ge
door geraldinep Sep 22, 2008 om 16:42
Computers & telefonie

Overstappen

Per 22 december loopt mijn abonnement bij KPN planet af en nu wil ik overstappen. Nu wordt er in de winkels geadviseerd rond 22 oktober hier mee te beginnen per pc of bij hun. Ze zeggen dat dan alles goed gaat met die 2 maanden. Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij advies geven over een goede niet te dure provider.?Liefst één zonder trubbels.Bedankt alvast

477 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is maar één antwoord mogelijk: uw opzegtermijn staat in de door u met KPN afgesloten overeenkomst. Dat behoeft niet twee maanden te zijn.

Doe de opzegging al zo spoedig mogelijk, niet per PC maar per aangetekend te verzenden brief. Te richten aan KPN.

Als u Kassa en andere programma's volgt, dan zult u merken, dat bij vrijwel alle providers soms problemen ontstaan bij overstappen.

Prijs/kwaliteit vergelijken is lastrig omdat ze allemaal afwijkende zaken (kunnen) bieden. Laat even weten wat u precies bedoelt, welk abonnement resp. waarvoor. Eén van ons kan u dan mogelijk verwijzen naar een vergelijkingssite.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het dus goed begrijp dan is opzeggen per aangetekend schrijven een must.?Nooit eerder van gehoord maar zal ik dan zeker doen. Ga nu dan maar eens kijken naar die "compuserve.nl

Maar wat is nu de beste manier om overte stappen zonder zonder internet en telefoon te komen te zitten. Kan dit dan gewoon per pc? En wel ruim van te voren en in laten gaan op de 22december als mijn contract afloopt?

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst een naar internetten.nl  en afhankelijk van postcode zou je kunnen beslissen.

Houd er ook rekening mee dat het vaak eerste jaar goedkoper is en jaarlijks overstappen is vragen om problemen en kosten!

Opzeggen tijdig en aangetekend, zie Uw voorwaarden, meestal heb je na een eerste jaar een maand contract maar niet altijd!

Vraag een bevestiging van einddatum.
Als je geen tijdelijke actie wilt is indien leverbaar in jou regio
www.compuserve.nl  een leuke die bij Ben Woldring ontbreekt op website!

Als je achteraf geen goede aanbieder vind is verlengen en niet stoppen altijd nog mogelijk, te laat opzeggen is duurder!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 opzeggen moet aangetekend omdat ze anders zeggen niets gehad te hebben en je betaal dan bij veel providers een jaar extra..
Als het per maand opzegbaar is kun je gewone post of E mail proberen..

2 Compuserve belooft dat het in 3 weken zou kunen!
Internet wel, maar telefoon is meestal enkele dagen oude nummer tijdelijk niet bereikbaar, dus dat word meestal tijdelijk mobiel..

3 Pas aanvragen als je de opzeg datum zeker weet...

4 Let  op tijdelijke kortingen en misleidende reclame...
kijk via zoeken op deze en bij Radar of de provider bekend is..
KPN is grootste dus meer klachten maar er zaten enkele kleine tussen die ook erg bekend was.... nu Failliet en het was Abel.

5 Altijd gratis bellen of alleen avond en weekend?
Wat zijn de kosten voor start tik?

Vergelijk dus eerst eens rustig en kijk wat er bij U leverbaar is.
In winkels is er soms een aanbieding met Laptop, maar Vista met maar 1 Gb geheugen staat meestal weer snel op marktplaats...
Dus laat je geen miskoop als cadeau aansmeren!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor alle goede raad. Ga zeker per post opzeggen en alle punten volgen die aangeraden zijn. Nu maar hopen dat het goed gaat.