ke
door kermitkikke Sep 2, 2009 om 17:24
Computers & telefonie

Pas op voor smsdiens 5028

Hallo,

Ik heb een keer meegedaan met een IQ test sms ik dacht ach da's wel een keer geinig. Zonder dat ik het wist had ik er meteen een abbonnementje aanvast. Een week later ofzo kreeg ik smsjes zonder afzender met een links van te downloaden spelletjes. Dit ging zo een tijdje door en had niet in de gaten dat deze afkomstig waren van de iq test, na enig speurwerk er achtergekomen dat ze van 5058 kwamen. toen gelijk stop naar 5028 ge smst maar de schade was op de telefoonrekening toen al 38 euro. nog te overzien maar wel schandalig vind ik. Ik hoop dat er iets tegen deze sms dienst kan worden gedaan

788 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2009 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Zoals deze sms-dienst zijn er vele en zolang er mensen zoals u zijn die er intrappen ..... zullen ze wel blijven bestaan. Nog een geluk dat u er vrij tijdig achter kwam en de boel kon stopzetten.

Maar .... dit is Vraag en Beantwoord. U stelt niet echt een vraag. Dit verhaal kunt u beter op het Forum plaatsen.

Met vr.gr.

edwardus
door edwardus - Sep 4, 2009 om 01:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

En? Wat kwam er uit die IQ test? Helaas heeft je IQ er niet voor gezorgd dat je de kleine lettertjes hebt gelezen, want dan had je vooraf geweten dat het om een abonnement ging. De werkwijze van dit soort smsdiensten is altijd dezelfde: door het sturen van 1 enkele sms zit je vast aan een peperduur abonnement.

Ergens vind ik het wel onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hier in tuinen, die als de tv roept "sms dit naar dat", dat onmiddellijk doen zonder nadenken.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Sep 4, 2009 om 07:40
152 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook één keermeegedaan aan zo'n test.
allemaal stompzinnige vragen die een kind op de basisschool in groep 8 al kan beantwoorden.

Toen twijfelde ik al.

Aan het einde van de test?:

Ja hoor, daar was ie: Als u de uitslag wilt weten geef dan hier uw telefoonnummer op en u ontvangt binnen..... seconden een SMS je.

En daaronder staat de ge-eikte info over abonnement, max. XXX sms-jes per week en kosten per SMS-je.

Als je dát over het hoofd hebt gezien!?!?!?!?!

Ik heb maar nooit meer mijn score opgevraagd!

edwardus
door edwardus - Sep 4, 2009 om 11:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan ben je geslaagd voor de IQ test, Eigenwijsje

kn
door knoalster - Sep 15, 2009 om 14:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit geldt ook voor 2050,4050.

Het betreft het bedrijf D2 Media BV, Postbus 7633 te Leeuwarden

helpdesk@d2-mobile.com tel.nr. 0900-2110211

Zogenaamd antwoord op een intelligentietest. Men geeft er bij aan dat het gratis is. In werkelijkheid abonneer je je op een Sms dienst. Kosten zo'n 12 euro per week. Pure misleiding c.q. oplichting. Het wordt tijd dat er tegen dit soort bedrijven maatregelen worden genomen helaas doet de provider in dit geval Kpn helemaal niets.

edwardus
door edwardus - Sep 15, 2009 om 15:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Terecht dat de provider daar niets aan doet, het is een zaak tussen jou en die sms dienst. Overigens is de Consumentenbond (eindelijk!?) bezig om hier de aandacht op te vestigen, dat is nog geen politiek, nog een paar decennia geduld en dan komt er vast een maatregel.