maar dit is te overzien. En belangrijkste mijn ouders kunnen hun eigen telefoon behouden. Ze bellen zelden en willen al helemaal geen internet op telefoon dus voor nu de beste en makkelijkste oplossing. Succes!

gerbera
door gerbera Apr 16, 2021 om 21:44
7365 Antwoorden / 14 Vragen

ff een kleine correctie, het KPN netwerk ondersteund het 2G netwerk tot uiterlijk 2025 maar kan daar ook, zoals zij zelf aangeven, eerder mee stoppen. Dus er is geen garantie dat het tot 2025 blijft werken.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Apr 17, 2021 om 12:46
98 Antwoorden / 1 Vragen

Fysic heeft telefoons die 4g ondersteunen. Bijvoorbeeld Bij Coolblue verkrijgbaar. Overstappen naar een andere provider hoeft niet prepaid kan een goed alternatief zijn. Het telefoonnummer kunt u blijven gebruiken. Let op bij prepaid moet u wel opwaarderen anders vervalt het telefoonnummer na 1 jaar.