as
door asdfghjkl_4832382 Dec 16, 2011 om 15:54
Computers & telefonie

Pc kapot garantie

Halloo,

Ik heb 11 december 2009 een pc gekocht voor 800 euro. 4 maanden later moest het moederbord al vervangen worden. Op 7 december 2011 gaf de computer alleen maar zwart beeld. Op naar de winkel en daar werd aangegeven dat ik een aankoopbon moest hebben en ik zou bellen om dat aan te geven. Die winkel is niet te bereiken alleen de service desk. Uiteindelijk word ik gebelt door de winkel en geven ze aan dat de harde schijf kapot is en er moet een windows update gebeuren. De videokaart was ook niet helemaal goed meer. En de bedrijfsleider gaf aan dat de pc waarschijnlijk niet zo'n goede toekomst meer heeft. Aangezien wij onze aankoopbon niet hebben en het ondertussen later dan 11 december was vallen we niet meer onder de garantie. Daar bij komt dat ze een verkeerd adres in hun computer ingevoerd dus op dat moment konden ze niet zien wanneer de computer was gekocht. Als ze het direct hadden kunnen zien hadden ze de bon wel voor ons kunnen printen, dat hadden ze nu gedaan maar dat was op 13 december dus helaas voor ons dat geld niet meer. Uiteindelijk konden ze in hun computer zien dat op het verkeerde adres stond wanneer we de computer hadden gekocht. Maar dat mag allemaal niet baten, het is na 11 december 2011.

Buiten dit is het acceptabel dat na 2 jaar een computer van 800 euro kapot is?

Heeft iemand misschien een idee wat nu handig is om te doen?

Groeten.

652 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mastag
door mastag - Dec 16, 2011 om 17:27
955 Antwoorden / 19 Vragen
0

Dit is echt belachelijk, de klacht is binnen de garantie gemeld en dient dus gewoon als garantie te worden afgehandeld. Inmiddels is de bon boven water dus eis gewoon uw garantie en zeg er bij dat u de klacht reeds binnen de garantie heeft aangekaart. Hier kunnen ze echt niet onderuit. 5 dagen buiten garantie gen garantie meer geven, wat een slechte service, ben benieuwd welk bedrijf dat doet?

Mastag

fransxl63
door fransxl63 - Dec 30, 2011 om 15:16
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ASDfghijkl,

Als je de garantie binnen de normen valt kunnen ze niet er onder uitkomen.

We geef ik je een goed tip, ga nooit gelijk naar een winkel om het te laten uiotzoeken wat er aan de hand is.
Je kunt zelf ook de Harde Schijf en de moederbord controleren.
Het eerste wat je doet, haal de hardeschijf er uit, laat hem bij een goede kennis met een computer nakijken, en zo ook met de moederbord, makkelijk zat..?
Zo bouw ik zelf ook mijn computers.
Probeer de garantie te kriojgen, sta op er, en anders iemand inschakelen..?
veel suc6 frans

an
door antoinette55_1 - Jan 13, 2012 om 13:23
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=fransxl63 schreef op vrijdag 30 dec 2011, 15:16]Beste ASDfghijkl,

Als je de garantie binnen de normen valt kunnen ze niet er onder uitkomen.

We geef ik je een goed tip, ga nooit gelijk naar een winkel om het te laten uiotzoeken wat er aan de hand is.
Je kunt zelf ook de Harde Schijf en de moederbord controleren.
Het eerste wat je doet, haal de hardeschijf er uit, laat hem bij een goede kennis met een computer nakijken, en zo ook met de moederbord, makkelijk zat..?
Zo bouw ik zelf ook mijn computers.
Probeer de garantie te kriojgen, sta op er, en anders iemand inschakelen..?
veel suc6 frans


vaak is de kast verzegeld,en als je er wat uit haalt verspeel je zeker de garantie

freya
door freya - Jan 13, 2012 om 13:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=antoinette55 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:23]....
vaak is de kast verzegeld,en als je er wat uit haalt verspeel je zeker de garantie
Daar is in het verleden al eens eerder aandacht aan besteed en dat verzegelen van de kast kan nooit tot het vervallen van de garantie leiden. Elke computereigenaar moet de kast open kunnen maken om er b.v. een extra harde schijf in te bouwen, zonder dat dit ten koste gaat van de garantie.
De stelling "als je de kast openmaakt, vervalt de garantie" is dus onjuist.

Freya

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer