jansje
door jansje Feb 5, 2024 om 12:33
Computers & telefonie

Overlast mail van zeeland.net

L.s.

Kan iemand mij misschien helpen, met het volgende.

Krijg vreselijk veel ( a 5 tot 10 per dag ) nep mails binnen, van zeeland.net.

steeds andere voor letters, of cijfers.

Ik druk ze allemaal weg via spam.

Maar dan komen ze weer met een anders adres.

2304 4 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Feb 5, 2024 om 12:38
858 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt natuurlijk de beveiliging in je e-mailprogramma op high zetten, dan wordt er al behoorlijk wat spam afgevangen.

Kun je aangeven of er achter het @-teken steeds zeeland.net staat of veranderd dat ook? Als het eerste het geval is dan kun je, als het goed is, in je mailprogramma aangeven dat het domein, in dit geval, @zeeland.net altijd geblokkeerd moet worden.

sira
door sira - Feb 5, 2024 om 12:53
2352 Antwoorden / 24 Vragen

Doorgaan met wat u nu doet, meer is er niet aan te doen.

De mailtjes komen niet van zeeland.net, zet het pijltje van uw muis maar op een link (niet klikken!!!!), dan ziet u rechtsonder op iw beeldscherm waar het mailtje werkelijk vandaan komt.

ro
door ronny530 - Feb 5, 2024 om 13:48
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Die irritante mailtjes komen wel van @zeelandnet.nl maar het lijkt wel of de afzender een getallengenerator als zijnde afzender gebruikt iets zoals 34908743@zeelandnet.nl en die getallen verschillen per mail bericht.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 5, 2024 om 14:00
2080 Antwoorden / Vragen

Een goede mail provider zou dit eruit moeten filteren, zelf heb ik goede ervaringen met zowel Google en Microsoft en slechte verhalen over de verschillende providers als Ziggo en KPN die ook mail hosting aanbieden. Nogmaals, u kunt zelf niets doen aan het verzenden, enkel de provider kan dit tegenhouden. Wat u dan zelf toch nog kunt doen is afhankelijk van het programma dat u gebruikt om de mail te lezen.