sa
door sanneklok Jun 23, 2008 om 13:35
Computers & telefonie

Pas op voor inbraak

Dit is eigenlijk geen echte vraag maar een waarschuwing die ik hier plaats omdat hier meer gelezen wordt.

Gebruikers van "hetnet" krijgen sinds een paar weken Engelstalige mails toegestuurd waarin ze wordt gevraagd om al hun gegevens in te vullen die je normaal gesproken niet als cadeautje uitdeels. (inlognaam, gebruikersnaam, codes etc.)

Gooi het zo snel mogelijk weg, het is troep en men wil met die gegevens inbreken op je computer. Het net heeft mij gegarandeerd dat zij alleen Nederlanstalige mails sturen dus je kan het echt compleet verwijderen..

Ik hoop dat ik op tijd ben. Niet alle leden van het net worden benaderd is mij duidelijk geworden dus ik weet niet waarop je beoordeeld wordt.

Succes, Sanne

922 13 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 23, 2008 om 14:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Sanne,

Je wordt beoordeeld op naïviteit. Dus als je een e-mail krijgt of gebeld wordt voor die gegevens, dan weet je waar men je plaatst.;-)

Hardware ERror MAN.

sa
door sanneklok - Jun 23, 2008 om 14:06
49 Antwoorden / 16 Vragen

Zitten jullie me nu alle twee te vertellen dat ik naïef ben??? Daarom heb ik zeker niets ingevuld en waarschuw ik anderen..

Vreemd hoor maar als het negatief moet zijn maak dat er dan maar van! Ik vervuil in elk geval niets, ik waarschuw mensen voor een eventuele vervuiling!                                                             Groet, Sanne

labswans
door labswans - Jun 23, 2008 om 14:17
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Zitten jullie me nu alle twee te vertellen dat ik naïef ben??? Daarom heb ik zeker niets ingevuld en waarschuw ik anderen.. dat heb ik zeker niet gezegd

Vreemd hoor maar als het negatief moet zijn maak dat er dan maar van! Ik vervuil in elk geval niets, ik waarschuw mensen voor een eventuele vervuiling ga dan ook iets aanmaken voor te waarschuwen tegen alle andere dingen die zouden kunnen gebeuren........ nog meer vervuiling of onnodig forumgebruik                                             Groet, Sanne

sa
door sanneklok - Jun 23, 2008 om 14:41
49 Antwoorden / 16 Vragen

1e- Die is geen waarschuwing voor iets dat "eventueel kan gebeuren". het gebeurt al op grote schaal

2e Als je kritiek hebt over de plek waar ik het plaats geeft dan minimaal een hint waar het thuis hoort. Loze kritiek daar kopen we niets voor!                                                                               Sanne

edwardus
door edwardus - Jun 23, 2008 om 19:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Labswans bedoelt dat er geen vraag in dit onderwerp zit en dat je het daarom eigenlijk beter in het Forum-gedeelte had kunnen plaatsen.

Weet je wat? We maken er meteen een vraag van:
"Wie heeft dit bericht ook gehad, en wat moet ik ermee doen?"

Zo beter?

edwardus
door edwardus - Jun 23, 2008 om 19:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. ik hoop dat de gemiddelde HetNet klant niet zó naïef is dat ze het geloven en blind al hun gegevens invullen.

sa
door sanneklok - Jun 23, 2008 om 19:16
49 Antwoorden / 16 Vragen

Nou dat is dus opbouwende kritiek waar ik wat mee kan doen. Ik zocht naar een plek waar veel mensen het zouden zien en dan heb zit je niet te wachten op kritiek maar dan hoop je dat je mensen echt kan waarschuwen.

Behalve die Engelse schrijffouten ziet het er redelijk uit en zullen veel mensen het denk ik invullen. Hoe vaak krijg je geen Engels formuliertje? Het gaat over het openen van je Webmail in het buitenland dus dat past er ook in.

Bedankt in elk geval en ik hoop dat Kassa ook een waarschuwing plaatst, dan is het doel bereikt!                                                 Bedankt, Sanne

labswans
door labswans - Jun 23, 2008 om 19:17
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u vervuild het forum er mee. Dat is niet netjes. Deze melding is niet nodig om mensen te waarschuwen. Het is een forum onderwerp waar u zulke waarschuwingen kan plaatsen.

Er is ook iets als gezond verstand om persoonlijke gegevens zomaar overal in te voeren. Dat men dat soms klakkeloos doet is zeer slordig te noemen.

labswans

edwardus
door edwardus - Jun 23, 2008 om 19:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

HetNet is en blijft een Nederlands bedrijf (of merk). Zij zullen niet snel een Engelstalige email rondsturen.

Zulke emails moet je altijd wantrouwen. De url waar je op kunt klikken wijst met zekerheid niet naar een site die onder beheer/toezicht valt van de leverancier in kwestie, HetNet in dit geval. Bij belangstelling kun je naar de echte website gaan,in dit geval dus www.hetnet.nl, en dan zoeken naar de mogelijkheid om daar die gegevens in te vullen. Je zult dan snel genoeg merken dat het niet bestaat.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 23, 2008 om 19:56
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Edwardus:

In de zin van Sanne:
"Ik hoop dat ik op tijd ben. Niet alle leden van het net worden benaderd
is mij duidelijk geworden dus ik weet niet waarop je beoordeeld wordt."
lag voor mij de vraag opgesloten: Waar zou ik op beoordeeld worden waardoor ze mij zo'n e-mail sturen?

Ik ben zelf wel abonnee bij Het Net, doch ik kreeg de e-mail niet. Nu vind ik mezelf ook niet direct naïef, integendeel. Dus zo'n mailtje sturen aan mij zou geen zin hebben.

Het was wél een serieuze reactie van mij en geen poging Sanne in de mailing te nemen. Als ze denken dat je er niet op reageert zullen ze niet zo'n mailtje sturen, dus ze zien wél wat in Sanne.

Nu niet allemaal mij een mailtje van dergelijke strekking sturen. ;-)
Ik zal er niet op reageren.

H.

ro
door ronny530 - Jun 23, 2008 om 19:57
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Het is toch simpel, geen provider, bank, verkoopsite's als E bay en zomeer, of instantie stuurt een mail in een andere taal om gegevens te verkrijgen. Zij sturen nooit een mail weet elke internetter.

Ronny.

aquarius
door aquarius - Jun 23, 2008 om 23:09
259 Antwoorden / 63 Vragen

Ik denk dat Sanne het gewoon goed bedoeld heeft. Jammer dat ze behoorlijk wat kritiek heeft geïncasseerd en ook jammer dat het nogal pinnige antwoord van Labswans "gehonoreerd" werd. Ze zal niet zo gauw aan het forum gedacht hebben, toch? Sanne?

Mvg.

sa
door sanneklok - Jun 24, 2008 om 11:45
49 Antwoorden / 16 Vragen

Wat ik in bijna alle mails lees gaat over "ikke, ikke, ikke"...       Al ben je zelf dan zo intelligent dat je niet zou reageren, er zijn mensen die dat niet zijn. Ik heb gewoon gedacht te reageren op een pagina van Kassa waar de meeste mensen naar kijken om te kunnen waarschuwen en dan ook weer via jullie maar dat komt al helemaal niet over. Jammer dat jullie alleen maar denken aan je eigen intelligentie en niet stil staan bij mensen die niet op het niveau zitten dat ze weten dat niets doen met zo'n mail ook tot de opties behoort...                                                                            Hartelijk dank voor jullie "meedenken", ik ga naar het Forum!         Sanne