ws
door wsimons Dec 31, 2004 om 17:28
Computers & telefonie

Overwijderbare snelkoppelingen op bureaublad

Hallo,

Onder Windows 98 heb ik op mijn bureaublad enkele onverwijderbare en onverplaatsbare snelkoppelingen met namen als Travel, Website Hosting, Poker, Card Games, Bingo e.d.. Ook mijn internet explorer heeft onderaan het scherm een balk met deze koppelingen op voor mij onverklaarbare wijze gekregen. Als ik de Explorer afsluit blijft die balk in beeld en moet ik die apart wegklikken. Hoe kom ik van deze rommel af? Wie weet raad? Alvast bedankt!!!!

3230 37 Rapporteer

freya
door freya - Dec 31, 2004 om 17:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wsimons,

Kijk of je via Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software in de lijst programma's ziet staan die met deze spelletjes te maken kunnen hebben. Selekteer ze één voor één en druk op de knop Toevoegen/verwijderen. Mocht het niet lukken dan horen we dat graag.

suc6, Freya

btalman
door btalman - Dec 31, 2004 om 18:15
280 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk bij het softwaremenu met name naar zaken als searchbar,
searchhelper en ehm, iets met scr geloof ik, staat onder de windows xp
hotfixes. Dit is nl een searchbar programma, erg vervelend, maar wel te
verwijderen.

Bram

ws
door wsimons - Dec 31, 2004 om 19:05
12 Antwoorden / 4 Vragen

Erg bedankt voor je snelle reactie, maar helaas heeft t nog niet tot een oplossing geleid. Ik kan geen bestanden vinden waarvan de namen lijken op de genoemde spelletjes, ook niet met Zoeken. Het lijkt wel of de bestanden onzichtbaar zijn, maar zelfs met verborgen bestanden aan lukt t niet. Misschien nog een andere tip? Bestaat er geen software dat dit soort rommel opspoort? Wedereom alvast bedankt! groet, Wim

ws
door wsimons - Dec 31, 2004 om 19:07
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ook Bram bedankt voor de snelle reactie, maar helaas. Geen bestanden met de genoemde aanduidingen te vinden. Welicht wet je nog een andere oplossing? Nogmaals bedankt en groet, Wim

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Dec 31, 2004 om 19:34
763 Antwoorden / 1 Vragen

wsimons,

er zijn wel een aantal progjes om spyware mee te verwijderen keus genoeg,

ad-aware: http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

spybot: http://www.safer-networking.org/en/download/

of een combinatie van div progjes waarin je ook spybot en ad-aware aantreft hitman pro te vinden op
http://www.hitmanpro.nl/

vegeet niet voordat je gaat scannen de progjes eerst te updaten

succes en groet tuinfreak

mw
door mwillems - Dec 31, 2004 om 19:48
17 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb precies hetzelfde probleem! Ook staan ze bij de favorieten van internet en ik krijg ze niet verwijderd.

Ik heb dit al eerder gehad, maar kon ze toen altijd verwijderen via de rechtermuisknop en op verwijderen klikken, maar dit lukt nu niet meer.

Wie heeft de oplossing?

btalman
door btalman - Dec 31, 2004 om 19:53
280 Antwoorden / 0 Vragen

Het verwijderen van de snelkoppelingen zal niets oplossen, het
programma dat de snelkoppelingen heeft aangemaakt staat immers nog op
de pc en kan voor popups e.d. zorgen.

mw
door mwillems - Jan 1, 2005 om 03:33
17 Antwoorden / 5 Vragen

ik ben van de vervelende snelkoppelingen af op het bureaublad door via systeemherstel van windows XP terug te gaan naar een eerder controlepunt.

Zowel de snelkoppelingen, als de niet gewenste sites bij favorieten van internet zijn verwijderd.

Probeer dit maar eens !

ws
door wsimons - Jan 1, 2005 om 12:20
12 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo M. Willems,

Bedankt voor de tip, maar kan systeemherstel ook onder Windows 98, en zo ja, hoe dan? Is me niet gelukt om zoiets te vinden, helaas.

groet, W. Simons

mw
door mwillems - Jan 1, 2005 om 12:40
17 Antwoorden / 5 Vragen

Voorzover ik weet kan dat onder windows 98 niet, maar het vreemde is dat ik dus net de computer weer aanzette en al die vervelende iconen staan alweer op het bureaublad en in mijn favorietenlijst !

Ik blijf zoeken naar een definitieve verwijdering.

freya
door freya - Jan 1, 2005 om 13:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat die snelkoppelingen weer terug komen komt omdat als je de computer opnieuw opstart het programmaatje dat die snelkoppelingen installeert weer gestart wordt. De beste optie is toch, zoals tuinfreak al aangeeft, aan de gang te gaan met AdAware SE en Spybot Search & Destroy eventueel aangevuld met Hitman Pro. Je kunt ook nog even kijken of je via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> Ok -> tabblad Opstarten in de lijst een vreemd programma ziet staan wat voor die installatie zorgt. Verwijder het vinkje dat ervoor staat en start opnieuw op.

suc6, Freya

ws
door wsimons - Jan 1, 2005 om 14:54
12 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas, helaas, het blijkt toch allemaal erg hardnekkig te zijn. Spybot en Adaware vinden en verwijderen wel wat rommel, maar helaas niet het programma dat voor die vervelende snelkoppelingen explorer favorieten en searchbalk zorgt. Ben toch erg benieuwd wat uiteindelijk de oplossing zal blijken te zijn. Opvallend is ook dat die snelkoppelingen pas helemaal op 't laatst bij 't opstarten (nog na McAfee security center) verschijnen. Zegt dat iets misschien?

Wie helpt?

ws
door wsimons - Jan 1, 2005 om 14:55
12 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas, helaas, het blijkt toch allemaal erg hardnekkig te zijn. Spybot en Adaware vinden en verwijderen wel wat rommel, maar helaas niet het programma dat voor die vervelende snelkoppelingen explorer favorieten en searchbalk zorgt. Ben toch erg benieuwd wat uiteindelijk de oplossing zal blijken te zijn. Opvallend is ook dat die snelkoppelingen pas helemaal op 't laatst bij 't opstarten (nog na McAfee security center) verschijnen. Zegt dat iets misschien?

Wie helpt?

okie
door okie - Jan 1, 2005 om 15:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, ga in je zoekprogramma de exacte naam intypen van de snelkopp. grote kans dat het hele programma gevonden wordt. ga dan naar "mijn computer" en zoek het programma op de C- schijf op! grote kans dat je alles kan verwijderen. Meestal staat dit soort shit in "progmann files".) (als dit niet lukt kun je altijd nog het "uninstall-programmaatje" van win 98 gebruiken.) Staat als ik me niet vergis in confugiratie scherm. Nog een laatste tip: type het woord van de snelkopp. in een zoekprogramma (google bv.) dan zul je allerlei links vinden die je wellicht verder kunnen helpen.

mw
door mwillems - Jan 1, 2005 om 21:44
17 Antwoorden / 5 Vragen

Wat Freya heeft geschreven klopt!

Ik heb de volgende programma's uit het startmenu uitgevinkt: gpl move, defy64store, dumprep 0-k en Spam The.

Alles blijft nu weg, ook na opnieuw opstarten.

Succes ermee.

ws
door wsimons - Jan 3, 2005 om 12:19
12 Antwoorden / 4 Vragen

Iedereeen erg bedankt voor de aangedragen suggesties en tips, het is uiteindelijk gelukt! Door in opstartmenu alle programmaatjes uit te vinken was 't probleem inderdaad al gedeeltelijk opgelost. Ik kon er echter niet achterkomen welk programma uit die hele reeks nou de boosdoener was. Dus heb ik door via Google te zoeken met Verwijderen Search the Web uiteindelijk DE oplossing gevonden. Er bestaat namelijk een programmaatje dat al die ellende verwijdert. Het is te vinden op www.lop.com/new_uninstall.exe.

Nogmaals iedereen bedankt en een spyware-vrij 2005 toegewenst.

W.Simons

li
door limbra - Jan 3, 2005 om 12:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort hardnekkige ongewilde programmatuur kun je het best proberen te verwijderen in de veilige modus. Start dan het programma msconfig op via start, uitvoeren. Kijk dan bij het tabblad opstarten of programmatuur ziet die wordt opgestart die er niet thuis hoort, vaak is de eigenaar je gebruikersnaam. Let op er zitten ook niks zeggende opstartzaken die wel moeten starten. Het is dus niet makkelijk als je je pc niet echt goed kent. Verder is Google een goede hulp. Tik gewoon in verwijderen en dan naam van het icoon en eventuele ongewilde startpagina en de kans is heel groot dat je de oplossing wordt aangeboden. De laatste actie kan zijn het verwijderen van de gegevens uit de registry, let echter wel op iets te verkeerd of te veel verwijderen kan tot gevolg hebben dat je pc niet meer functioneert, dus maak eerst een backup van je registry zodat je die kunt restoren. Succes ermee

wi
door willema - Jan 3, 2005 om 17:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een misschien wat late reactie: systeemherstel in windows 98 kan wel. dit werkt in een dosbox met de opdracht scanreg/ restore. je ziet dan de 5 laatst opgeslagen registers. je kunt vervolgens een van de laaste terugzetten. om te kijken wat de laatste is moet je wel eerst even via de verkenner zoeken naar de datum van het laatste register. dit zijn bestanden met de extensie .cab. deze zijn te vinden in de map windows/sysbackup en heten rb000.cab rb001.cab etc. kijk naar de datum van het bestand voor het meest recente.
dit is voor mij een ouwe W98 truc die me in het verleden van veel ellende verlost heeft. suc6

fa
door fauve03 - Jan 3, 2005 om 18:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je het al in de veilige modus geprobeerd? Start de computer opnieuw op en terwijl de computer opstart blijf je F8 steeds indrukken tot je op een vrijwel zwart scherm komt en de optie "opstarten in de veilige modus" kunt kiezen (meestal met je pijltjestoetsen), dan start de computer op zonder een aantal opstartprogramma's. Als je hier bent heeft de pc alleen een paar kleuren op je scherm dus niet schrikken van je bureaublad. Probeer het hier eens via zo'n koppeling met je rechtermuisknop....verwijderen. Lukt dit niet dan kun je via zoeken kijken waar de koppeling in je C;// zit en dan ga je via deze computer, C schijf zoken in de bestanden en gooi je daar de map met de snelkoppeling en/of alleen de vervelende snelkoppeling weg. Succes

cy
door cyberfriend - Jan 3, 2005 om 19:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik had precies dezelfde snelkoppelingen in mijn bureaublad en ik kon ze met geen mogelijkheid verwijderen,of verplaatsen.

Ik heb toen mijn computer met systeemherstel naar een eerdere datum herstelt toen de koppelingen er niet in zaten en toen waren ze wel weg.

Ik hoop dat je er ook wat aan hebt.

Succes

co
door countrylover - Jan 3, 2005 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien werkt deze tip ook.

Ik heb t probleem ook gehad en kreeg de icoontjes op mijn bureaublad ook niet weg. Ik ben naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software gegaan. Hier heb ik MSN Messenger PLUS verwijderd en nog wat dingen zoals "toolbars".

De computer opnieuw opgestart en weg waren ze.

Ik hoop dat deze informatie help.

Suc6

fa
door famboermann - Jan 3, 2005 om 20:06
2 Antwoorden / 5 Vragen

Het spijt me.Ik heb ze ook.Krijg ze met geen mogelijkheid weg.Gisteren met behulp van iemand verwijderd en vandaag weer terug.Ben ook niet op een rare site geweest ofzo.

Heb alles geprobeerd wat hier staat,het lukt me gewoon niet.

hendrik

fe
door feijenoord_1 - Jan 4, 2005 om 22:21
4 Antwoorden / 4 Vragen

zijn al die programma,s gratis te downl die je daar opgeeft.....tuinfreack

ha
door haberecker - Jan 5, 2005 om 13:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik werd er ook helemaal naar van. nu heeft mijn zoon gisteren de
internet explorer verwijderd, want deze laat die snelkoppelingen
travel,bingo etc. toe. Ik heb nu ipv explorer firefox. nergens geen
last meer van!!!

groeten Ingrid

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 5, 2005 om 13:40
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo feijenoord,

dit zijn gratis pogramma's, uitgezonderd ad-aware deze heeft ook wat betaalde versies even opletten dat je daar de goede download dit is ad-aware SE personal deze is gratis.

groet tuinfreak

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 5, 2005 om 13:45
763 Antwoorden / 1 Vragen

feijenoord,

je kan trouwens ook even hieronder op de rode linken in het stukje van freya klikken dan kan je ze direct downloaden.

fe
door feijenoord_1 - Jan 7, 2005 om 15:42
4 Antwoorden / 4 Vragen

hallo tuinfreak

met mvr. feijenoord.... ik heb alles geprobeerd wat je zei ook dat van freya geprobeerd maar het lukt niet het blijft er op staan  en het gekke is als ik op de site van kassa gaat staan en klik favorieten aan dan staat alles er ook op maar dan een beetje meer heel veel meer, en klik ik gewoon mijn favorieten aan dan staat het er niet op rara kan je mij helpen aub  en alvast bedankt voor je reactie .......groetjes

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 7, 2005 om 16:20
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo feijenoord,

ik begrijp hieruit dat je ook last hebt van spyware heb je misschien iets meer informatie b.v. wat voor startpagina, koppeling oid

lees ook eens voor wat meer tips over het verwijderen van spyware het grote internet beveiligingsforum op deze site:
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&frm=18312&cat=608

fe
door feijenoord_1 - Jan 7, 2005 om 20:06
4 Antwoorden / 4 Vragen

hallo tuinfreak

met mevr feijenoord ik heb startpagina ilse en de rest dat snap ik niet hoor ben niet zo slim met de pc  groetjes

li
door limbra - Jan 7, 2005 om 21:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer onderstaande oplossing dat moet het goed komen

Dit soort hardnekkige ongewilde programmatuur kun je het best proberen te verwijderen in de veilige modus. Start dan het programma msconfig op via start, uitvoeren. Kijk dan bij het tabblad opstarten of programmatuur ziet die wordt opgestart die er niet thuis hoort, vaak is de eigenaar je gebruikersnaam. Let op er zitten ook niks zeggende opstartzaken die wel moeten starten. Het is dus niet makkelijk als je je pc niet echt goed kent. Verder is Google een goede hulp. Tik gewoon in verwijderen en dan naam van het icoon en eventuele ongewilde startpagina en de kans is heel groot dat je de oplossing wordt aangeboden. De laatste actie kan zijn het verwijderen van de gegevens uit de registry, let echter wel op iets te verkeerd of te veel verwijderen kan tot gevolg hebben dat je pc niet meer functioneert, dus maak eerst een backup van je registry zodat je die kunt restoren. Succes ermee

re
door regenboog65 - Jan 9, 2005 om 02:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben hem eindelijk ook kwijt, met de 2 uninstal programmaatjes die op te halen zijn bij www.lop.com of www.mysearch.com.

ik kon ze niet downloaden door m'n eigen internetbeveiliging van explorer. dus voor degenen die daar ook tegenaanlopen:

je gaat naar explorer  -  extra  -  internetopties  -  beveiliging  -  klikt het rode bord aan: websites met beperkte toegang  -  websites  -  en haalt de site lop.com of mysearch.com weg, dan kan je het programaatje wel ophalen.

ik heb het niet hoeven doen want heb via msn de programmaatjes toegestuurd gekregen. En ben ze dus eindelijk kwijt, de searchbar en andere ongemakken.

re
door regenboog65 - Jan 9, 2005 om 02:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

oja en nog even dit

www.lop.com/new_uninstall.exe leidde me niet meteen naar de programmaatjes, ik moest binnen de site nog wel even zoeken maar is wel te vinden. zoeken op verwijder (of uninstal) lop, zoiets.

a2i
door a2i - Jan 9, 2005 om 06:12
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi wsimons.

Welke virusscanner runned u, is deze nog update? zo ja run eerst een fullscan. (das namelijk de basis voor het oplossen van een hooked malware/spyware trojan TROJ_ )

Het removen van evt msconfig opstart, is compleet de verkeerde richting.

Ook de info voor het verwijderen van onherkenbare programma's in msconfig (freya!) is onjuist. (varriaties op deze zogenaamde onherkenbare programma's zijn over het miljoen combinaties) (dus wat wilt u de opstart van u hele pc verrampeneren zonder dat u weet wat u doet of zelfs de vernoemde google search info is dus niet heilig)

Het juiste programma gebruiken voorziet de juiste acties/removal wat het wel herkent en dus wel verwijdert en is de uitkomst.

Aangegeven door onze expert Tuinfreak al lees ikzelf de juiste werkwijze volgens ook mijns inziens.

Dus als aanvulling ook voor bv. feijenoord, wsimons, limbra, fauve03, cybervriend, & countrylover.

Ik zie u tevens ook niet echt reageeren op welke juist boven al aangegeven spyware/malware removers uw evt. of ge-download en ge-update heeft of juist gebruikt heeft, alleen downloaden en scannen heeft geen zin, alleen spyware scannen zonder een update virusscanner heeft ook weinig zin (je komt dan zo terug in een loop van ongein die je dus niet oplost zo).

werk dus op de manier die wel oplost, en wapen of dek je op de juiste manier in, het is niet zo dat er iets hardnekkiger is dan welke virusscanner of spyware/malware remover dan ook.

wel is het zo dat iets ondetected, of mensen interessant willen blijven doen over iets zogenaamd onverwijderbaars (ik heb in 8 jaar nog niets onverwijderbaars gezien wel een hype eromheen).

Deze programma's zijn dus ontwikkelt om te voorkomen dat iedereen ze registery of ze msconfig opstarts gaat zitten editten (wat dus altijd aan het eind van het jaar funnest is voor het hele functioneren van je pc of eerder). (quote "wat draait hij bagger, dan install ik hem wel ff opnieuw"..herkenbaar? goed dan weet je dat het ook anders kan.)

En aangezien de datum van uw post/dit topic dit al lang covert mbt een juiste oplossing van het probleem(detectie) zit niemand dus met de juiste hulp in de aanslag.

Je komt er dus vannaf door de juiste programma's in de aanslag te houden en vooral te scannen en gebruiken als het ook daadwerkelijk update is.

beeldspraak:als een deur van je auto niet juist sluit kun je hem inderdaad eruit slopen, toch zijn er ook nog andere blijvende oplossingen.

Gebruik dus de juiste programma's en zorg dat je update bent.

de groeten.

fe
door feijenoord_1 - Jan 10, 2005 om 21:53
4 Antwoorden / 4 Vragen

hallo tuinfreack

met mevr feijenoord. je vroeg aan mij wat mijn startpagina is maar die heb ik niet meer om dat elke keer weer die searsweb naar voren kwam en ik ilse op mijn favorieten heb gezet,en wat bedoel je met  oil koppeling? ben weekend er mee bezig geweest krijgt het er niet af die rotzooi groetjes

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 10, 2005 om 22:40
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo mevr f,

tips en reacties ten overvloede moet lukken dacht ik, snelkoppeling zoals hieronder te lezen is (een snelkoppeling op je bureaublad), lees alles hier eens door en niet vergeten de gedownloade programmaatjes te updaten anders werkt het niet.

groet maar weer tuinfr

sm
door smokey100 - Aug 31, 2005 om 18:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal

Wie kan mij helpen ik heb ook zon stomme  searchbalk van search the web onder aan mijn beeld wie weet hoe ik die moet verwijderen.

groet smokey

btalman
door btalman - Aug 31, 2005 om 19:50
280 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar www.hijackthis.nl/forum lees de instructies en post een logje