jurjen_1
door jurjen_1 Jul 2, 2006 om 13:52
Computers & telefonie

Pc games niet online

hallo,

Ik speelde altijd spellen online, en wil dat weer graag doen. Maar sinds ik een nieuwe pc heb doet geen een spel het meer online.

Al de spellen doen het gewoon, maar als ik dus multiplayer doe krijg ik, of helemaal geen servers of ik krijg servers dat de server not responding.

Ik speel de spellen: medal of honor (allied assault, spearhead, breackthrough), battlefield vietnam, far cry, call of duty 2, counter strike.

Ik heb als virus beveiliging avg. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

groetjes jurjen

503 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jurjen,

Wellicht dat de firewall de boel tegenhoudt. Schakel deze eens uit. Het zou de Windows firewall kunnen zijn, maar eventueel ook nog een firewall in je router (als je die gebruikt)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jul 3, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo freya,

Ik had de windows firewall al eens geprobeerd, maar de firewall van mijn router nog niet. Echter hielp het allebij jammer genoeg niet. Maar bedankt voor je antwoord.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2006 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jurjen,

Houd de nieuwe PC ook in dat je een nieuwe Windows hebt (zoals XP)? Zo ja, kijk dan ook eens in de (standaard aangezette) Windows Firewall, die blokkeert ook aardig wat hoor.

Het zijn een redelijk aantal spellen en add-ons, zijn deze aangekocht of gedownload? In het laatste geval (downloaden) snap ik wel waarom er dan niet meer online kan worden gespeeld, de sleutel wordt dan namelijk gecontroleerd op echtheid en dan is het redelijk einde verhaal.
Is het wel aangekocht dan is het slim om ook de support van de fabrikant even om tips te vragen

ve
door verwijderd - Jul 14, 2006 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee hij kan er zefls niet die lijst met servers krijgen

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

heej Jurjen,

Soms kunnen dit soort dingen opgelost worden met de simpelste dingen, zoals; zit de stekker goed in je router?, kan je uberhaupt op internet? is je internet al ingeschakeld op je modem?

Kijk eens eerst naar de makkelijke dingen, dan naar de moeilijke.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem ook gehad, en het kwam doordat ik een te lage versie van GameSpy had (het lukt meestal alleen met de betaalde versie). Het kan ook komen doordat de firewall het tegenhoud.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de spellen wel orgineel ?

zo nee dan ben je waarschijnlijk gebanned bij die spellen

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herken ik;

Als je het spel multiplayer start en je geeft de opdracht online naar servers te zoeken , gaat op de achtergrond bij AVG meteen een alarmbel rinkelen aangezien er "iets vreemds" van jouw PC naar de buitenwereld wil communiceren. AVG geeft dan een berichtje.

Alleen je ziet het niet omdat je scherm nog op CallOfDuty staat.

Oplossing: eventjes op de windows toets drukken zodat de balk onderin verschijnt.

Dan zie je een voor het spel en een voor AVG.

Klik erop (AVG) en je ziet dat ie vraagt of het OK is dat CallOfDuty op het internet mag.

Je zegt "ja" met "onthouden"..en het is gepiept.